Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk3, ogrzewanie, temperatura silnika, termostat

Przesunięty przez: bidżej
Sro Wrz 22, 2010 14:00
Układ chłodzenia : termostat ogrzewanie
Autor Wiadomość
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 27, 2005 16:33   Układ chłodzenia : termostat ogrzewanie

Witam,

Zauważyłem, że ogrzewanie w aucie płata figle - odpalam auto, troche pochodzi, troche przejade i leci cieplutkie powietrze takjak powinno być ale po kilku kilometrach (jeszcze nie sprawdzałem po ilu, ale tak +/- 5-10) zamiast ciepłego powietrza zaczyna dmuchać coraz chłodniejszym powietrzem a po następnych paru znowu ciepłym...

Macie jakiś pomysł gdzie zajrzec i co zrobić żeby było ok???

Dzięki opcji szukaj widziałem, że po tych 5-10 km to powinno lecieć non stop gorące powietrze i też bym tak chciał :) w konću będzie coraz zimniej a takie zmiany w nawiewie zaczynają irytować...

Płyn w chłodnicy zmieniony na nówke, co prawda nie spuściłem z bloku silnika ale chyba to nie powinno mieć znaczenia, nie?
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
Ostatnio zmieniony przez bidżej Sro Wrz 22, 2010 14:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Lis 27, 2005 18:57   

Termostat - wymień termostat... jedzisz sobie auto się nagrzewa - zaczyna ci lecieć ciepłe powietrze, auto się nagrzeje leci juz bardzo ciepłe powietrze - termostat się otwiera na maxa - silnik zalewa zimny płyn z chłodnicy - leci zimne powietrze, termostat się zamyka do końca - kółko też się zamyka - termostat powinien się otwierac stopniowo powoli, jeżeli jest zapsuty i się zacina w pozycji zmknietej to mimo otwarcie nie przepuszcza płyny aż do monentu jakegoś wyboju zapewne - wdedy przeskakuje odrazu na pełne otwarcie zamiast wolno się uchylić.... - doraźną naprawą do czasu kontroli i ewentualnej wymiany termostatu bedzie xzasłonięcie częsci lub całości (uwaga aby nie przegrzac auta!) chodnicy... nawet jest to wsakazne bo przy takej usterce w silniku nastepuja duże wachania tempwratury i w najgorszym przypadku moze coś nawed pęknąc albo się skrzywić...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Paweł F 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 71
Skąd: Międzychód
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 12:26   

tak jak wyżej napisano sprawdź termostat ale jesli jest w porządku to niesiety w miare lat nagrzewnica się zapchała, kumpel miał to w Clio kombinował w końcu kupił nową jak wymontował starą i montował nową - stara ważyła prawie połowę więcej - kamień.
 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 18:12   

To zaczynam od wymiany termostatu - przy okazji sie pochwale - dzis kupilem termostat w cenie 14pln :D (ponoc produkcja turecka), mam andzieje ze do konca zimy wytrzyma bo pozniej mam zmienie na jakis lepszy - choc na oryginal sie pewnie nie zdecyduje (67pln w sklepie w poznaniu).

Pytanie dodatkowe - do zmiany termostatu trzeba zlac płyn z ukladu chlodniczego - rozumiem ze bez obaw moge go użyc ponownie???(wiem ze pytanie lamerskie ale lepiej mi idzie z kompami niz samochodami)
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 18:44   

LewyG napisał/a:
Pytanie dodatkowe - do zmiany termostatu trzeba zlac płyn z ukladu chlodniczego - rozumiem ze bez obaw moge go użyc ponownie???
:yes: Ale dobra opcją jest jesli masz płyn na glikolu oparty to to co ucieknie to trudno - dopełnić koncentratem tez na glikolu - będzie niższa temp. zamarzania :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 19:55   

JoeMix napisał/a:
:yes: Ale dobra opcją jest jesli masz płyn na glikolu oparty to to co ucieknie to trudno - dopełnić koncentratem tez na glikolu - będzie niższa temp. zamarzania :)


Płyn zmieniałem z miesiac temu (koncentrat shell+woda demineralizowana) i troche by mi było szkoda znowu lać nowy. Odzyskam co sie da i w razie czego uzupełnie...

A z cyklu pytanie teoretyczne - czy płyn w układzie chłodzenia jakos rotuje? tzn. dokładnie chodzi o to czy płyn z bloku silnika w jakis sposób wymienia sie np. z płynem w chłodnicy? i co dalej idzie czy można obniżyc temperaturę zamarzania np. przez spuszczenie odrobiny płynu który jest w danej chwili w układzie(mieszanka) i dolanie takiej samej ilości koncentratu?
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 20:06   

Tylko bez przesady :) jak ucieknie pół zbiornika to koncentrat sobie odpuść, chyba, że rozrobiony
Płyn chłodzący wraz ze wzrostem substancji zamarzającej traci swoje właściwości wymiany cieplnej (gorzej chłodzi :) )
W zimie niczym to nie grozi, ale jak się ociepli mogą być zauważalne skutki.... Jednak mało prawdopodobne żeby się zagotowało :)
_________________
 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 20:11   

_-MoKrY-_ napisał/a:
Tylko bez przesady :) jak ucieknie pół zbiornika to koncentrat sobie odpuść, chyba, że rozrobiony...
<ciach>


Bez obaw - myslałem o ilości do jednej butelki czyli -1litra koncentratu. Co przy ponad 8litrach w układzie nie zaburzy raczej wymiany cieplnej, a powinno poprawic temperaturę zamarzania.
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 20:43   

LewyG napisał/a:
A z cyklu pytanie teoretyczne - czy płyn w układzie chłodzenia jakos rotuje? tzn. dokładnie chodzi o to czy płyn z bloku silnika w jakis sposób wymienia sie np. z płynem w chłodnicy? i co dalej idzie czy można obniżyc temperaturę zamarzania np. przez spuszczenie odrobiny płynu który jest w danej chwili w układzie(mieszanka) i dolanie takiej samej ilości koncentratu?
Tak, płyn sie miesza w ukłądzie - jak trochę upuścisz i dolejesz koncentratu do zbiorniczka to z czadsem (wystarczy kilka km przejechac, tak aby otworzył się termostat) wymiesza się ona z całym płynem...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 21:10   

Ok. to juz chyba wszystko wiadomo - jak o mnie chodzi to temat można zamknąć.

Dzieki wszystkim za informacje.
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
maluh
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 13, 2006 20:02   

Czy nagrzewnice się odpowietrza czy powinna samoczynnie??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pią Sty 13, 2006 20:26   

Powinna się samoczynnie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrek
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 13, 2006 21:22   

Slyszalem ze jest zasada jesli jest po rozgrzaniu auta zimny waz u gory czyli termostat jest dobry a dolny powinien byc lekko cieply mowie po lekkim rozgrzaniu.U mnie temperatura na wskazniku podchodzi do litery M i nieraz ciut wyzej nia jak to jest w waszych termometrach plynu chlodzacego???
 
 
raysoft
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 13, 2006 22:54   

Pietrek napisał/a:
...U mnie temperatura na wskazniku podchodzi do litery M i nieraz ciut wyzej nia jak to jest w waszych termometrach plynu chlodzacego???


U mnie teraz w zimie temp dochodzi do połowy M. (latem trochę więcej nie pamiętam dokłądnie bo wtedy nie trzeba się ogrzewać i nie zwracałem uwagi)
Powietrze z ogrzewania jest gorące i w aucie cieplutko.
Nawet jak już wchodzi na skale z białego pola to już cieplutko jest.
Natomiast u kumpla ostatnio na trasie miał na poczatku skali (nie wliczając białego pola)
i było zimnooo. brrr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 Wto Gru 28, 2004 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Układ chłodzenia : termostat wymiana
montaż
Gość Mechanika 6 Sro Cze 07, 2006 13:30
picio_18
Brak nowych postów [MK3] CVH - układ chłodzenia - ogrzewanie
dżolero Mechanika 3 Sob Lut 04, 2012 09:28
Mafios
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Układ chłodzenia
Marcinus Elektryka 4 Sro Maj 24, 2006 23:52
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Układ chłodzenia
michal.sc02 Mechanika 10 Pią Sie 21, 2009 18:47
michal.sc02


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.