Przesunięty przez: bidżej 22 Wrz 2010, 14:00 |
Układ chłodzenia : termostat ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
LewyG
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Lis 2005, 16:33 Układ chłodzenia : termostat ogrzewanie
|
|
|
Witam,
Zauważyłem, że ogrzewanie w aucie płata figle - odpalam auto, troche pochodzi, troche przejade i leci cieplutkie powietrze takjak powinno być ale po kilku kilometrach (jeszcze nie sprawdzałem po ilu, ale tak +/- 5-10) zamiast ciepłego powietrza zaczyna dmuchać coraz chłodniejszym powietrzem a po następnych paru znowu ciepłym...
Macie jakiś pomysł gdzie zajrzec i co zrobić żeby było ok???
Dzięki opcji szukaj widziałem, że po tych 5-10 km to powinno lecieć non stop gorące powietrze i też bym tak chciał w konću będzie coraz zimniej a takie zmiany w nawiewie zaczynają irytować...
Płyn w chłodnicy zmieniony na nówke, co prawda nie spuściłem z bloku silnika ale chyba to nie powinno mieć znaczenia, nie? |
_________________ Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 14:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lis 2005, 18:57
|
|
|
Termostat - wymień termostat... jedzisz sobie auto się nagrzewa - zaczyna ci lecieć ciepłe powietrze, auto się nagrzeje leci juz bardzo ciepłe powietrze - termostat się otwiera na maxa - silnik zalewa zimny płyn z chłodnicy - leci zimne powietrze, termostat się zamyka do końca - kółko też się zamyka - termostat powinien się otwierac stopniowo powoli, jeżeli jest zapsuty i się zacina w pozycji zmknietej to mimo otwarcie nie przepuszcza płyny aż do monentu jakegoś wyboju zapewne - wdedy przeskakuje odrazu na pełne otwarcie zamiast wolno się uchylić.... - doraźną naprawą do czasu kontroli i ewentualnej wymiany termostatu bedzie xzasłonięcie częsci lub całości (uwaga aby nie przegrzac auta!) chodnicy... nawet jest to wsakazne bo przy takej usterce w silniku nastepuja duże wachania tempwratury i w najgorszym przypadku moze coś nawed pęknąc albo się skrzywić... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 49 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 12:26
|
|
|
tak jak wyżej napisano sprawdź termostat ale jesli jest w porządku to niesiety w miare lat nagrzewnica się zapchała, kumpel miał to w Clio kombinował w końcu kupił nową jak wymontował starą i montował nową - stara ważyła prawie połowę więcej - kamień. |
|
|
|
 |
LewyG
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 18:12
|
|
|
To zaczynam od wymiany termostatu - przy okazji sie pochwale - dzis kupilem termostat w cenie 14pln (ponoc produkcja turecka), mam andzieje ze do konca zimy wytrzyma bo pozniej mam zmienie na jakis lepszy - choc na oryginal sie pewnie nie zdecyduje (67pln w sklepie w poznaniu).
Pytanie dodatkowe - do zmiany termostatu trzeba zlac płyn z ukladu chlodniczego - rozumiem ze bez obaw moge go użyc ponownie???(wiem ze pytanie lamerskie ale lepiej mi idzie z kompami niz samochodami) |
_________________ Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 18:44
|
|
|
LewyG napisał/a: | Pytanie dodatkowe - do zmiany termostatu trzeba zlac płyn z ukladu chlodniczego - rozumiem ze bez obaw moge go użyc ponownie??? | Ale dobra opcją jest jesli masz płyn na glikolu oparty to to co ucieknie to trudno - dopełnić koncentratem tez na glikolu - będzie niższa temp. zamarzania |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
LewyG
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 19:55
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ale dobra opcją jest jesli masz płyn na glikolu oparty to to co ucieknie to trudno - dopełnić koncentratem tez na glikolu - będzie niższa temp. zamarzania |
Płyn zmieniałem z miesiac temu (koncentrat shell+woda demineralizowana) i troche by mi było szkoda znowu lać nowy. Odzyskam co sie da i w razie czego uzupełnie...
A z cyklu pytanie teoretyczne - czy płyn w układzie chłodzenia jakos rotuje? tzn. dokładnie chodzi o to czy płyn z bloku silnika w jakis sposób wymienia sie np. z płynem w chłodnicy? i co dalej idzie czy można obniżyc temperaturę zamarzania np. przez spuszczenie odrobiny płynu który jest w danej chwili w układzie(mieszanka) i dolanie takiej samej ilości koncentratu? |
_________________ Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 20:06
|
|
|
Tylko bez przesady jak ucieknie pół zbiornika to koncentrat sobie odpuść, chyba, że rozrobiony
Płyn chłodzący wraz ze wzrostem substancji zamarzającej traci swoje właściwości wymiany cieplnej (gorzej chłodzi )
W zimie niczym to nie grozi, ale jak się ociepli mogą być zauważalne skutki.... Jednak mało prawdopodobne żeby się zagotowało |
_________________
 |
|
|
|
 |
LewyG
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 20:11
|
|
|
_-MoKrY-_ napisał/a: | Tylko bez przesady jak ucieknie pół zbiornika to koncentrat sobie odpuść, chyba, że rozrobiony...
<ciach> |
Bez obaw - myslałem o ilości do jednej butelki czyli -1litra koncentratu. Co przy ponad 8litrach w układzie nie zaburzy raczej wymiany cieplnej, a powinno poprawic temperaturę zamarzania. |
_________________ Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 20:43
|
|
|
LewyG napisał/a: | A z cyklu pytanie teoretyczne - czy płyn w układzie chłodzenia jakos rotuje? tzn. dokładnie chodzi o to czy płyn z bloku silnika w jakis sposób wymienia sie np. z płynem w chłodnicy? i co dalej idzie czy można obniżyc temperaturę zamarzania np. przez spuszczenie odrobiny płynu który jest w danej chwili w układzie(mieszanka) i dolanie takiej samej ilości koncentratu? | Tak, płyn sie miesza w ukłądzie - jak trochę upuścisz i dolejesz koncentratu do zbiorniczka to z czadsem (wystarczy kilka km przejechac, tak aby otworzył się termostat) wymiesza się ona z całym płynem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
LewyG
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lis 2005, 21:10
|
|
|
Ok. to juz chyba wszystko wiadomo - jak o mnie chodzi to temat można zamknąć.
Dzieki wszystkim za informacje. |
_________________ Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM |
|
|
|
 |
maluh [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 20:02
|
|
|
Czy nagrzewnice się odpowietrza czy powinna samoczynnie?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 20:26
|
|
|
Powinna się samoczynnie... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pietrek [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 21:22
|
|
|
Slyszalem ze jest zasada jesli jest po rozgrzaniu auta zimny waz u gory czyli termostat jest dobry a dolny powinien byc lekko cieply mowie po lekkim rozgrzaniu.U mnie temperatura na wskazniku podchodzi do litery M i nieraz ciut wyzej nia jak to jest w waszych termometrach plynu chlodzacego??? |
|
|
|
 |
raysoft [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Sty 2006, 22:54
|
|
|
Pietrek napisał/a: | ...U mnie temperatura na wskazniku podchodzi do litery M i nieraz ciut wyzej nia jak to jest w waszych termometrach plynu chlodzacego??? |
U mnie teraz w zimie temp dochodzi do połowy M. (latem trochę więcej nie pamiętam dokłądnie bo wtedy nie trzeba się ogrzewać i nie zwracałem uwagi)
Powietrze z ogrzewania jest gorące i w aucie cieplutko.
Nawet jak już wchodzi na skale z białego pola to już cieplutko jest.
Natomiast u kumpla ostatnio na trasie miał na poczatku skali (nie wliczając białego pola)
i było zimnooo. brrr |
|
|
|
 |
|