Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, uszczelniacze zaworow, wymiana uszczelniaczy, zetec

[MK4] Uszczelniacze zaworów - wymiana
Autor Wiadomość
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:31   [MK4] Uszczelniacze zaworów - wymiana

Bry. Ma machina wojenna żre olej (0,3-0,4 na 100km)... nie dymi na niebiesko nawet na zimnym,. silnik suchy, obstawiam uszczelniacze zaworów.. do silnika 10 lat nikt nie zaglądał.. tzn wymieniane płyny, rozrząd, świece zgodnie z zaleceniami ale głowica nie była ruszana, bo nie było potrzeby.. 1,4 16V 90km 96'. Powiedzcie dobre ludzie ile może kosztować wymiana uszczelniaczy (części, robocizna), jak możecie podrzućcie jakiś link do dobrych części zamiennych (uszczelniaczy) i jaki zakres rozbebeszenia jest przy wymianie takowych i czy przy okazji nie wymienić innych rzeczy (profilaktycznie). Pozdrawiam (acha.. jakby komu sie pałętał krokowiec to ja chętny...)
_________________

Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Wrz 2010, 16:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:50   

Wróżka?? Zrób najpierw badanie kompresji.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:56   

Marcinowaty napisał/a:
Zrób najpierw badanie kompresji.

uszczelniacze nic nie mają do kompresji!!
koszt uszczelniaczy to cena 30zł. Ale z ich wymianą jest duzo roboty lepiej oddać to mechanikowi, jezeli bedzie chcial sciagać głowicę to koszt Cie wyniesie ponad 300zł a jesli bedzie wymieniać uszczelniacze bez sciagania głowicy to 30zł + robocizna.
Uszczelka kosztuje ok 16zł ale czasami wystarczy dokręcić tylko śruby od pokrywy zaworów bo mogły sie poluzować.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:23   

pany... oczywiście sam tego robić nie będę... dlatego pytam co przy okazji można wymienić żeby było lepiej i przez jakiś czas nie zaglądać głębiej w silnik... Marcinowaty.. wróżką nie jestem ale obstawić mogę... mogę się też mylić oczywiście... 500zl mogę wydać.. taki założony budżet- chodzi o to co można profilaktycznie zmienić mając bebechy na wierzchu...
_________________

 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:28   

jak CI juz ściagnie głowicę to wymień pierścienie, dobrej firmy kosztują 54zł na jeden tłok.
Uszczelniacze, uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywy zaworów.

Nowe pierścienie + uszczelniacze i masz prawie zerowe zużycie oleju :)
Uszczelka miski, uszczelka pokrywy zaworów, oring na wałku tam koło koła pasowego i masz zerowy wyciek.
I wymieniasz olej co 20tys bez potrzeby dolewania.

[ Dodano: Nie Wrz 12, 2010 20:29 ]
oczywiście to tylko teoria ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:58   

[quote="drzeniow"]jak CI juz ściagnie głowicę to wymień pierścienie.......
I wymieniasz olej co 20tys bez potrzeby dolewania.

Jeśli znajdziesz chwilkę czy mógłbyś podliczyć mi części, zapodać linki jakieś..
Co do oleju to wymieniam według przykazania producenta- co 10kkm
pozdro

jeśli wyjde ponad limit to poczekam 1-2 m-ce i zrobi się to gruntownie..
_________________

 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Wrz 2010, 13:56   

drzeniow napisał/a:

Marcinowaty napisał/a:
Zrób najpierw badanie kompresji.


uszczelniacze nic nie mają do kompresji!!


Marcinowatemu chodziło raczej o to, że nie wiadomo czy to uszczelniacze
 
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 13 Wrz 2010, 15:59   

matrix-1990 napisał/a:
drzeniow napisał/a:

Marcinowaty napisał/a:
Zrób najpierw badanie kompresji.


uszczelniacze nic nie mają do kompresji!!


Marcinowatemu chodziło raczej o to, że nie wiadomo czy to uszczelniacze


Więc co jeszcze wchodzi w grę? Silnik nie kopci, nie poci się... zresztą za miesiąc lub dwa mechanik zweryfikuje to... chodzi mi po prostu o określe nie jakie fundusze +- będą potrzebne na naprawę....
_________________

 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Wrz 2010, 16:33   

przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 13 Wrz 2010, 16:47   

Marcin napisał/a:
przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty?

zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys..
_________________

 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:07   

baca21 napisał/a:
Marcin napisał/a:
przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty?

zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys..

to jak się zagrzeje, to go pokręć na wyższe obroty i wtedy będziesz widział czy kopci czy nie, mój na wolnych też nie kopci, a na zejściach z wysokich obrotow zaciąga przez uszczelniacze.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 14 Wrz 2010, 19:52   

Cytat:
zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys..

widomo ze nie przy ziknym bo przy zimnym kazdy zakopci z racji nie spalenia calkowicie mieszanki.

Rozgrzej go i najlepiej poproś kogoś aby usiadł za kółkiem a Ty idz na koniec rury i ogladaj.

Sprawdz też świece czy mają nagar jesli tak to znaczy że olej dostaje się do komory spalania.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:16   

11 października auto idzie do mechaniora na 90 % tylko zastanawiam się nad jednym... mam już prawie 9 tys od wymiany oleju... a zrobię jeszcze 2-3 zanim trafi do fachmana... wymieniać olej czy czekać?? miesiąc przejeżdżę jakoś... jak wróci od doktora to podzielę się wrażeniami... i jeszcze głupsze pytanie na koniec.... jedzie do mnie VALVOLINE MAXLIFE 10W40, czy jest to sens lać czy jak doktor pozatyka wszystkie "dziury" to nie lepiej przejść na syntetyk? czy nie ruszać....
_________________

 
 
Pr3c3l 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:29   

Osobiście uważam, że z wymianą oleju nie ma co zwlekać, jak już masz okazje to czemu masz nie wymienić, chociaż gdybyś zrobił to sam to zaoszczędziłbyś te 50zł. A wymiana oleju to żadna filozofia. Przy okazji jak już będą się dobierać do głowicy to zawsze można zawieźć głowice do regeneracji. Koszty nie są aż takie duże a silniczek zawsze odzyska to co mu uciekło spod maski.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Wrz 2010, 12:17   

no jeśli się okaże że pierścienie do wymiany to nie masz się co martwić ;) mechanik ci wymieni przy okazji, a doktora lać nie radzę, było już o tym na forum
 
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 15 Wrz 2010, 13:04   

"doktor" miałem na myśli mechanika :D
_________________

 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:59   

baca21 napisał/a:
mam już prawie 9 tys od wymiany oleju... a zrobię jeszcze 2-3 zanim trafi do fachmana... wymieniać olej czy czekać??

nic mu się nie pogorszy jak wymienisz przy 12k
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
baca21 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: wisła
Wysłany: 15 Wrz 2010, 18:44   

Pr3c3l napisał/a:
Przy okazji jak już będą się dobierać do głowicy to zawsze można zawieźć głowice do regeneracji. Koszty nie są aż takie duże a silniczek zawsze odzyska to co mu uciekło spod maski.

Co racja to racja... jednak myślę że mechanik sam da radę splanować głowiczkę i honować cylindry (ma chłop głowę na karku, sprzęt, i parę silników to on już zrobił)... tylko trzeba mu powiedzieć :D

[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 15:25 ]
No i się doczekałem... później niż planowałem ale jednak.... Wymienione pierścienie, rozrząd, zregenerowana głowica, świece, kable WN, napinacze, uszczelki filtry i co tam ino :devil: silniczek w trakcie docierania... koniki wróciły do stadka :jupi: Na razie zalane syntetykiem castrol magnatec 5w40. zrobione 500 kilometrów i aż cieszy jazda.... mechanik zaproponował po dotarciu edge sport 0w40 co Wy na to?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.