[MK4] Uszczelniacze zaworów - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:31 [MK4] Uszczelniacze zaworów - wymiana
|
|
|
Bry. Ma machina wojenna żre olej (0,3-0,4 na 100km)... nie dymi na niebiesko nawet na zimnym,. silnik suchy, obstawiam uszczelniacze zaworów.. do silnika 10 lat nikt nie zaglądał.. tzn wymieniane płyny, rozrząd, świece zgodnie z zaleceniami ale głowica nie była ruszana, bo nie było potrzeby.. 1,4 16V 90km 96'. Powiedzcie dobre ludzie ile może kosztować wymiana uszczelniaczy (części, robocizna), jak możecie podrzućcie jakiś link do dobrych części zamiennych (uszczelniaczy) i jaki zakres rozbebeszenia jest przy wymianie takowych i czy przy okazji nie wymienić innych rzeczy (profilaktycznie). Pozdrawiam (acha.. jakby komu sie pałętał krokowiec to ja chętny...) |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Wrz 2010, 16:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:56
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Zrób najpierw badanie kompresji. |
uszczelniacze nic nie mają do kompresji!!
koszt uszczelniaczy to cena 30zł. Ale z ich wymianą jest duzo roboty lepiej oddać to mechanikowi, jezeli bedzie chcial sciagać głowicę to koszt Cie wyniesie ponad 300zł a jesli bedzie wymieniać uszczelniacze bez sciagania głowicy to 30zł + robocizna.
Uszczelka kosztuje ok 16zł ale czasami wystarczy dokręcić tylko śruby od pokrywy zaworów bo mogły sie poluzować. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:23
|
|
|
pany... oczywiście sam tego robić nie będę... dlatego pytam co przy okazji można wymienić żeby było lepiej i przez jakiś czas nie zaglądać głębiej w silnik... Marcinowaty.. wróżką nie jestem ale obstawić mogę... mogę się też mylić oczywiście... 500zl mogę wydać.. taki założony budżet- chodzi o to co można profilaktycznie zmienić mając bebechy na wierzchu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:28
|
|
|
jak CI juz ściagnie głowicę to wymień pierścienie, dobrej firmy kosztują 54zł na jeden tłok.
Uszczelniacze, uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywy zaworów.
Nowe pierścienie + uszczelniacze i masz prawie zerowe zużycie oleju
Uszczelka miski, uszczelka pokrywy zaworów, oring na wałku tam koło koła pasowego i masz zerowy wyciek.
I wymieniasz olej co 20tys bez potrzeby dolewania.
[ Dodano: Nie Wrz 12, 2010 20:29 ]
oczywiście to tylko teoria ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:58
|
|
|
[quote="drzeniow"]jak CI juz ściagnie głowicę to wymień pierścienie.......
I wymieniasz olej co 20tys bez potrzeby dolewania.
Jeśli znajdziesz chwilkę czy mógłbyś podliczyć mi części, zapodać linki jakieś..
Co do oleju to wymieniam według przykazania producenta- co 10kkm
pozdro
jeśli wyjde ponad limit to poczekam 1-2 m-ce i zrobi się to gruntownie.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 13:56
|
|
|
drzeniow napisał/a: |
Marcinowaty napisał/a: | Zrób najpierw badanie kompresji. |
uszczelniacze nic nie mają do kompresji!! |
Marcinowatemu chodziło raczej o to, że nie wiadomo czy to uszczelniacze |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 15:59
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | drzeniow napisał/a: |
Marcinowaty napisał/a: | Zrób najpierw badanie kompresji. |
uszczelniacze nic nie mają do kompresji!! |
Marcinowatemu chodziło raczej o to, że nie wiadomo czy to uszczelniacze |
Więc co jeszcze wchodzi w grę? Silnik nie kopci, nie poci się... zresztą za miesiąc lub dwa mechanik zweryfikuje to... chodzi mi po prostu o określe nie jakie fundusze +- będą potrzebne na naprawę.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 16:33
|
|
|
przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 16:47
|
|
|
Marcin napisał/a: | przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty? |
zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:07
|
|
|
baca21 napisał/a: | Marcin napisał/a:
przy takiej ilości musi gdzieś uciekać, a spalać pewnie też jest. Brak kopcenia był w jaki sposób sprawdzany? tylko wolne obroty?
zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys.. |
to jak się zagrzeje, to go pokręć na wyższe obroty i wtedy będziesz widział czy kopci czy nie, mój na wolnych też nie kopci, a na zejściach z wysokich obrotow zaciąga przez uszczelniacze. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 19:52
|
|
|
Cytat: | zgadza się.. na zimnym silniku, niskie obroty1000-1500 przy ssaniu. Jak jest zimny to przecież nie będę go kręcił na 5-6 tys.. |
widomo ze nie przy ziknym bo przy zimnym kazdy zakopci z racji nie spalenia calkowicie mieszanki.
Rozgrzej go i najlepiej poproś kogoś aby usiadł za kółkiem a Ty idz na koniec rury i ogladaj.
Sprawdz też świece czy mają nagar jesli tak to znaczy że olej dostaje się do komory spalania. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:16
|
|
|
11 października auto idzie do mechaniora na 90 % tylko zastanawiam się nad jednym... mam już prawie 9 tys od wymiany oleju... a zrobię jeszcze 2-3 zanim trafi do fachmana... wymieniać olej czy czekać?? miesiąc przejeżdżę jakoś... jak wróci od doktora to podzielę się wrażeniami... i jeszcze głupsze pytanie na koniec.... jedzie do mnie VALVOLINE MAXLIFE 10W40, czy jest to sens lać czy jak doktor pozatyka wszystkie "dziury" to nie lepiej przejść na syntetyk? czy nie ruszać.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pr3c3l

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 35 Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 11:29
|
|
|
Osobiście uważam, że z wymianą oleju nie ma co zwlekać, jak już masz okazje to czemu masz nie wymienić, chociaż gdybyś zrobił to sam to zaoszczędziłbyś te 50zł. A wymiana oleju to żadna filozofia. Przy okazji jak już będą się dobierać do głowicy to zawsze można zawieźć głowice do regeneracji. Koszty nie są aż takie duże a silniczek zawsze odzyska to co mu uciekło spod maski. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 12:17
|
|
|
no jeśli się okaże że pierścienie do wymiany to nie masz się co martwić mechanik ci wymieni przy okazji, a doktora lać nie radzę, było już o tym na forum |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 13:04
|
|
|
"doktor" miałem na myśli mechanika |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:59
|
|
|
baca21 napisał/a: | mam już prawie 9 tys od wymiany oleju... a zrobię jeszcze 2-3 zanim trafi do fachmana... wymieniać olej czy czekać?? |
nic mu się nie pogorszy jak wymienisz przy 12k |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
baca21

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: wisła
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 18:44
|
|
|
Pr3c3l napisał/a: | Przy okazji jak już będą się dobierać do głowicy to zawsze można zawieźć głowice do regeneracji. Koszty nie są aż takie duże a silniczek zawsze odzyska to co mu uciekło spod maski. |
Co racja to racja... jednak myślę że mechanik sam da radę splanować głowiczkę i honować cylindry (ma chłop głowę na karku, sprzęt, i parę silników to on już zrobił)... tylko trzeba mu powiedzieć
[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 15:25 ]
No i się doczekałem... później niż planowałem ale jednak.... Wymienione pierścienie, rozrząd, zregenerowana głowica, świece, kable WN, napinacze, uszczelki filtry i co tam ino silniczek w trakcie docierania... koniki wróciły do stadka Na razie zalane syntetykiem castrol magnatec 5w40. zrobione 500 kilometrów i aż cieszy jazda.... mechanik zaproponował po dotarciu edge sport 0w40 co Wy na to? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|