FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie |
Autor |
Wiadomość |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 18:16 FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
|
|
|
dzis podzielę sie z wami nastepnym etapem bezsensownych modyfikacji stylistycznych ..jak juz naprawde nie macie nic do roboty i pragniecie w durny sposób stracic ok 100 pln -polecam pomalowac pokrywe zaworów ...bedzie slicznie ,kolorowo,wesoło pod maska ..zuzycie paliwa spadnie ,moc wzrośnie a młodociane slicznotki beda wkładac wam majtki ze swoim numerem za wycieraczki ...tyle zachęt a teraz konkrety .
Bedzie na przykładzie mojej hondy (wstyd!) bo w Xr-ce pokrywe zaworów wypolerowałem
o tak -
a tak brzydko wygladała moja seria w Hondzie
etap 1
PRZYGOTOWANIE POKRYWY
niestety zła wiadomosc dla leniwych pokrywe wypada odkrecic ..przy okazji warto ocenic czy uszczelka nie nadaje się do wymiany . Warto tez pedzelkiem i rozpuszczalnikiem wyczyścic pokrywe od spodu z nagaru i wypalonych laków które sie przez lata tam zgromadziły . Faq ukazuje pokrywe aluminiowa al;e procedura przy blaszanej jest taka sama ..no poza polerka .
pokrywe czyscimy z rdzy (stlenkowanego alu) łuszczacego się lakieru itp ...
ambitni moga siegnac po środek do ściągania farby i odczyścic pokrywe zupełnie .
Na rynku dostepne sa środki typu SCANSOL (dobry ) ABBAIZER ( tez dobry) i to gówno którego ja uzyłem (niedobry )...jesli lakier na pokrywie jest w dobrym stanie wystarczy go zmatowic ...odczyszczanie nierównosci i rdzy papier 80-120...potem wygładzanie pod grunt papier powyzej 200.
i dziadowski srodek
gotowe do pokrycia gruntem
etap 2
MALOWANIE
grunt na aluminium ..polecam zapobiegnie odpryskiwaniu lakieru ...w przypadku braku mozna stosowac podkład kwasowy albo eksperymentowac z przyczepnoscia taka jak przy malowaniu tworzyw sztucznych (patrz temat)
pokrywa zagruntowana
a teraz kolor -oczywiście najszybszy ;-)
proponuje na spokojnie połozyc kilka warstw ..miedzy warstwami malując sprayem nie czekac dłuzej niz 10 minut ...jesli wyjdzie wykusz (chropowatość) niema tragedii połozyc więcej bedzie z czego ściagac do wygładzenia
etap 3
DOPIESZCZANIE
czyli w moim przypadku wypolerowanie napisu ...w przypadku pokryw stalowych napisy mozna pomalowac jedynie pedzelkiem -rece nie moga sie trząść
w przypadku wypukłych napisów czekamy az lakier (napewno) wyschnie poczym bardzo ostroznie zeszlifowujemy go uzywając klocka i papieru min 120 ....potem drobniejszego
po osłonięciu alu ..polerujemy napis uzywając zestawu polerskiego i wiertarki ..od biedy kółko filcowe i gruba pasta polerska ..
twardą pastę polerską usuwamy pastą TEMPO ..przy okazji polwerujemy pasta lakier pokrywy
syfy miedzy literkami czyscimy szczotka i płynem do mycia naczyn
i gotowe ..oto efekt ...warto ...koszt max 100pln czas w zaleznosci od dokładnosci i zakresu ok 3-4 godziny .
z nudów można polerowac dalej..zawsze jest cos do polerowania
PS.artykuł był czywiście sponsorowany przez producenta o d%^$ potłuc srodka BONDEX ..elektronarzedzia SKILL ,producenta niebieskich szczotek do paznokci i literke " Z" |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lis 2010, 12:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
sowa


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 22:09
|
|
|
nie wiem czy zauwazyliście ale LOY wykazuje się coraz błyskotliwszym poczuciem humoru.. chyba te lakiery tak działają
..nie taki sztywny LOY jak go malują
robota pierwsza klasa ... aż mnie ochota naszła na pomalowanie mojej... pytanie podstawowe.. czy to co zobacze pod pokrywą nadaje sie do oglądania czy nie patrzec i od razu to czymś przykryć? 8) |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 22:14
|
|
|
LOY napisał/a: | przy okazji warto ocenic czy uszczelka nie nadaje się do wymiany | popatrz a mnie głupiemu w szkole wbili w nawyk ze każdorazowo po demontażu uszczelki bezwzględnie sie wymienia a nie ocenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 00:31
|
|
|
jakiego podkładu uzyc? jakis specjalny odporny na temperatury czy zwykły?
lakier, widze na zdjęciu, moze byc taki jak do zaciskow, tak? |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 18:35
|
|
|
A po co się męczyć. Mnie lakiernia proszkowa kosztowała całe 32zł z piaskowaniem. A za spraye ile zapłacisz.
Chyba, że wolisz być zadowolonym, że zrobiłeś to sam |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.