Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: elektryczne otwieranie bagaznika, faq, mk4, mk5

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 10:46
[MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2008, 21:36   [MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5

Zdecydowałem się stworzyć taką instrukcję obrazkową, bo sam chciałem skorzystać z takowej z mk4, ale natknąłem się na pewne problemy techniczne po drodze. Znalazłem później to właśnie forum i stwierdziłem, że co prawda zbyt wielu ludzi z mk5 tutaj nie ma, ale nawet tym nielicznym taka fotorelacja z montażu może się przydać :) A nóż ich zachęci do małego "upgrade'u" auta :)


Większość obrazków można powiększyć klikając na nie :)


Co będzie potrzebne?
Siłownik - i tu ważne - te, reklamowane na Allegro jako 4kg nie dają rady (a ściślej: dają, ale odpowiedni ich montaż to masakra - naprawdę warto wydać kilka zł więcej, żeby nie spędzić nad tym połowy dnia)
Kupujemy więc model 6-8 kg taki jak na obrazku:





Oprócz tego przekaźnik, przycisk, kilka metrów kabla (mnie wystarczyło 10 metrów* 'jednożyłówki' na wszystko - trochę zostało, ale mieć lepiej za dużo, niż za mało ;) )

*jeśli chcemy dodatkowo zrobić porządną masę ("GND" z klapy jest na zawiasach - więc jeśli będzie mokro, to może nam np. przestać działać tak otwieranie klapy, jak i wycieraczka) to radzę dołożyć tutaj ze 2-3 metry i przy okazji pociągnąć tą dodatkową masę - wygodne punkty to śrubka przy silniku wycieraczki, oraz śruba mocująca pas pasażera z tyłu z lewej strony.

W komplecie mamy cięgno siłownika - dość długie. Odcinamy z jednego końca kawałek długości 7-8cm. Jedną końcówkę zaginamy tak, że uzyskujemy 'laskę pasterską' - ważne, żeby nie była szersza niż 1cm i żeby mieć co najmniej 0,5 cm drutu, który "wraca" - jeśli będzie go za mało, to podczas zatrzaskiwania klapy drut może wyskoczyć - i mamy psikusa :)

Powinno to wyglądać +/- tak:






W zamku:

mamy plastik, przez który wchodzi do środka jedna z linek. Mamy też tam drugą dziurę - rozwiercamy ją odpowiednim wiertłem (lub poszerzamy pilnikiem, czy innym narzędziem) i teraz 30 sekund roboty - przekładamy tą naszą 'laskę' przez drugą - dolną dziurę i zahaczamy końcówką drutu za drugą dziurę w środku - w dźwigni zamka





Przed:






Po:




Żeby sobie ułatwić trochę robotę można pociągnąć za linkę - wtedy dźwigienka będzie w pozycji otwartej i będzie łatwiej drutem zahaczyć o dziurę.

Później wykrzywiamy nieco tą "laskę" do góry - bo inaczej nie zaczepimy do niej siłownika i przy montażu zamka stwierdzimy, że końcówka celuje nam w blachę, uniemożliwiając jakiekolwiek pociągnięcie przez siłownik. U mnie wystarczyło odgięcie od pierwotnego kształtu o jakiś 1 cm.

To tyle w kwestii samego zamka. Teraz ucinamy cięgno z drugiej strony - zostawiamy jakieś 5-6cm, przekładamy przez dziurę i montujemy nasz siłownik wraz z łącznikiem:





Fota z innej perspektywy:






Takie mocowanie zasadniczo wystarcza. Regulację zostawiamy na koniec, kiedy mamy
podłączoną elektrykę.


Siłownik slave ma 2 kable - fioletowy/czarny i zielony. Pod ten drugi podłączamy plus, a pod pierwszy ciągniemy masę. Masę można wziąć z wycieraczki - jest pod ręką i łatwo się tam kabel dołącza.


Warto wspomnieć, że szkoły ciągnięcia kabla z prądem (ależ to brzmi :) ) są dwie. Jedna w Fiestkach, które nie posiadają oświetlenia klapy. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem/posiadaczką tego gadżetu, to w tej chwili opuść głowę, krzyknij coś złego pod adresem elektryków z Forda i przygotuj się na dodatkową robotę ;)


Fotki tego, jak ciągnąć kabel, gdy nie mamy oświetlenia są w bliźniaczym temacie o mk4:
KLIK
(Liczę, że kolega Marcin się nie obrazi, że linkuję do jego tematu :) )


Jeśli natomiast oświetlenie mamy, to czeka nas dłuższa droga :)


Zawczasu radzę rozważyć rodzaj (wielkość) przycisku, jaki chcemy użyć w naszej instalacji. Przycisk może nie wytrzymać prądu przezeń płynącego (czytaj: użyjesz go góra kilka razy) i wtedy trzeba użyć przekaźnika: (koszt ok 2-3zł) Jeśli na sprawach związanych z prądem się nie znacie, to przyjmijcie, że jeśli przycisk wymiarami nie przypomina takiego z maszyn przemysłowych, to raczej trzeba się w ten przekaźnik zaopatrzyć :)




"Od zaplecza" wygląda to tak:




Schemat podłączenia:
(widok na przekaźnik z dołu, na przycisk z góry)




Zamontowane w konsolce wygląda to tak:




Skąd prąd? Broń i zachowaj, żeby brać prosto z sieci - jak komuś coś nie wyjdzie, to grozi to nawet pożarem! A wtedy nieotwierający się przyciskiem bagażnik będzie waszym najmniejszym zmartwieniem :) Bierzemy więc i podłączamy prąd za bezpiecznikiem 7,5A. W dolnym rzędzie listwy bezpiecznikowej jest to drugi z lewej. Z niego leci prąd na zegarek i podświetlenie deski, więc nie trzeba go wymieniać na mocniejszy - 7,5A nawet jak na potrzeby siłownika wystarczy.

Relacji z podpinania tam jednego kabla nie ma, ale liczę, że sobie poradzicie :)
Wystarczy wyciągnąć skrzynkę (mocowaną na 2 śruby), odszukać kabel który idzie przez bezpiecznik i za bezpiecznikiem np. zdjąć kawałek izolacji i wpiąć tam nasz kabel prądowy :) Potem zaizolować i voilá.
Wskazówka - jeśli nie macie multimetru - kabel za bezpiecznikiem ucieka pod kolumnę kierowniczą :) Kabel prowadzimy później górą i na wysokości tunelu ściągamy między 2 blachy mocujące tunel.

Jak już podłączycie prąd do przycisku i przekaźnika, to trzeba znaleźć dobre miejsce na masę z przekaźnika - ja ją podłączyłem do blachy, do której dokręca się tunel środkowy na wysokości nóg - jest tam więcej dziur, więc nie ma ryzyka, że śrubą przy dokręcaniu tunelu zetniecie miedź z kabla :)

Teraz czeka nas zabawa :)

Kabel do siłownika ciągniemy przed siedzeniem kierowcy:




Następnie pod listewką boczną:

(jak wyciągniecie kołki, to radzę uważać na mocowania - przykładając do tego za dużo siły można je łatwo rozerwać i wtedy wizyta na szrocie (lub w serwisie Forda) nieunikniona.




Później kabel ciągnąłem po słupku od strony szyby z tyłu:

Żeby zdemontować pas potrzeba klucza typu Torx (T45 lub T50) - jeśli takiego nie posiadacie, lub zwyczajnie nie chce wam się go szukać/kupować, to możecie ten kabel pociągnąć za obiciem, koło kanapy i po tylnym słupku - zaznaczam jednak, że jest z tym więcej "srania się" i można niechcący połamać zaczepy. Poza tym Torx i tak będzie potrzebny do odkręcenia zamka klapy (T40), więc kupno jednego dodatkowego (lub kompletu - kosztuje parę złotych) przy okazji portfela nam nie zrujnuje.



Pod podsufitką, "na przełaj":

Podsufitka jest mocowana w 4 miejscach - na "haczykach" na odzież i dwoma plastikowymi bolcami. Radzę zdemontować jeden haczyk i obydwa bolce, bo demontując jeden narażamy się (znów) na złamanie zaczepu bolca i ew. złamanie podsufitki :)



Aż do bagażnika:





Tutaj trzeba zaznaczyć, że konieczny jest demontaż wężyka (inaczej będziecie przez niego przeciągać swój kabel przysłowiowe 3 dni) - najlepiej to poczynić cieniutkim, ale twardym śrubokrętem, później demontaż trzeciego światła stopu (ułatwia robotę) i demontaż plastiku z klapy. Uwaga na tenże plastik z klapy - zaczepy mają to do siebie, że bardzo, ale to bardzo lubią się łamać. Mnie np. "udało się" złamać 2 :) Nie mam na demontaż tej części dobrej i łatwej metody, więc jak coś wymyślicie, to dajcie znać :)

A tak wygląda to ustrojstwo, przez które musimy nasz kabel przeciągnąć:











Widać, że trzeba podważyć plastikowe zaczepy, przy tym nie można przesadzić z siłą (zwłaszcza z częścią wchodzącą do klapy bagażnika) bo potem zaczepy nie będą nam dobrze trzymać i przy większej ulewie będzie nam zalewać auto :) Jeśli jednak już trochę przegniecie, to możecie troszeczkę wykrzywić blachę do wnętrza (klapy lub auta) - to w lekkich przypadkach pomaga :)


Gdy zdemontujemy już plastik klapy, to bierzemy dratwę lub cienki kabel, zawiązujemy na końcu nakrętkę ze śruby (najprostsze i najskuteczniejsze)
i spuszczamy w klapie. Wyciągamy plastikowe zatyczki i przez nie prowadzimy kabel aż do dziury z trzeciego światła stopu - tam już tylko dowiązujemy nasz kabel i po chwili wyciągamy go w klapie "u góry".

Na końcu podłączenie prądu, regulacja i testujemy :)

Ważne jest, żeby siłownikowi zostawić trochę "luzu" - nie może być wyciągnięty do oporu, bo będzie miał za mało siły, żeby pociągnąć cięgno. Od skrajnego położenia trzeba zostawić 3-4mm luzu - wtedy jest idealnie. Jeśli macie siłownik za 'dychę' z Allegro, to tutaj jest czarna rozpacz i dwu- lub trzycyfrowa liczba prób, zanim siłownik 'jakoś' będzie w stanie pociągnąć to cięgno :)

UPDATE:

Po rozmowie z hubi_2006 wpadłem mi pomysł, żeby wkleić tutaj także schemat podłączenia, jeśli nasza centralka alarmu ma dodatkowy kanał,
który to można użyć np. do otwierania klapy, ale szkopuł jest taki, że ów kanał steruje nie +12V, a masą.

Wymaga to użycia drugiego przekaźnika, a całość wygląda wtedy w taki sposób:


(kliknij, żeby powiększyć)


Jeśli macie jakieś pytania, zastrzeżenia, pomysły - walcie śmiało :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Kwi 2011, 20:00, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Cze 2008, 21:58   

Pufcio napisał/a:
Fotki tego, jak ciągnąć kabel, gdy nie mamy oświetlenia są w bliźniaczym temacie o mk4:


:twisted:

Pufcio napisał/a:
Przycisk może nie wytrzymać prądu przezeń płynącego (czytaj: użyjesz go góra kilka razy)

dupa jasiu :-P ponad dwa lata u mnie śmiga i żyje, ale faktem jest że na przekaźniku bezpieczniej :yes:


Wojtas podczepiaj do góry :)

[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 23:02 ]
Pufcio napisał/a:
Warto wspomnieć, że szkoły ciągnięcia kabla z prądem (ależ to brzmi :) ) są dwie. Jedna w Fiestkach, które nie posiadają oświetlenia klapy. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem/posiadaczką tego gadżetu, to w tej chwili opuść głowę, krzyknij coś złego pod adresem elektryków z Forda i przygotuj się na dodatkową robotę ;)


jakie podświetlenie klapy? może bagażnika? bo rejestracja jest w zderzaku :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2008, 22:07   

Marcin napisał/a:
dupa jasiu :-P ponad dwa lata u mnie śmiga i żyje

Ja tam się kieruję zasadą "to, że u mnie działa, nie znaczy że będzie działać u kogo innego" (i vice versa)

Będę się trzymał tego co pisałem ;) :
Dla przykładu - u siebie zastosowałem mikroprzełącznik monotabilny (10x10mm), dla którego maksymalne parametry to 50V / 250mA - czyli moc to maksymalnie 12,5W. Cewka przekaźnika pracuje przy 12,4V (14,2V) /600mA - czyli maksymalnie 8,5 W. Fakt faktem, że jest to >2x większy prąd, ale taki overdrive przy 2/3 mocy max może przecież być :) Dla porównania - prąd płynący przez siłownik to jakieś 6A (z hakiem, nieważne). Licząc już tylko 12V z akusia to mamy 72W - a tyle już bankowo ten 'przełączniczek' nie wytrzyma :)

EDIT:
dokładnie - nie klapy, tylko bagażnika; dobrze myślałem, źle napisałem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Cze 2008, 22:11   

zgadzam się z Tobą, nie pamiętam, ale ja do siebie wybierałem jakiś na chyba 230V, więc taki trochę trwalszy niż zwyklaki to może dlatego jeszcze żyje.

ja u siebie też mam podświetlenie bagażnika i tak jak zrobiłem działa :fox: coś źle pokukałeś u siebie
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2008, 22:21   

U mnie czwarty bolec jest wciskany i przy wciśnięciu rozłącza obwód - wtedy żarówa w bagażniku nie świeci - więc nie da się go użyć :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Cze 2008, 22:23   

u mnie jest tak samo, ale sama blaszka nie jest połączona z obwodem od podświetlenia i da się przez nią przesłać sterowanie do siłownika :yes: i robiłem też tak w mk5 też 2000r. i w dieslu :)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2008, 22:30   

Cóż... ja tam wolałem nie ryzykować, bo życie mnie nauczyło, że w takich sytuacjach więcej człowiek napsuje niż naprawi ;) Dobrze wiedzieć, że się da ;) Mimo wszystko nie podjąłbym się próby przeróbki tego przycisku, za dużo grzebania, a ja wolę prostsze rozwiązania (co prawda idę czasami jak koń pod górkę, ale za to mijam wszystkie niepewne przeszkody) ;)

przy okazji - czemu w quickreply nie da się emotek wyłączyć? :/ muszę ciągle robić pełną odpowiedź...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 25 Paź 2008, 21:10   

Pufcio napisał/a:
Pierwszy zadowolony klient na piśmie ;) Oby Ci służyło :)

Chętnie będę następny :) Zastanawiam sie tylko bo mam otwieranie bagażnika z kluczyka i czy z tym nie ma problemu?? Ty masz w swoim otwieranie z przyciku i z kluczyka, czy tylko z tego przycisku co zrobiłeś??
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Paź 2008, 21:16   

zebro78 napisał/a:
Zastanawiam sie tylko bo mam otwieranie bagażnika z kluczyka i czy z tym nie ma problemu??

musisz znaleźć przekaźnik który steruje siłownikiem i do niego podpiąć włącznik, który umieścisz sobie gdzieś w środku.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 25 Paź 2008, 21:26   

Marcin napisał/a:
zebro78 napisał/a:
Zastanawiam sie tylko bo mam otwieranie bagażnika z kluczyka i czy z tym nie ma problemu??

musisz znaleźć przekaźnik który steruje siłownikiem i do niego podpiąć włącznik, który umieścisz sobie gdzieś w środku.

Czyli cała zabawa to tylko przycisk + trochę kabla do przekaźnika??
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Paź 2008, 21:32   

na 90% tak, bo nie miałem okazji tego robić ani widzieć schematów instalacji.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Paź 2008, 22:35   

zebro78 napisał/a:
Ty masz w swoim otwieranie z przyciku i z kluczyka, czy tylko z tego przycisku co zrobiłeś??

Jedynie ręcznie robiony (montowany) przycisk.

Co do schematu - jeśli wiesz który kabel steruje siłownikiem, to w stosownym miejscu robisz odczep, podpinasz co trzeba i voilá :)
A jeśli nie wiesz, to cała filozofia sprowadza się do znalezienia który to kabel i pójścia "po nitce". Zgaduję, że kabel będzie szedł do puszki z centralki/alarmu, która zwykle jest wsadzona gdzieś pod dechę rozdzielczą. Kwestia którędy tam idzie, pod podsufitką raczej nie, prędzej gdzieś "na obrzeżach" auta, przez bolce od klapy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dida 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Imię: dawid
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Czechowice
Wysłany: 26 Paź 2008, 09:00   

Pufcio napisał/a:
U mnie czwarty bolec jest wciskany i przy wciśnięciu rozłącza obwód - wtedy żarówa w bagażniku nie świeci - więc nie da się go użyć :)


u mnie też tak jest.i gdy bolec jest wcisnięty,czyli klapa jest zamknięta,to masz to łączenie wolne!bo jest to dwu funkcyjne.i właśnie takie rozwiązanie jest prostrze!szybsze,latwiejsze! :yes:
_________________
WIDZIAŁEŚ KIEDYŚ FIESTE Z DRZEWA? NIE? TO WYJDZ NA DRZEWO I POPATRZ NA NIĄ...
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Paź 2008, 11:28   

dida - Marcin mnie oświecił, że da się tak zrobić, już jakiś czas temu ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
dida 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Imię: dawid
Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Czechowice
Wysłany: 27 Paź 2008, 13:37   

ciesze sie!bo przecież po to jest to forum zeby nas OŚWIECAĆ :slonko:
_________________
WIDZIAŁEŚ KIEDYŚ FIESTE Z DRZEWA? NIE? TO WYJDZ NA DRZEWO I POPATRZ NA NIĄ...
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Sie 2009, 15:16   

Mając dwukanałową centralkę tylny siłownik można podłączyć do centralnego zamka i otwierać z pilota, zamiast z przycisku w konsoli.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Sie 2009, 16:37   

Marcinowaty napisał/a:
Mając dwukanałową centralkę tylny siłownik można podłączyć do centralnego zamka i otwierać z pilota, zamiast z przycisku w konsoli.

Ano można - choć ja mam i tak, i tak :) Czasami jest wygodniej zdalnie, a czasami przyciskiem.

Inna rzecz, że ja najpierw montowałem sobie otwieranie bagażnika, a później dopiero zakładałem alarm z dodatkowym wyjściem. Co prawda owo wyjście podawało masę, więc (żeby nie przerabiać istniejącej instalacji) musiałem dołożyć dodatkowy przekaźnik, ale co tam :) Ważne, że całość "gra i buczy" :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 3 Kwi 2010, 13:57   

Ja własnie sprawiłem sobie na swieta otwieranie klapy z przyciskiu w aucie, zamontowałem zwykły siłownik ten tanszy za niecałe 10zł i po puszczeniu instalacji tylko dołem tak jak z opisu Marcina (u mnie czwarty po prawej był wolny) ,wsadziłem podpiołem , bez żadnej regulacji ,czy czegoś tam działa bez problemu więc wiem czy warto płacić 20zł za mocniejszy siłownik ?? mase podpiołem pod śruby z zamka :zwyciężca:
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 14:27   

rapet napisał/a:
zy czegoś tam działa bez problemu więc wiem czy warto płacić 20zł za mocniejszy siłownik ??

Pufcio napisał/a:
Ja tam się kieruję zasadą "to, że u mnie działa, nie znaczy że będzie działać u kogo innego" (i vice versa)

:yes: :yes: :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
sic 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: BTM
Wysłany: 24 Mar 2011, 11:57   

odgrzewam temat ale tak właśnie przymierzam się do zrobienia otwierania klapy z pilota/przycisku i patrze na te rozwiazania tutaj i chyba nie są one do końca poprawne.

Autor watku zamontował zwykły przycisk + przekaźnik... z ciekawości zapytam czy siłownik wyzionoł ducha już? :) bo wszystkie te siłowniki steruje się impulsowo, w przeciwnym wypadku można łatwo spalić spalić siłownik jak za długo przytrzymamy guzik :) ot takie info dla innych co będą wykonywać taką instalację...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Otwieranie klapy bagażnika pilotem
Inti Elektryka 5 21 Cze 2009, 20:36
Inti
Brak nowych postów [Mk5] Otwieranie bagażnika z guzika z konsoli środkowej
Jędruś Elektryka ogólna 2 19 Sie 2018, 19:46
Jędruś
Brak nowych postów Elektryczne otwieranie bagażnika
Doberman Elektryka ogólna 8 21 Lut 2015, 07:52
Inti


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.