[MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2 Kwi 2011, 14:34 [MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika
|
|
|
Witam. Naczytałem się już trochę na temat wiszących obrotów podczas zmiany biegów, od trzech dni mam ten sam problem. Chciałbym go w miare możliwości rozwiązać samodzielnie. Czytałem coś o zaworze bocznikowym. Czy ten zawór to to samo co przepływomierz z teog tematu http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 ? spotkałem się juz z różnymi określeniami różnych cześci silnika i się w tym zgubiłem. Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego i przepływomierza (jeżeli to dwa rózne elementy), oraz jak powinienem się do tego zabrać by naprawić usterke.
PS. czy za niski poziom oleju oraz rozregulowana instalacja gazowa mogą być również przyczynami warczenia samochodu na sprzęgle ? Warczenie to występuje u mnie tylko na gorącym silniku po przejechaniu kilkunastu kilometrów. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011, 10:41, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Kwi 2011, 18:40
|
|
|
DewREW napisał/a: | Czy ten zawór to to samo co przepływomierz | Zawór to zawór a przepływomierz to przepływomierz,,, DewREW napisał/a: | Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego | Jak jest zółty korek wlewu oleju to na lewo są 4 zawory od instalacji gazowej (czerwone) zawór bocznikowy powietrza czyli ten co reguluje wolne obroty to to srebrne, nad tym czerwonym,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 01:12
|
|
|
a przeplywomierz gdzie jest?
ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze? jest gdzies jakas instrukcja jak to nalezy rozebrac itp? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 07:47
|
|
|
DewREW napisał/a: | ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze? | Całe,,,
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marekw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 55 Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 11:57
|
|
|
Już o tym pisałem. Wariowały mi obroty z tydzień. Przy każdej zmianie biegu,po dodaniu gazu byłem jak Kubica (szybkiego powrotu na tor). Już miałem sie brać za krokowca,jak ktoś z forum poradził odpiąć akumulator. Po pierwszym zabiegu pomogło na tydzień. Drugi reset i mam z dwa lata po problemie.Nie twierdzę ,ze to lekarstwo na wszystko,ale radzę sprawdzić. |
_________________ SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ << |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 12:00
|
|
|
owszem czasami pomaga zwłaszcza jak masz gazownie
kasują się błędy a krokowca i tak wyczysc wrzuc go na noc w benzynę potem wydmuchaj spezonym powietrzem |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 13:55
|
|
|
zdjąłem ten silniczek krokowy.. ale nie wiem wlasciiwe czy jest to wraz z tym czarnym plastikiem czy nie, wiec zdjalem oba.. chcialem zamoczyc je w beznzynie ekstrakcyjnej ale niestety narazie nie posiadam, kupie w poniedzialek.. on nie wyglada na jakos specjalnie "zapchany". wewnatrz tych tunelow jest wzglednie "srebrzyscie", gdzieniegdzie jakies niewielka ilosc "smaru", wyraznie widoczny wewnatrz jakis silownik. gdy go delikatnie srubokretem pchne w doł, to slychac taki ciche chlupanie, jakby znajdowal asie tam ajkas ciecz. poza tym.. ta "metalowa czesc" ona jest jeszcze dodatkowo rozbieralna? poza tym co to za "biała guma" na jednym z jego konców? zamieszczam fotki i prosilbym o instrukcje co powinienem zrobic nastepnie?
Ponadto gdzie w moim samochodzie znajduje się ten CPP oraz przepływomierz i jak się za nie zabrac? bo to sa najczesciej podawane przyczyny , obok zaworu bocznikowego.. prosilbym o wmiare skrupulatne odpowiedzi jako że nie jestem specem samochodowym..
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 22:15
|
|
|
Krokowiec to ten po prawej na 2 fotce. Wlej w te dziury benzyny i pomachaj dodatkowo pędzelkiem. Po tym zabiegu dodatkowo popsikaj WD40 (lub czymś podobnym) i poruszaj tym tłoczkiem. Na 4 fotce widać takie kółko na samej górze. Po drugim czyszczeniu wylatywała nim benzynka jak wlałem ją w te 2 dziurki. Więc chyba dopiero wtedy się coś odetkało tam.
U mnie też wisiały obroty na ok 2-3 tysiącach i po tym zabiegu problem zniknął. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 22:51
|
|
|
jest preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, bardzo fajnie usuwa osady z oleju itp. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:03
|
|
|
a czy ten moj silniczek da się jeszcze bardziej rozebrac żeby mu sie dokładniej przyjżeć? przykładowo jak ten z mk3 na zdjeciu?
to co, beznzynka ekstrakcyjan czy lepiej kupic jakis specjalistyczny produkt, np http://www.liqui-moly.pl/...penreiniger.pdf ?? |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 3 Kwi 2011, 23:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:05
|
|
|
da się
ale tylko 1 raz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:15
|
|
|
czyli co, lepiej go nie szarpac? hmm.. to co mi da czyszczenie tych kanalikow tak zwierzchu skoro nie mam dostepu do wlasciwego wnetrza ? jak ruszam tym tloczkiem to cos tam chlupie... poza tym za duzego ruchu on nie wykonuje.. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:19
|
|
|
włoz go do kubeczka z benzyna na noc a potem przadnie wydmuchaj
to wystarczy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 11:57
|
|
|
DewREW napisał/a: | czyli co, lepiej go nie szarpac? |
hehe tekst jak z filmu dla dorosłych
nic na siłę, zrób jak ci radzą benzynka i delikatnie dopieszczaj pędzelkiem (jak z niewiastą ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 14:10
|
|
|
wyczyscilem te czesci benzynka ekstrakcyjna..wysuszylem.. ale w obu tych czesciach po potrzasnieciu bylo slychac wewnatrz gdzies tam chlupanie.. znow zamoczylem, piskajac po kanalikach sprezonym powietrzem, poza tym psiknalem tez powietrzem jak i przejechalem pedzelkiem ile siegnalem po tych kanalikach ktore znajduja sie na obudowie silnika, tam tez jest niezly syf... szkoda ze nie wiem jak zdjac te pokrywe silnika bo tam tez bym poczyscil w kazdym badz razie czesci moczą sie, wroce z pracy o 24tej to je wyjme, obeschna mam nadzieje do rana i jak nie bedzie nic wewnatrz chlupac to je skrece.
poza tym.. w tym silniczku sa jakies przewody tak? wiec czy benzyna im nie zaszkodzi ? zauwazylem ze pozostawia taki bialy slad, jak to beznzyna...
a nastepnie.. to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP i jak z kolei jego mam przeczyscic ? bo jak juz zaczalem zabawe to moze warto zajac sie tez innymi potencjalnymi powodami uwieszonych obrotów? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 14:47
|
|
|
DewREW napisał/a: | to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP | To nie jest cześć silniczka, tylko osobny podzespół,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 17:03
|
|
|
DewREW napisał/a: | gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP | Przy przepustnicy - z jednej strony jest linka a z drugiej na osi przykręcony CPP. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:33
|
|
|
przy krokowym ważne jest aby był szczelny w pozycji zamkniętej, a trzpień w środku poruszał się bez oporów i jego dodatkowo oprócz przemywania trzeba dobrze rozruszać. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:39
|
|
|
Marcin, no ale nie przy takim (1,1 / 1,3) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 19:02
|
|
|
temat dotyczy mk4 i odnośnie tego modelu napisałęm, żeby było jeszcze jaśniej krokowiec=bypass, Joe obudź się czasami i zauważ, że są też następne modele powyżej mk3 o nowszych konstrukcjach i innych rozwiązaniach, bo nie pierwszy raz widzę Twoje dziwne uwagi. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|