[MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie |
Autor |
Wiadomość |
liliana [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:55 [MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie
|
|
|
Witam,
Zakupilam Fieste z 1992r. z silnikiem gaznikowym 1.1. + LPG i mam problem z tym silnikiem a mianowicie:
- przy powyzej 2tys obrotow silnik strasznie glosno klekocze, przy niskich obrotach chodzi bardzo dobrze
- swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju.
Zawory zostaly juz wyregulowane, jednak niewiele zmniejszylo sie klekotanie.
Jesli chodzi o wycieki oleju to mechnicy podejrzewaja wyrobienie cylindrow i tlokow.
Od znajomych slyszalam ze moga to byc sworznie i pierscienie.
Czy ktos z was mial taki problem? Chcialabym wiedziec czy da sie jeszcze silnik wyremontowac czy pozostaje mi tylko wymiana? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Kwi 2011, 07:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:56
|
|
|
klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)...
co do remontu - nie wiem czy nie taniej wyjdzie wsadzić 1.3 tam... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:07
|
|
|
Miły napisał/a: | klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)... |
Nie pisz głupot.
Klepie bo to ford, w dodatku OHV. Klepią zawory, jak hałasuje łańcuszek to i tak zawory go zagłuszą. Jeśli regulacja zaworów nie wiele pomogła świadczy to o ogólnym zużyciu silnika. Można spróbować przeszlifować łapki klawiatury lub zmienić całą klawiaturę. Ale i tak będzie dalej klepał. Może nieco mniej.
liliana napisał/a: | swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju. |
Tu trochę nie rozumiem, jeśli świece są zachlapane olejem to do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów. Jeśli zawory i klawiatura mokra od oleju to bardzo dobrze im go tam więcej tym lepiej Niestety jest go tam właśnie za mało i stąd problemy z tym klepaniem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ.B 17 Lis 2009, 11:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:14
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: |
Nie pisz głupot. |
a piszę? nie wiedziałem... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Jacek4200

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:30
|
|
|
Miły, silniki 1.1 i 1.3 posiadają łańcuszek rozrządu |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:31
|
|
|
a to mój błąd... wiedziałem, że nie mają paska ale myślałem, że koła zębate... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:31
|
|
|
liliana, silnik bedzie klekotac, taki juz jest, klawiatora i wszystko pod deklem ma byc mokre od oleju, jak wycieka na swiece to uszczelka pod deklem do wymiany (powinna byc wymieniona przy regulacji luzu) skad mechanik wie ze zawory sa mokre od o;eju to nie wiem.
Miły, klekotanie powoduja dzwigienki zaworowe (klawiatora pod deklem) w koncu luzy sa ponad milimetrowe, kola i lancuch rozrzadu powoduje szum. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 19:59
|
|
|
JoeMix, z tego co wiem to luzy są 0.20-0.25mm na ssaniu i 0.30-0.35mm na wydechu. milimetr to nie jest, niemniej jednak wystarczająco dużo żeby klekotało |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 21:14
|
|
|
bidżej racja,,, nie wiem czemu jak to pisałem to po głowie mi chodziła wartość w okolicy 1,63,,, i co gorsza nie wiem skąd to wytrzasnąłem, za dużo ostatnio o zbieżności było i może dlatego |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
zielu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: germany
|
Wysłany: 31 Mar 2009, 01:33
|
|
|
ja powiem tyle.
Moja mk3 '92 klekocze jak diesel.
Twoja też,
jeszcze milion innych,
Daj jej klekotać,
no chyba że nuty przy jeździe nie słyszysz - to już faktycznie lipa |
_________________ Zielfix___ |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31 Mar 2009, 13:33
|
|
|
Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa . |
|
|
|
 |
Ludwik [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Mar 2009, 21:25
|
|
|
pablon napisał/a: | Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa . |
mam to samo po osluchaniu innych fiest u siebie nawet nie podchodzilem do silnika zeby cos robic z tym klekotem hehe tak musi byc |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 09:50
|
|
|
To że silnik klekocze to normalne, ale zawory ustawiać trzeba, klekotania to nie niweluje, ale inne problemy odchodzą. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Sie 2009, 23:06
|
|
|
witam mam pytanie co do regulacji zaworow? jak wyglada taka operacja? sa hydropopychacze? czy reguluje sie sruba jak np w kredensach? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sie 2009, 23:47
|
|
|
AAA!!! jest do tego odpowiedni temat podwieszony w mechanice, opisane wszyścuiutko!
w silnikach HCS (1.1/1.3) luzy reguluje się ręcznie, śrubami na klawiaturze. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
wdr
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 43 Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:11
|
|
|
Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ? Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:14
|
|
|
wdr, regulacja zaworów wchodzi w plan obsługi samochodu to znaczy że ustawia się ja i kontroluje co określony czas,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:22
|
|
|
wdr napisał/a: | Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ? |
w HCS 1.1 oraz 1.3 co 20000km
wdr napisał/a: | Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ? |
objaw to własnie klekotanie,tyle że w tych silniczkach zawsze klekoczą więc najlepiej ustawić i po odpowiednim przebiegu znowu |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:46
|
|
|
Zły luz zaworowy powoduje albo 1) nie domykanie się zaworu, 2) zbyt małe otwieranie zaworu, a 3) to w obu tych przypadkach przesuwa się mapa rozrządu (nie wiem czy to fachowe nazewnictwo),,, co się wtedy dzieje z silnikiem - ano nie chodzi jak trzeba. Zawory trzeba sobie wrzucić w pran obsługi np. w przygotowanie do sezonu zimowego... i już. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|