
|
Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:40 |
[MK5] Kwestie elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 3 Cze 2007, 00:33 Re: fiesta mk5
|
|
|
obiegajac troszke fermiik napisał/a: |
Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, |
gdzie bo nic nie znalazlem
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 21:56 ]
B@ART napisał/a: | Lista kodów -> TUTAJ
Niektóre kody z informacją o możliwej przyczynie [ENG] -> TUTAJ
Dodatkowe (wyszukane) informacje o kodach DTC (tłumaczenie z ENG):
Prefiks kodu:
B - Body ( Nadwozie )
C - Chassis ( Podwozie )
P - Powertrain ( Układ napędowy )
U - Network ( Układ elektryczny )
1 cyfra:
Typ kodu błędu:
0 - kod standardowy OBD, identyczny dla każdego samochodu
1 - kod typowy dla producenta samochodu,
2 cyfra:
Źródło pochodzenia błedu:
1 - Czujniki Paliwa i powietrza
2 - Czujniki Paliwa i powietrza - wtryskiwacze
3 - Systemy zapłonu
4 - Czujniki emisji (spalin?)
5 - Kontrola prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Napęd
9 - Napęd
I na koniec link do wyszukiwarki kodów PXXXX -> LINK
|
temat
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
Tomek [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2008, 18:30
|
|
|
siemka . ja tez mam identyczna fiestke co ty tez 1,25 99 rok ambiete. troche sobie ja przerobilem . ale ostatnio zapalila mi sie kontrolka od ABS u patrzalem przewody zebatke na piascie i nic. podmienie czujnik na nowy i zobacze . a ty masz inny pomysl jescze?odp
[ Dodano: Pią Sie 01, 2008 18:34 ]
i ma jeszcze pytqanko do wszystkich ktozy maja mk5 i maja ABS czy mozna tym testem z LCD sprawdzic co jest powodem swiecenia sie lampki od ABS u ???? piszcie na mojego meila jak cos ... dzieki z gory.. |
|
|
|
 |
synsytium
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 18:36
|
|
|
Witam mam swoja mk5 od 3 miechow. Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow bo dopiero zaczynam swoja przygode z samochodami ale drazniace jest to ze w tej fiescie a jest to standartowa wersja jest malo mocy. Maly silnik a spalanie do ekonomicznych nie nalezy. Mam zamiar sobie ja torhce poprzerabiac pod wzgledem stylistycznym i jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ? |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 19:43
|
|
|
synsytium napisał/a: | Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow |
Jednostka sterowana przez komputer, który pokazuje jakie ma błędy (lista powyżej, przeczytasz jakie są i zakumasz).
synsytium napisał/a: | jest malo mocy. | 58KM Były takie Ja słyszałem, że 50 KM (na Niemcy) i 60KM. Mało, ale daje radę. Przekonałem się nie raz.
synsytium napisał/a: | jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ? |
Dać się da. Ale to nie opłacalne Lepiej wsadzić mocniejszy motor.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Wrz 2008, 21:41
|
|
|
Topic ogólnie stary i temat "ukrytego menu" już był poruszany, niemniej chciałbym dorzucić kilka szczegółów odnośnie tego, co pokazuje nam nasz Ford:
Kod: | 1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.
2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)
3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej
4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)
5) EE - jw. ale dla EEPROM-u
6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)
7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"
8) spd e - prędkość w milach na godzinę
9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę
10) tAc - prędkość obrotowa silnika
11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.
255 nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232 koniec skali*
205-225 pełny*
170-186 3/4*
131-145 1/2*
88-98 1/4*
54-0 niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45 pusty*
0-20 jedziesz na oparach
*odpowiednik wskazania analogówki
12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")
13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy
49 Zimny silnik
60 Początek zakresu normalnej temp.
120 Koniec zakresu normalnej temp.
-40 Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.
Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)
13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)
14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach
15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego
16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone
17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy
18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...
25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 <-> Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1
37) Cykl zaczyna się od początku |
Więcej jest naprawdę ciężko wygrzebać... co innego jest w Fiestolotach, co innego w Focusach i innych Fordach.
Przy okazji - mógłby ktoś sprawdzić, czy przy bulb-teście palą mu się wszystkie możliwe kontrolki? Bo u mnie chyba wszystkie nie świecą (m.in. kontrolka z długich świateł nie daje znaku życia podczas tego testu)
Z innej beczki:
DziDzia - tak, były 58-konne - omijały dzięki temu jakieś przepisy, stąd te specjalne dławienie, żeby były 2 kucyki mniej :) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
Ostatnio zmieniony przez Puff 26 Lip 2010, 21:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BASIA.B [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2008, 22:39
|
|
|
U mnie też przy teście BULB zapalają się następujące kontrolki:
- ładowanie
- ciśnienie oleju
- czek
- spryskiwacz
- rezerwa
Czyli brakuje wielu innych, poduszka ABS itd. |
|
|
|
 |
sandkar
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Miłosz
Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 30 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 01:04 Re: fiesta mk5
|
|
|
skull napisał/a: | Cześć.
Np. dowiedziałem się że mam płynną regulację wycieraczek dopiero po dwóch latach.
Ale mniejsza z tym. |
Jest coś takiego?? bo może w moim cudaku też to mam i nawet nie wiem ...
Bo mojej piątce wciąż zdarza mi się znaleźć coś o czym nie wiedziałem ... |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:52
|
|
|
Witam , mam takie zapytanko tak apropo tego trybu diagnostycznego. posiadam Fiestkę mk5 z 2001 roku 1,8 TDDI, niema ona obrotomierza, i przeczytałem właśnie fajną ciekawostkę na ten temat, otóż jeśli wejdę w tryb diagnostyczny i włączę cyfrowy obrotomierz wtedy wyświetlacz pokazuje mi cztery zera i nic sie nie dzieje ..... czy można to jakoś zmienić?? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:54
|
|
|
lukashek1987 napisał/a: | czy można to jakoś zmienić?? |
Włączasz silnik i nic się nie dzieje? A cyfrowy prędkościomierz pracuje? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:00
|
|
|
Jadę i i nic się nie dzieje.... a predkościomierze dwa chodzą normalnie... |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:28
|
|
|
Może jest wycięty układ obrotomierza W końcu po co montować scalaka, czy wyprowadzenia, do czegoś, czego się nie używa. Oszczędności. A brak pomiaru cyfrowego tylko to potwierdza. Chcesz obrotka - wymień licznik, bo to zdaje się nie tylko najprostsze rozwiązanie, ale i jedyne. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 16:51
|
|
|
Zachciało mi się licznika z mk5 i dzisiaj próbowałem go odpalić w mk4 no i jedna rzecz nie działa, a dokładnie wskaźnik poziomu paliwa pokazuje za dużo. Wg starych zegarów mam ok 1/4 baku, na tych z mk5 pokazuje 3/4 (jeśli dobrze pamiętam wskazanie z kodów pokazuje wartość 176) jest szansa, że jak zaleje do pełna to wskaźnik się obudzi i zacznie dobrze wskazywać, czy potrzebna jakaś kalibracja? test gauge wykonuje się normalnie.
W teście BULB wszystkie żarówki nigdy się nie zaświęcą, bo nie wszystkie są sterowane przez wewnętrzny sterownik, połowa z nich jest podpięta bezpośrednio pod instalacje.
edit...
chyba trzeba przepiąć przewód z pinu 5 na pin 2, dobrze myślę? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
chm8 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 17:30
|
|
|
SIEMA WSZYSTKIM MAM PROBLEM Z MOIM cium cium (MK5) Z 99 ROKU Z SILNIKIEM 13 60 ZDECHLYCH KUCY A MIANOWICIE ZNIKLY MI POZYCYJNE SWIATLA WRAZ Z AWARYJKAMI I PODSWIETLENIEM ZEGAROW MOZE KTOS WIE KTORY TO PRTZEKAZNIK POSZEDL Z GORY WIELKIE DZIEKI |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 17:58
|
|
|
1 nie pisz capslockiem
2 jakbyś trochę poszukał to byś znalazł
3 nie masz klapki od bezpieczników? na niej są chyba opisane. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
chm8 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 22:52
|
|
|
jednak serwis zawsze pomaga bo to nie przekaznik tylko wlacznik zespolony przy kierownicy tzw pajak ale dzieki za checi |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 14:19
|
|
|
Jeśli mam MK4 i cyfrowy wyświetlacz to pokażą mi się te opcje?? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Gru 2009, 14:34
|
|
|
Powinny. Z drugiej strony - co za problem sprawdzić? Zepsuć niczego nie zepsujesz |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 18:29
|
|
|
podczepiam się pod temat:
czy w MK5 przekaźnik od grzania szyby tylnej to ten sam co w MK4, czyli zielony VI za bezpiecznikami? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 8 Lut 2010, 18:50
|
|
|
Nie wiem jak jest w Brzydalu, ale w mojej mk5 tenże przekaźnik jest wypchnięty poza skrzynkę bezpiecznikową... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|