Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bezpieczniki, bledy, faq, komputer, mk5, odczytanie bledow, przekazniki

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 10:40
[MK5] Kwestie elektryczne
Autor Wiadomość
skull 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: z netu
Wysłany: 16 Mar 2007, 12:34   [MK5] Kwestie elektryczne

Cześć.

Chciałem tak ogólnie się zorientować wśród posiadaczy Fiest mk5. Nie wiem, czy tylko mi się tak wydaje, ale na sieci ciężko coś o niej znaleźć - są nawet dwie strony tylko o tym modelu ale tam właściwie też nic nie ma. Jak już to jakieś ogólne informacje zazwyczaj łączone z mk4 (albo wogóle nie prawdziwe).
Swoją Fiestę mam już ponad 2 lata - fajny samochód i go lubię. Jednak gdy potrzebuję się czegoś o niej dowiedzieć to klapa, nawet na tym forum.
Nie miałem do niej instrukcji obsługi i każdych "banalnych" informacji, typu jakie powinna mieć ogumienie, felgi, jaki olej, płyny, wycieraczki, żarówki, terminy wymian itd. nie można było znaleźć.
Np. dowiedziałem się że mam płynną regulację wycieraczek dopiero po dwóch latach.
Ale mniejsza z tym.

Pisze w dziale elektroniki bo to mnie najbardziej ciekawi.
Czy ktoś ma komputer pokładowy w tym modelu (a już najbardziej interesuje mnie diesel)? Kiedyś był tu taki wątek że ktoś robił nawet jako pracę dyplomową do mk4, ale jakoś nagle się urwał i znikł.
Czy ma ktoś lampkę schowka (oryginalna ? )?

Z ciekawostek mogę tylko dodać, że licznik LCD do wyświetlania kilometrów może służyć do czegoś więcej ;-)
Jak się na uruchomionym silniku wciśnie "reset" i przytrzyma... wyłączy i znów włączy silnik (trzymając), to na tym wyświetlaczu pojawi się napis TEST... wtedy puszczamy.
I mamy dostęp do diagnostyki :) ))
klikając teraz tym resetem mamy chyba ze 30 opcji do podglądu - np prędkość, obroty itd
I mamy cyfrowy licznik bez wstawiania dodatkowych urządzeń (swoją drogą to ten analogowy trochę zawyża;-)
Większości opcji nie rozumiem - może ktoś to będzie mógł też tu wyjaśnić.

Czekam na odzew mk5-kowców (innych również) .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Lis 2010, 07:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Mar 2007, 13:38   

Bo mk5 to konstrukcyjnie to samo co mk4 - dlatego nic nie możesz znaleźć. Poza przodem to niczym się nie różnią - poza paroma bajerami, jak np Twój licznik, ale w mk4 też on był dostępny. Schematy el. ogólnie są te same.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 16 Mar 2007, 13:40   

potwierdzam szukaj schematow od mk4

[ Dodano: Pią Mar 16, 2007 13:41 ]
oo i masz stronke zsoc.com
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
skull 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: z netu
Wysłany: 21 Mar 2007, 10:32   

Hej!
No właśnie, takie jest ogólne podejście do tematu mk5 (przecież to to samo co mk4 - i problem z głowy). Czy aby na pewno ?

Mam Fiestę z 2001 roku - silnik znany TDDI. Ale po pierwsze - taki silnik nie występuje w mk4, po drugie w 2000 roku zmodernizowano zawieszenie (bliższe jest mk6 niż mk4),
wewnątrz - konsola w zasadzie ta sama (w pumie też) oprócz środka między siedzeniami. Fotele inne, układ Airbagów inny, no i ten licznik.
W rezultacie, jak pytam o części to nie pasują z mk4.

Inne schematy mnie nie interesują (zresztą mam). Na forum Zetec-a też za dużo w tym temacie nie ma.

Ale spodziewałem się dyskusji posiadaczy mk5, wymiany doświadczeń itd, a tu nic.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Mar 2007, 07:43   

To są sprawy tylko kosmetyczne. Elektryka i tak się nie różni...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
fermiik
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2007, 18:44   Re: fiesta mk5

Cytat:

Z ciekawostek mogę tylko dodać, że licznik LCD [...]
Czekam na odzew mk5-kowców (innych również) .


Tak dawno tu nie pisałem, że moje stare konto chyba przepadło, ale ten
temat mnie zintrygowal i założyłem nowe. Poszukałem trochę w necie
i sprawdziłem u siebie:

Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset

Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code.
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich.

Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (fiesta feb2001 trend, zetec 1.25 16V) i opis co się mi udało znaleźć:

"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h
"888.8 8888" - test lcd
"bulb" - test żaróweczek na tablicy
"r07 pass" - test ROMu
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje.
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem
"000.0 spd" - w km/h
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka
"096 C <-> 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje
"12.2bat" napięcie akumulatora
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu?
"-b cr" crank sense ?
"-b 16""
"-6 LS"
"-1 65t"
"-0 rdo"
"-0 rst"
"-0 fli"
"-1 6cd"
"-0 HTL"
"82 PA"
"02 <->0A Pb" na zmianę mruga
"f0 Pc"
"0c Pd"
"155 Pe0"
"146 Pe1"
"255 Pe2"
"255 Pe3"
"255 Pe4"
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować
"000 Pe6"
"183 Pe7"

i na powrót "Gage" i wskazówki latają
Jak ktoś ma jakieś info co oznacza reszta, może coś dopisze.
Michał
Ostatnio zmieniony przez fermiik 12 Kwi 2007, 10:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
badger88
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2007, 22:33   posiadacz mk5

ostatnio wpadłem n atego posta i z ciekawości sprawdziłem w mojej fieście 1,8d z 00 i faktycznie sporo tych opcji wiekszości jednak nie rozumiem, zaskoczylo mnie jednak to z tymi obrotami bo oryginalnego obrotka na liczniku nie mam i to pojawia sie pytanie czy moge załozyć licznik z fiesty benzynowej? znalazlem na gieldzie taki z bialymi zegarami ale nie wiem czy wszystko bedzie dzialać? no i ta kontrolka swiec w dieslu czy bezyniaki maja to tez?
 
 
fermiik
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2007, 10:16   Re: fiesta mk5

Zapewne poniższy link Ci pomoże.

Pełne schematy elektryczne Ford Fiesta mk5 sa na
na http://www.eserviceinfo.c...hp?fileid=23432
Sciąga się to w bólach w 10 kawałkach (zrarowany pdf 14Mega,
po angielsku). Okazuje się sie że było trochę zmian w trakcie
i są osobne schematy dla mk5 przed Feb2000 i po March2000.

Dopiero w tym znalazlem opis przekaznikow i bezpiecznikow, ktory
jest zgodny z moim autkiem. Zarowno ksiazka WKŁ jak i
oryginalna instrukcja podawała cos calkiem innego niz mam w rzeczywistosci.

Michał
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Kwi 2007, 20:55   Re: fiesta mk5

Na mojej stronie też są... http://jackrzec.republika.pl/www/index.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 31 Paź 2008, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
skull 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: z netu
Wysłany: 16 Kwi 2007, 14:08   

:)

I oto własnie mi chodziło! Wielkie dzięki fermiik.
Nie tylko zrobili zmiany w schematach na początku 2000r, np tarcze i klocki hamulcowe też mam już inne.
Co do lampki schowka, to zamówiłem sobie w ASO, co ciekawsze nie występuje w mk5 (przynajmniej program im tego nie uwzględniał, nawet w wersji GHIA) ale można wziąść z mk4. Troche zdarli bo za takie maleństwo 40 zł + żaróweczka 1 zł - ale pięknie pasuje w otworek (jest razem z przęłączniczkiem), wystarczy dopiąć zasilanie i gra gitara :)

Co myślicie teraz o podpięciu uniwersalnego komputerka pokładowego ?

pozdrówka
 
 
 
RAV4
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2007, 15:26   

Witam..Właśnie sie zarejestrowałem:)tak sobie czytam o tych elektrycznych sprawach i postanowiłem cos wrzucić..Mam fiestkę 1.25 16 V ZETEC 99' (Ambiente) Kupiłem ją(właściwie to brat ją kupił ale teraz jest w moich zwinnych łapkach;P)w 2002 w komisie(auto miało wtedy 42k teraz jest 72k)i od samego poczatku tuż po przekreceniu kluczyka i odpaleniu nie fungują wskaźniki na desce:( tzn. nie działaja przez pierwsze 15 sek. bo potem wszystko startuje:)Cos mi mówi że chyba geniusze z komisu bawili sie w tuning tej zabaweczki i z deczka im nie poszło(przy okazji też"naprawili zegar"i terz np.zeby ustawić godz.albo zmienic czas na letni trzeba isć do garazu przed półnącą, odłączyc aku.i punkt 00:00 wł.go z powrotem:)W serwisie forda mówią ze te pózno startujące wskażniki to pryszcz i że nie warto w sumie się tym zajmować(wg.nich"NA PEWNO"klej lub cos innego dostało sie na styki i temu wszystko działa z takim opóźnieniem:)Po tym"krótkim"wstępie pytanko: miał ktoś coś podobnego z fiestką albo może słyszał o czymś takim lub wie co jest"temu misiu"?? Warto sie w tym"grzebać"skoro tyle lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)??
 
 
fermiik
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2007, 20:14   

RAV4 napisał/a:

lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)??

To mozesz kupic za 42pln na aledrogo
http://moto.allegro.pl/it...ktroniczny.html
Abo podzwonic po szrotach, bedzie taniej.

Do zegarka dochodza tylko 4 druty: (dla fiesty 1999)
czarny - stale masa
pomarancz/zolty - stale +
niebiesko/fioletowo/zolty - + po wlaczeniu swiatel (do podswietlenia)
czarno/pomaranczowy - sygnal dla diodki od modulu antykradziezowego
wiec jak przestawianie czasu nie dziala to wylacznie wina przyciskow H/M zegarka.

Co do wlaczaniu sie zegarow po 15sek to :yyy: bardzo dziwny objaw.
Czy zawsze jest tak samo 15 sekund ?
Michal
 
 
RAV4
[Usunięty]

Wysłany: 6 Maj 2007, 08:20   

Dzięki za inf. o zegarku:) Co do wskaźników to"od zawsze tak jest"(tzn.od 2002, odkąd samochód został kupiony:)W fordzie twierdzą że to drobnostka nie mająca wpływu na nic(zwłaszcza na silnik, zużycie paliwa itd:)Niby tak jest bo auto pali tyle ile instr. podaje :) osiągi i przyspieszenie też są takie jak w ksiązkach, ale"mój" mechanik mówi że warto byłoby sie temu przyjżeć(tyle że nikt tak do końca nie kuma od czego by tu zacząc i ile takie grzebanie w inst. miałoby kosztować;)Od poprzedniego własciciela wiem tylko tyle że miał do fiestki włam i sprytni blokersi drapneli mu radio(ale to chyba nie miało wpływu na to że wskaźniki"zwariowały", prędzej stawiałbym na"tuning" czyli ew.cofanie licznika w komisie albo inny"przekręt":)Jednego jestem pewien: że te późno startujące wskażniki i brak podświetlenia i możl.utawienia zegara to dzieło tych samych rączek"tunera"
 
 
Mr.Maya
[Usunięty]

Wysłany: 9 Maj 2007, 10:56   

Witam wszystkich.

Jestem z Gliwic i poruszam na codzien sie Puma i kiedys mialem jzu okazje ponzac jednego kolege na drodze za sprawa rozegranego wyscigu (Pozdrawiam kolege) Czytam jzu to forum od pewnego czasu bo jest dobra skarbnica wiedzy. I mam takie pytanie.



wlaczylem tryb diagnostyczny i chcialem odczytac kod bledy bo nie dzial mi ABS/TCS (mam pume ale to fiesta w inej budzie :) ) I na wyswietlaczu widzialem jedynie "none dtc" czy to by oznaczalo ze komputer nie zauwarzyl zadnych bledow.
 
 
RAV4
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2007, 18:27   

Ok! Mam już"nowy"zegarek;)Podłaczam i..to samo:(tzn.brak podświetlenia i ine da sie ustawić godz. Ktos z Kolegów ma propozycje co dalej;)?? W serwisach mówia że winny temu (oraz późno wł.sie wskażnikom)jest eprom..nie wiem tylko co konkretnie mają na myśli mówiąc eprom;)Czekam na odzew..Pozdrawiam
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Maj 2007, 19:17   

eprom to jest pamięc w postali układu scalonego, jak jest w jakiś sposób uszkodzony to są problemy z odczytem/zapisem do niego danych, a czasami w ogole nie da sie nic odczytac/zapisac. sam eprom to nie są duże koszty ale trzeba go jeszcze zaprogramować.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
RAV4
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2007, 18:54   

Wielkie dzięki za inf. Jestem już mądrzejszy:) Jutro może dowiem sie co mojej małej jest to dam znać;) Pozdr. serdecznie
 
 
fermiik
[Usunięty]

Wysłany: 15 Maj 2007, 17:13   

RAV4 napisał/a:
Ok! Mam już"nowy"zegarek;)Podłaczam i..to samo:(tzn.brak podświetlenia i ine da sie ustawić godz. Ktos z Kolegów ma propozycje co dalej;)??


A czy przypadkiem nie probujesz zmieniac czasu bez wlaczonego zaplonu :D ?
Jak u ciebie zachowuje sie diodka LED (mruga/gasnie itd)?

Jak tu wyzej kiedys pisalem do zegarka ida 4 kabekli.
U mnie zagarek mozna przestawiac tylko po wlaczeniu zaplonu/silnika, a wiec
zegarek wykorzystuje sygnal z IMMO ktory idzie rowniez na diode LED przy zegarku
do rozpoznawania czy zaplon/silnik jest wlaczony czy nie.

Jak masz dwa tak samo zachowujace sie zegary to podepnij jednego
pod zasilanie 12V i mase wedlug opisu kilka postow wyzej.
Wedlug schematu to zwarcie czwartego kabelka (tego od diody)
do masy powinno powodowac swiecenie diody, wiec pewnie nie podlaczanie wcale,
lub podpiecie do + umozliwiac powino zmiane czasu przyciskami H/M.

Michal
 
 
RAV4
[Usunięty]

Wysłany: 15 Maj 2007, 17:21   

To było dobre :brawo: Jasne że próbowałem przy WŁĄCZONYM zapłonie(przy wyłączonym zreszte też;P)W moim zagarku jest "kostka"(sa 4 kabelki ale w kostce:)Co do ust.godz.to juz sie z tym"pogodziłem";)ale nie wiem o co chodzi z tym brakiem podświetlenia;)Dzięki za podpowiedzi..Cos spróbuje podziałac jak mechanik mi odda auto(mam nadz.ze instalacja bedie w jednym kawałku;)Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 18:24 ]
Aha! Co do diodki to mruga na mnie zawsze bardzo ładnie(przy wył.zapłonie:)Jak przekrecam kluczyk to na moment(2 sek.??)świeci światłem ciągłym a potem gaśnie..

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 18:22 ]
No i dostałem moja mk4 w swe dwie lewe ręce(lewe jeśli chodzi o elektryke;P)Mechanik coś tam przez noc podłubał w inst.(nawet mi tłumaczył co ale..moja wiedza o kabelkach jest mniejsza niż wiadomosci posłów samoobrony o kulturze)i zegar terza funguje(tzn.można bez probl.ustawiac godz.a podświetlenie zegarka..działa jak tylko przekrece lekko kluczyk..hehehehe..nawet świateł nie musze właczac;P)Najśmieszniejsze i najciekawsze jest jednak to że przy okazji dłubania przy zegarku gośc "zrobił"mi też zegary(zupełnie o tym nie wiedząc;P)które startuja teraz w przyzwoitym czasie a nie np.po 15-20 sek.Cud??Czy może prezent na moje urodziny;)??Pozdrawiam
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Cze 2007, 13:06   

no to teraz zapytaj się tego elektryka co on Ci wyczarował bo zapewne nas tu wszystkich zżera ciekawość do było z zegrarkiem no i... tymi zegarami.
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5
Puff Elektryka 43 14 Cze 2012, 15:41
JoeMix
Brak nowych postów [MK5] elektryczne szyby
Lisek1100 Elektryka 1 4 Lut 2013, 22:30
Puff
Brak nowych postów Lusterka elektryczne mk5
modell1 Kupię 0 14 Maj 2018, 21:52
modell1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.