Problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
The_Game
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 14 Gru 2014, 18:14 Problem z odpaleniem
|
|
|
Witam!
Od dwóch tygodni borykam się z problemem odpalenia auta. Nagrałem to dziwne zjawisko i wrzuciłem na YT. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=UVHI51wIsYk
- mechanik "na oko" wykrył problem (rzekomo jeśli auto już zostało odpalone i obroty są w normie komputer mu nie wykryje błędu) potencjometru przepustnicy. Część została zakupiona i wymieniona a problem został
- olej i płyny są w normach
- filtr paliwa i powietrza wymieniany latem, oleju 1,5 roku temu
- auto miało problem z obrotami od dłuższego czasu, jednak był to problem lekko podniesionych obrotów tuż po odpaleniu (ok. 1200).
Ford Fiesta MK6 2003r, benzyna 1.3 Duratec. Auto odpala z lekkimi trudnościami na wbitym biegu. Trzeba wrzucić wyższe obroty i kawałeczek się przejechać, zwykle wystarczy wyjazd z garażu. Podczas jazdy nie ma większych problemów przy wbijaniu biegów, 2 i 3 zawsze mi szarpały czy się dusiły ale po wymianie potencjometru jakby jest mniejszy problem z tym. Inna sprawa jest gdy wrzucam luz podczas jazdy. Obroty z np. 2tys spadają do 500 (widać przygaśnięcie świateł na desce) potem z 500 odbija na 900 i tak zostaje. Bardzo proszę o pomoc, gdzie z czym mam się udać.
Pozdrawiam serdecznie. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 14 Gru 2014, 23:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 14 Gru 2014, 19:27
|
|
|
A to nie przypadkiem wina silniczka krokowego ? |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
The_Game
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 18:53
|
|
|
Wydaje mi się, że to może być coś głębszego. Gdy występuje problem silnika krokowego to obroty falują ale nie powodują, że samochód gaśnie. Występuje tu również kłopot z odpaleniem samochodu więc nie jestem pewien czy to trafna diagnoza... :/ |
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16 Gru 2014, 20:15
|
|
|
Silnik moze gasnac przy uwalonym krokowym, w koncu on reguluje prace na biegu jalowym. W najlepszym wypadku wystarczy mycie. |
_________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99 |
|
|
|
 |
The_Game
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 21 Gru 2014, 22:26
|
|
|
Witam po przerwie. Chciałem podjąć się samodzielnego wyczyszczenia silniczka krokowego jednak nie dałem rady otworzyć klapy komory silnika z napisem Duratec. Wyłamałem z nerwów wszystkie zatrzaski a najśmieszniejsze jest, że ona została przyklejona przez kogoś wcześniej. Robiłem testy ELM327 za pomocą PCMSCAN oraz OBDAUTODOCTOR - nie wykazały dosłownie niczego. Dopiero FORSCAN pokazał dwie rzeczy:
Jest to dla mnie co najmniej dziwne. Co mają jakieś wentylatory do falujących obrotów i kłopotem z odpaleniem auta? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.