[MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej |
Autor |
Wiadomość |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 12:54 [MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej
|
|
|
Witam, mój problem pewnie nie raz był opisywany na forum ale nie mogłem się doszukać odpowiedzi. Otóż autko ciężko reaguje na pedał gazu, tzn działa z opóźnieniem po wciśnięciu, obroty czasami są dość nieregularne, ciężko czasami odpalić silnik bez dodawania gazu. Wszystko wskazuje na słynny już silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. A teraz druga strona medalu. Czujnik CPP mierzyłem 5 razy, oporność zmienia się płynnie w całym jego zakresie, krokowiec rozebrałem i przeczyściłem i dodatkowo sprawdziłem wszystkie styki i również wszystko działa jak należy. Sam silniczek działa w obie strony po podłączeniu do akumulatora. Stycznik w silniczku również działa ok, ponieważ łączy i rozłącza obwód. Wszystko sprawdzałem parokrotnie. Teraz problem tyczy się dalej tego samego, ponieważ pomimo sprawnych części silnik czasami wariuje na obrotach. Błędy tak jak w temacie czy 25 i 48. Co może być tego przyczyną? Gdzie szukać niesprawności? Reset kompa również robiłem ale bez zmian. Fiesta 1.1i 91rok. Pozdrawiam i czekam na wasze podpowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 08:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 15:17
|
|
|
Musisz dokonać pomiaru napięć na pinach komputera. Albo podmienić wtrysk. Kwestia co będzie cię mniej kosztować czasu/pieniędzy.
TPS`a można pomierzyć :
odłącz go
Sprawdź czy między 1 pinem i masą jest 5V
następnie podłącz i zmierz między
pinem 2-3 przy przepustnicy zamkniętej (poprawny wynik 0,2-1,1V)
pinem 2-3 przy przepustnicy max otwartej (poprawny wynik ok 4,8V) |
|
|
|
 |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:23
|
|
|
Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:45
|
|
|
dedmau napisał/a: | Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem? |
Tego można dowiedzieć się albo pytając wróżki albo mierząc.
W komputerze jest stabilizowane źródło zasilania czujników +5V. Ulega uszkodzeniu rzadko, 99% to usterki wiązek i czujników. |
|
|
|
 |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 20:06
|
|
|
Mam dodatkowe pytanie. Mianowicie czy wyżej opisane usterki mają wpływ na zwiększone spalanie? Pojawia się również problem przygasających kontrolek w trakcie jazdy oraz gaśnięcie silnika ale za to może być winny alternator. Autko w sumie stało 5 lat i było raz na jakiś czas odpalane i nic więcej. Przed tym okresem wszystko było ok. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:49
|
|
|
alternator zostaw w spokoju . A na spalanie ma wpływ prawie każdy błąd komputera. |
|
|
|
 |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 10 Mar 2012, 13:02
|
|
|
Dobra jednak alternator był w miarę ok. Co racja to racja. Ale wyszedł teraz problem przygasających kontrolek oraz gaśnięcia silnika podczas jazdy. Czy te dwa błędy mogą mieć z tym coś wspólnego? Pomiarów wyżej opisanych nie robiłem bo nie ma mnie w domu jak na razie. Brat jeździ autkiem i chce żeby jeździł bez problemów dalej. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2012, 14:43
|
|
|
oba maja wpływ na gaśnięcie. Zacznij od czujnika położenia przepustnicy . |
|
|
|
 |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 10 Mar 2012, 21:39
|
|
|
Problem gaśnięcia rozwiązany - winny był przerwany przewód idący do aku od alternatora. Teraz tylko pozostaje mi zakupić na podmiankę kompa i wtrysk i załatwić problem tych dwóch błędów. Pomiary również wykonam, ale na wszelki wypadek zaopatrzę się w dodatkowe części na podmiankę. |
|
|
|
 |
dedmau
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 21:37
|
|
|
Problem załatwiony, wina leżała albo po stronie kompa albo cpp lub też krokowca. Wszystkie te elementy podmieniłem i gra gitara Autko powróciło do życia. Za wszelkie sugestie udzielone w temacie dziękuję z góry. |
|
|
|
 |
|