Zamknięty przez: van 21 Gru 2016, 21:16 |
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry" |
Autor |
Wiadomość |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 17:32
|
|
|
Tak o to chodzi
Dzisiaj dostałem paczkę od Lukiego - dzięki stary - teraz pozostaje podłączyc.....potrzebna pomoc..
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 18:44
|
|
|
ta...no właśnie też mam ten ten schemat....a jako, że straszny analfabeta elektryczny jestem to średnio go ogarniam...
Muszę wiedzie jak to podłączyc konkretnie jaki kabel od czego w esc mam dawac.
Mam wiązkę aktualnie z monowtrysku i podejrzewam, że jak wstawię esc zamiast edisa, to nie będzie chodziło.. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 19:03
|
|
|
Daj mi kolory przewodów przy: Cewce WN (wtyczka 3 przewody), czujnik położenia wału (wtyczka 2 przewody) czujnik temperatury (oryginalnie pod kolektorem - wtyczka 2 przewody), czy gaźniki mają zawory odcinające dopływ paliwa?
Ja jutro rano dokładnie obcykam moduł pod maską swojej fiesty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 19:12
|
|
|
już śpiesze z pomocą! zaraz bedziesz miał rozpiske |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 21:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Daj mi kolory przewodów przy: Cewce WN (wtyczka 3 przewody), czujnik położenia wału (wtyczka 2 przewody) czujnik temperatury (oryginalnie pod kolektorem - wtyczka 2 przewody), czy gaźniki mają zawory odcinające dopływ paliwa?
Ja jutro rano dokładnie obcykam moduł pod maską swojej fiesty,,, |
Dzisiaj już nie sprawdzę kolorów tylko jutro.
Czujnika temperatury nie mam - mogę go gdzieś wpiąc w układ chłodzący ale gdzie?? I czy on jest niezbędny do działania silnika??
Gaźniki nie mają odcięcia paliwa.
Cytat: | już śpiesze z pomocą! zaraz bedziesz miał rozpiske |
Twoja rozpiska na PW jest bardzo fajna ale u mnie jest 12 pinów - czy to coś zmienia?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 22:38
|
|
|
joemix pisał o czujniku temp powietrza zasysanego |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 23:37
|
|
|
Cytat: | joemix pisał o czujniku temp powietrza zasysanego | Podstawowy gaźnik nie ma temperatury zasysanego powietrza. Rkalitka napisał/a: | Czujnika temperatury nie mam - mogę go gdzieś wpiąc w układ chłodzący ale gdzie? | Oryginalnie był wkręcony od spodu w kolektor, bym dorobił trójnik na wąż aby wkręcić w niego czujnik i wpiąć w ukad chłodzenia, tam gdzie zasilana jest nagrzewnica. Rkalitka napisał/a: | I czy on jest niezbędny do działania silnika?? | Myślę że skoro go tam wsadzili to coś daje,,, Rkalitka napisał/a: | Twoja rozpiska na PW jest bardzo fajna ale u mnie jest 12 pinów - czy to coś zmienia?? | Pokażcie te rozpiskę... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 21:50
|
|
|
Joe - taką rozpiskę mi podał Stunt_mun(jeszcze raz dzięki stary):
Cytat: | 2,3 - czujnik położenia wału
4,10 - czujnik temperatury cieczy
6,7 - zmostkowane ze sobą
8 - plus po zapłonie ( tutaj też podłączamy zasilanie cewki czyli jej środkowy kabel żeby był na niej prąd po przekręceniu stacyjki)
9- masa
11 - cewka cylinder 1 i 4
12 - cewka cylinder 2 i 3 |
Może jutro uda się instalację skleic do kupy
Dzisiaj było ciemno, zimno, mokro i w ogóle mi się nie chciało ale i tak wytargałem wiązkę z kompem co miałem i pokroiłem na części pierwsze.
Wtyczkę z edisa przerobię żeby pasowała pod ESC a kable połączę według rozpiski i sprawdzę czy jest iskra i czy chodzi
No i kilka fot:
Czujnik cieczy
A tutaj myśl go podłącze - trujnik miedziany(żeby nie rdzewiał) przewód gumowy, czujnik, opaska zaciskowa i wepne w wąż idący do nagrzewnicy
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 22:04
|
|
|
Zrobiłem rano fotki u siebie,,, ale czytnik i aparat został w pracy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 23:33
|
|
|
Myślałem że wyspawa ładnie z rurki i nakrętki,,, ale tak tez może być, założy cybanty i będzie dobrze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 13:12
|
|
|
Nie lepiej było Roman dokupić końcówke z gwintem wewnetrznym? Ale wiem, że wtedy koszt totak z 20 dyszki. :0 |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 13:32
|
|
|
20 dyszek to 200PLN - drogo |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 13:33
|
|
|
Rkalitka, ta jak rozmawialiśmy jak będę dłuższy czas w Zako poszukam tej wiązki ori z gaźnika pod ESC |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 15:09
|
|
|
wstaw go tak żeby czujnik był w dół (będzie dobrze odpowietrzony) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 17:05
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Myślałem że wyspawa ładnie z rurki i nakrętki, |
Za dużo roboty - tak też będzie dobrze.
Tommur napisał/a: | Ale wiem, że wtedy koszt totak z 20 dyszki. |
Tomek to jest z 10 żuberków - szkoda kasy na pierdoły
Cytat: | Rkalitka, ta jak rozmawialiśmy jak będę dłuższy czas w Zako poszukam tej wiązki ori z gaźnika pod ESC
_________________ |
Spoko - instalacja jest na tyle prosta, że wczoraj ją "skleiłem" do kupy - jeszcze dziebko przerobię wtyczkę od modułu i pójdę sprawdzić czy działa
Żółwik Tuptuś napisał/a: | wstaw go tak żeby czujnik był w dół (będzie dobrze odpowietrzony) |
Tak zrobię Michał - za chwilę idę na dwór spróbować podłączyć wszystko i odpalić
EDIT
Odpaliła bez problemu ale dalej jest czukiereczek z tego
"Strzela" w dolot, słabo się wkręca i długo "opadają" obroty. Ogólnie jestem nie pocieszony
Albo regulacja gaźnika pomoże albo jestem w czarnej d... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:01
|
|
|
po wkręceniu śrub od mieszanki już lepiej chodzi - lepiej się wkręca na obroty.
Jak widać - a bardziej słychać nie schodzi z obrotów dobrze.
W tym momencie zamawiam świecę diagnostyczną żeby ustawić skład mieszanki a w międzyczasie może uda mi się przerobić airbox i przyrząd do synchronizacji gaźników.
Gdy wyreguluję skład mieszanki i resztę to zobaczę jaka jest różnica w pracy silnika, wchodzenie na obroty i czy poprawnie schodzi z obrotów. No i test na drodze jeśli będzie wszystko ok to gaźniory zostają - jak nie to wypad
Mam jeszcze do podłączenia zegary z obrotomierzem(od mk1 1.1) jest jakaś filozofia z wtyczką od licznika??
Tutaj filmik - i widać w jakich warunkach człowiek czasami musi pracować
http://www.youtube.com/watch?v=elLPDb_8OkY |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:27
|
|
|
gdzie podłączyłeś podciśnienie do modułu esc?
obrotomierza od mk1 nie podłączysz pod ten moduł
jedynie od 1.6 8V |
|
|
|
|
|