swap 1,1i na 1,4 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 21:35
|
|
|
ooops czyli jednak namieszałem ...
co do opinii że jest to silnik z mk2 - w sumie to nie wiem , byleby jeździł i jako taki dźwięk wydawał bo 1,1 to moim skromnym zdaniem tragedia jeżeli o odgłosy wydobywające sie z komory silnikowej chodzi - właśnie prze to po raz pierwszy uruchomiłem w aucie sprzęt car-audio bo normalnie takich zbytków nie potrzebuje |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 22:38
|
|
|
Z pracy odpisze (jutro) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 23:16
|
|
|
Laskosz, czyli Twoim zdaniem tak to powinno wyglądać
// albo cos w ten desen |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 23:20
|
|
|
ten schemat jest oki. Mam tak samo u siebie ale jak Laskocz mówi zmien chłodnice. Wiem to z własnego doswiadczenia potem mniej problemów |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 23:23
|
|
|
bedzie ciezko ze zmiana chłodnicy - moze byc taka z escorta z ktorego wymontowalem pasujacą dwururke? na oko to ma ona otwory tam gdzie powinnabo i silnik ten sam ale czy ją umiejscowie gdzies w tej mojej budzie :/ no i czy wentylator tez musze kupic czy styknie ten z mojej 1.1 ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 07:25
|
|
|
Nie wiem czemu ta chłodnica miała by być nieodpowiednia,,, ten drugi schemat układu chłodzenia jest do bani.
[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:14 ]
01 - Odłącz ten gruby czerwony przewód! oczyść dobrze kontakt, oczyśc oczko z tego czarnego przewodu i przykręć je z powrotem.
02 - Odłącz ten czarny przewód! Tam jest nic przyczepione!
03 - Odkręć tą kostkę, wyczyść kontakt, przykręć ponownie.
04 - Zawias alternatora - tędy idzie masa, zdejmij najlepiej alternator, ładnie to wyczyść i przykręć z powrotem.
05 - Złączka (taka mniejsza) kontrolki na desce, tutaj musi być dołączony taki cienki niebieski przewód.
06, 07 - Złączka zasilania (taka większa) załóż tutaj przewód grubszy od tego niebieskiego, ale cieńszy od tego czerwonego (01) i połącz je razem. w taki gruby przewód jak (01) i podłącz do rozrusznika (23)
08, 09 - Mocowanie regulatora napięcia, odkręć to, wyczyść kontakt (sprawdź jak wyglądają szczotki) przykręć ponownie.
11 - Wywal ten czarny przewód! Nie chcesz wiedzieć co by się stało jak byś dał zasilanie i włączył zapłon, albo w ogóle tylko podłączył akumulator - ten przewód jest niepotrzebny. Połączenie masy idzie przez silnik (obudowa akumulatora, obudowa-zawias alternatora), jak chcesz dobrą masę to ujemną klemę akumulatora podłącz oczkiem pod śrubę skręcającą silnik ze skrzynią, albo pod śrubę mocującą rozrusznik.
12 - Odłącz ten przewód od alternatora a podłącz do rozrusznika (23) o ile idzie do dodatniej klemy akusa.
13 - To przewód startera (22) i jest dobrze podłączony.
21 - Odkręć, wyczyść dokładnie kontakt, przykręć ponownie, taki króciutki przewód wchodzący do rozrusznika. (czyli tak jak teraz jest) - jak dotkniesz tam 12V z akumulatora to się ostro zaiskrzy i powinien warczyć rozrusznik.
22 - Włącznik rozrusznika, czyli starter - podłączony taki cienkawy przewód, jeśli przy odłączonym 23, dotkniesz tam 12V z akumulatora to powinno iskrzyć i strzelać (wysuwać ziębnik rozrusznika), wygląda że jest podłączone dobrze, tylko rozkręć, wyczyść kontakt i skręć ponownie.
23 - Odkręć ten przewód, tu jest zasilanie rozrusznika, podłącz tam przewód który jest teraz przy alternatorze (01), czyli stąd ma iść na +12V na akumulatorze, w to miejsce podłącz też przewody dołączone do 06, 07 na alternatorze, dobrze jakbyś sobie ze szrotu wykombinował oryginalną wtyczkę od alternatora.
[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:32 ]
A+B - A podłącz do B i podłącz do centralki sterującej LPG normalnie na zawór benzyny.
C+D - masa i jest dobrze
[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:42 ]
G1 - Wylot układu chłodzenia - jak się nie mylę - tutaj wylatuje z silnika gorący płyn chłodniczy i oryginalnie idzie to na nagrzewnicę.
G2 - Podciśnienie
G3 - Zaworek, dalej to powinno iść na wspomaganie hamulca sądząc po sztywności rurki
G4 - Podciśnienie - jak widać zalepione i niech tak zostanie
G5 - Podciśnienie - tutaj podłącz przyśpieszacz zapłonu na aparacie zapłonowym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 10:32
|
|
|
dziekówa biore sie więc do pracy
// no już porobiłem to co trzeba było - oto efekty
// tak to połączyłem - zgodnie z wskazówkami - po zapięciu aku zwarcia nie ma
// mam już cewke więc można by sie zabrac za instalacje zapłonową - ale skąd wziąc te 12V po włączeniu zapłonu bo nie czaje na ktorym to kabelku bedzie
// a co z odpływem z gaźnika - dwa wolne krócce jeden koło wlotu a drugi z tyłu - zatkac je ?
teraz ide przyspawac dwururke do reszty wydechu ...
// masakra - co 10 minut leje ... i co dziesięc minut rzeba zwijac sprzęt , już nigdy nie wezme sie za wymiane silnika pod gołym niebem bo to jest katastrofa zeby nic nie mozna było zrobic |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 16:00
|
|
|
Rozrusznik / Alter - Ci powiem elegancko wygląda, włączałeś może zapłon? Kontrolka świeci? Można zrobić test, nawiń na kółko alternatora trochę sznurka, włącz zapłon, i niech ktoś patrzy na kontrolkę, a Ty zakręć alternatorem (tak jak się silnik z linki odpala) - powinna co najmniej przygasnąć
Z resztą będziemy dalej myśleć powolutku... Mam już schematy instalacji od 1,4... w wolnej chwili wygryzę kawałek od zapłonu |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 17:31
|
|
|
JoeMix, brakuje mi jeszcze pomysłu co podłączyć do króćców miedzianych w gaźniku
instalacje już mam podpiętą tą od gazu -sterowanie zaworkami od gazu i benzyny jest juz zmontowane - jedyne co mi brakuje w elektryce to +12V ze stacyjki po przekręceniu zapłonu i obczajenie tego modułu 3 pinowego na aparacie zapłonowym
dodaje fotke interesujących mnie króćców gaźnika
01 - tu założyłem ślepy przewód
02 - tu przewód od mapsensora
03 - brak pomysłów
04 - wejście przewodu benzynowego zaraz po elektrozaworku
aaa - przewód od tego układu ze skrzynką - filtrem na opary ze zbiornika , podłączyłem do obudowy filtra powietrza do tego małego króćca z tyłu obudowy
// kolejne foto tym razem od strony elektrycznej bo pora by sie była za to wziąć
/. jak widać znalazłem złaczke do modułu zapłonowego jedank w starej wiązce było tak namieszane że wołałem ją uciąć i nie rozkminiać o co kaman, zamontowałem też cewke zapłonową minus do masy i to wszystko
// btw - widziałem w dziale giełda że szukasz silnika krokowego - podaj dane na PW to wyśle ci sprawny z mojego silnika |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 14:41
|
|
|
http://www.speedyshare.com/473305287.html -> tu masz zdjęcia jak to wszystko u mnie wygląda, tyle że za wiele nie widać (zdjęcia robione telefonem) no i ja mam gaźnik fordowski weber |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 14:51
|
|
|
Mały OT: czy ja dobrze widzę? Wtyczka z napisem Motorcraft - Made in Poland? :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 15:04
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | Mały OT: czy ja dobrze widzę? Wtyczka z napisem Motorcraft - Made in Poland? :yyy: | Źle widzisz, to cewka zapłonowa, i tam pewnie nie pisze Motorcraft,,,
Zaraz zapoznam się z fotkami Peedro, i pewnie powstaną kolejne podpowiedzi |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 10 Lip 2008, 15:07
|
|
|
no cewka jak cewka -podobno z forda 2.0 dohc ... // pisze na niej MOTORCRAFT Made in POLAND
co do zdjęć - jednak na innym gaźniku to nie ma co porownywac tym bardziej zeby sie wyznac gdzie co jest w gazniku weber i przypasowac to do mojego ael przynajmniej wiem ze ukłądchlodzenia ma byc wedlugdrugiego schematu czyli jednak z nagrzewnicy do pompy musi byc polaczenie i trojnik
// znalazlem +12V ze stacyjki i juz działa mi komputerek od gazu biore sie za podpiecie modułu , obczailem ze modul ma 3 pinout'y :
- czarny -> +12 V ze staycyjki
- brązowy -> minus podawany na cewke ?
- zielony -> napięcie halla podawane na + cewki
w ten sposób polacze wiec układ zapłonowy
aaaaa - prosze o weryfikacje moich domniemań
// Peedro -mógłbyś zrobi foto jak masz podłączony moduł do cewki i ewentualnei pomierzyc ile volt na jkim kablu boprzyznam sieszczerze - masakra , zgubiłem wątek próbując podłacza to na ślepo :/
może dało by sie też jakis schemat el. na szybko byłbym bardzo wdzięczny
taki wykombinowałem schemat - może sie ktoś wypowie, a i schemat można by wyedytowac
// czy jest w stanie ktoś mi pomóc w tej kluczowej sprawie jaką jest podłączenie układu zapłonowego w gaźnikowym silniku CVH ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 08:12
|
|
|
Nie, tak też jest niedobrze,,, mam obsuwę w pracy, jak tylko lekko nadgonię robotę coś tam znowu zakombinuje i Ci podpowiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 09:00
|
|
|
Bodziek, widziałem schematy układu zapłonowego w "Sam naprawiam" do Fiesty. Patrzyłeś tam? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 09:22
|
|
|
joł chłopaki - fiesta wczora zagadała nie pamiętam już jak to podłaczyłem ten zapłon - wiem że spaliłem centralke od gazu że tylko dym poszedł , w końcu sie wkurzyłem i podłączyłem zapłon bez tej centralki - kręce a tu iskra taka że kłonia by zabiła
pompa paliwa nie ciągła więc na dziś zostawiłem sobie demontaż zbiornika paliwa i wyciągnięcie tej pompki elekrycznej. mam już smok ze zbiornika z 1,4 i działam dalej ....
nareszcie silnik wystartował
troche zupy do gaźnika i ogień z rury
// schemat wrzuce jak tylko go narysuje bo bede jeszcze potrzebował pomysłu na centralke lpg która skopciłem - UWAGA - nie pij w pracy !!! bo będą straty ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 10:30
|
|
|
Nie zdążyłem Ci napisać ze jak masz centralkę LPG od silnika z wtryskiem to do gaźnika zapomnij - potrzebujesz nowej...
[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 10:39 ]
Zapłon, jak już działa to tylko sobie skontroluj... Zielony przewód - masa, czerwony przewód +12V za stacyjką, przy cewce podłączasz go do zacisku oznaczonego jako (+) i z tego miejsca też dobrze jest wsiąść zasilanie dla centralki od gazu. Żółty przewód - sterujący cewką podłączasz do zacisku (-) i do tego zacisku podłączasz też przewód z centralki od gazu który ma odczytywać impulsu z silnika.
Teraz już jedziemy dalej - konkretne pytania i będziemy myśleć skoro już gadać chce |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bodziek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 12 Lip 2008, 00:32
|
|
|
składałęm renaulta siory i nie dało sie dzis nic zrobic poza wyciągnięciem pompy ze zbiornika.
auto pali ale trzeba nalac do gaznika benzyny -wynika wiec z tego ze zle podpielem wejscie benzyny , potrzebuje pomocy jak to polaczyc zeby gaznik odzyskal funkcjonalnosc
sorki za błedy jestem troche popdpity
// już wstałem - z tego co widze mam źle podłaczony gaźnik - jest to model Solex 32/34 Z 2 i nigdzie nie moge znaleźc info na temat jak go dobrze podłaczyc ( o regulacji to już wogóle nie wspominam )
http://www.gaznik.pl/gazniki_solex-zdjecia.html
może ktoś sie jednak orientuje w tym sprzęcie prosze więc o info
// !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
furencja już jeździ ma takiego kopa że hoho do tego nówka sprzęgło więc jest fajnie
chłodnica niestety z tego co widze nie daje rady - wentylatorek często sie włącza - mimo to temperatura jest w pozycji normal wiec przyjmuje OK
silniczek chodzi cichutko i szybko wkręca sie na obroty a gaźnik wydaje chrakterystyczny świst co bardzo fajnie słychać i za to plus
ogólnie więc mówiąc gra była warta świeczki - praktycznie zerowym kosztem - jedynie wysokim nakładem pracy własnej udało sie z fiestki zrobić przyzwoite wozidełko ...
teraz jade testować
a od przyszłego tygodnia biore sie za podpinanie nowej centralki lpg
dziekuje wszystkim za pomoc szczególnie JOEMIX , myśle że temat posłuży wszystkim chcącym zeswapować tanim kosztem swoją fieste 1,1 - 1,3 - z czystym sumieniem mogę polecić taki patent tym bardziej że silniki 1,4 kosztują grosze a siedemdziąsiąt pare koni jest i to sie liczy
pozdro all koledzy z FKP
// a jednak jest nie dobrze - tak fajnie żarło i zdechło :/
silnik chodzi ale jak dam gaz to gaśnie - jedynie trzymanie na ssaniu powoduje ze na nowo można sterować gazem i jako tako jeżdzić ...
nie działa mi także kontrolka od obrotomierza ... myśle że to wina odłaczonego kompa - co teraz ? |
Ostatnio zmieniony przez Bodziek 12 Lip 2008, 19:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 12 Lip 2008, 19:13
|
|
|
Gratuluje w razie czego jakby mimo wszystko coś nie grało z gaźniczkiem to pamiętaj, mam oryginalny weberowski i mogę sprzedać |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lip 2008, 08:00
|
|
|
Cieszy mnie to Choć ten układ chłodzenie trochę nie daje mi spać,,, Peedro jak byś mógł obczaić na zdjęciach jak jest w oryginale to było by fajnie, bo pamiętam kiedyś z kumplem robiliśmy indywidualny układ chłodzenia do CHV i potem się okazało że trzeba było jednak trochę inaczej po podłączać, głównie chodzi o nagrzewnicę w kabinie i ten wylot pod kolektorem ssącym co jest.
Bodziek jak wykombinowałeś sobie że to gaźnik Solexa
[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 08:52 ]
Jak z tym ssaniem i gazem, opisz dokładnie,,, i jaka kontrolka obrotomierza? może zwyczajnie wskazówka Ci leży na 'O'? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|