Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] XR2i 8v with SCS --> Żużlowiec by Tommur
Autor Wiadomość
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 909
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Kwi 2010, 21:20   [MK3] XR2i 8v with SCS --> Żużlowiec by Tommur

1. NICK: Tommur
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i kolor czarny z SCS
5. ROCZNIK: MK3, 90r.
6. SILNIK: 1,6 CVH
7. OPIS AUTA:
Po pierwsze to szukałem auta w dowolnym kolorze, byleby był "czarny". Auto wykupione z fabryki żyletek by Mafios pod koniec października. Wycieczka 10godzinna pociągiem do Łodzi. Oczekiwanie na Trzeciego (dzięki Artur za pomoc) wracającego z delegacji i o 17 ruszyliśmy w drogę powrotną do Szczecina. Przejazd odbył się bez większych zgrzytów (musieliśmy tylko wyłączyć klimatyzację w kabinie za pomocą kartonu, bo jazda na ssaniu w temp. ok 5st nie była miła). Za drugą bramką na A2 coś mnie podkusiło aby podnieść światła. Oczywiście opadły i już się nie podniosły aż do Szczecina. Miło było po pół roku przerwy przelecieć się znów Xr-ką :devil: Emocje wróciły. Przez zimę nic nie robione. Brak garażu. Auto stało.

Stan techniczny auta w momencie zakupu:
- amortyzatory - brak :V:
- zawieszenie - nie jest tak źle
- lewa tarcza bije. I tak jest lepiej, bo Mafios kupił ją z pękniętą tarczą. -
- brak wygłuszeń bagażnika -
- olej w silniku świerzyna. Kolor czerniawa czerń
- sprzęt audio - kenwood na kesete :joint:
- głośniki - posiada . 1 sprawny prawy ori FORD
- koła - stalówki 14 z zimówkami na 1 sezon (już się sezon skończył)
- wydech jest. Chyba ok bo jest cicho
- poduszki skrzyni do wymiany bo drgania przenoszą się na kabinę
- jest szyberdach :V: (to najważniejsze dla mojej zony :)
- silnik pracuje równo, obroty nie falują, żwawszy niż mój poprzedni, nie kopci, odpala bez problemu, któraś ze szklanek poklepuje (po wymianie oleju ucichła o połowę co najmniej).
- biegi wchodzą bez problemu
- ręczny działa i odbija
- fiesta posiada system SCS

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: umycie po zimie :ok:
b. mechaniczne: wymiana oleju, rozrządu, wymina aku i klem - wsio wymienione
c. audio: - juz zamontowane w 01.2011 - sony xplod + głośniki przód nowe, tył jakieś buszmeny
d. inne: od końca lutego fofi ma garażyk murowany pub2
e. podświetlane tarcze (są :) 06 2010),
f. zmiana kolektora ssącego na ten z zamontowanym zaworem bocznikowym - ten na grodzi przeszkadza rozpórce (wymieniony 09.2010)
g. wymiana tarcz (wymienione na ATE 12.2010)
h. regeneracja szyberdachu (zrobione 12 2010)
i. montaz wygłuszeń bagaznika, wymiana wnętrza i słupka z radiem (01 2011)

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: zrobienie blacharki (ok tył zrobiony 10 2010), czarny środek, fotele Recaro
b. mechaniczne: wymiana zawiasu, posadzenie auta. Nie wiem czy odważę się znowu na WEITEC -60, rozpórka przód i tył
c. audio: obecne starcza na tą chwilę
d. inne. alarm z centralnym zamkiem, bagażnik na przycisk,
e. regeneracja systemu SCS - nie testowany. Kontrolka systemu sprawna :)
Planów jest dużo, a czas pokaże co z tego wypali. Chciałbym dużo dłubnąć do zlotu, bo mam ochotę polatać sobie w końcu swoim autem na zlocie. 2 lata temu nie zdążyłem auta złożyć. Rok temu uszkodziłem zawias miesiąc przed zlotem na szczecińskiej Magnolii. A teraz muszę być :devil:

P.S. Nazwa zapożyczona od mojej żony. Rano jak zeszła obejrzeć auto to pierwsze słowa brzmiały: "Ooooo Boże, co za żużlowiec" . Niech tak na razie będzie.
10. Foty
Moje dwie laski razem :) .

I RARYTAS :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
Ostatnio zmieniony przez Tommur 30 Mar 2011, 21:31, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:12   

Heh, jej odbiór i powrót do ZS były dość niezwykłe, to fakt ;-))
Rób ją Tomek bo trzeba będzie kiedyś zapomnieć o sędziowaniu i poganiać trochę naszymi XR-kami.
Najbliższa okazja to zlot a potem YTP.
No i poza tym trzeba ratować ginący CVH-wski gatunek.
Fajnie, że taki zapaleniec z Ciebie na punkcie starych, poczciwych CVH :ok:
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Reddi 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 118
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Kwi 2010, 00:05   

Tommur, że niby rarytasem jest siateczka zbiornika płynu do spryskiwaczy :fox: to ja też taki rarytas mam :-P
a tak to dbaj o czarnulke bo mało jest dobrych CVH :)
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:23   

a gdzie można taki rarytas dostać ?
_________________
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Kwi 2010, 09:33   

matrix-1990 napisał/a:
a gdzie można taki rarytas dostać ?

Zazwyczaj jest w kpl z xr-ką :-P

Noooo i ja pamiętam tam ten dzień w Łodzi :)
Szykuj ją Tomku i do zobaczenia na torze :devil:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Kwi 2010, 16:29   

Reddi napisał/a:
Tommur, że niby rarytasem jest siateczka zbiornika płynu do spryskiwaczy :fox: to ja też taki rarytas mam :-P

Hehe, geneza tego stwierdzenia sięga zlotu w Radomiu i prezentacji XR-ki przez LOY-a.
Od tego czasu obecność sitka w XR-ce jest obowiązkowa ;-))
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 909
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Sie 2010, 00:37   

Mały update.
Z drobnych rzeczy. Reparaturka wlewu zrobiona. Nieładne wgniecenie po prawej wyciągnięte i przyszykowane do lakierowania. Przy okazji ranty błotników tylnych w miejcach zrudziałych wyspawane. Pojutrze lakier ma póśc, ale pogoda ujowa zdeka. Odtworzono także jeden z kielichów fotela kierowcy bo stary zrobił papa i odparował.
Rozkręciłem szyberdach, bo ruda zaczynała tam szaleć. Ponadto przy dużych ulewach przecieka z przodu. Rynienkę oczyściłem, rudą wydrapałem (kanaliki sprawdzone drożne). Mam problem teraz bo zachciało mi się cały szyber rozkręcać i ukręciłem śrubki. Jutro będę próbował to rozwiercić i nagwintować. Dmuchawa nagrzewnicy wymieniona bo stara piszczała na 1 biegu oraz wyczyściłem cały syf zza ścianki grodziowej. Takiej ilości liści w nawiewie i wokół nawet w starej XR-ce nie miałem (rudej w pobliżu przejść gumowych nie stwierdzono). Zamontowałem siłowniki w drzwiach od centralnego i ciągnę nowe kabelki do alarmu, centralnego oraz car ałdio. Poprzeni właściciele stosowali chyba zasdadę, że żaden kawałek drutu z domu nie może się zmarnować i musi być zamontowany w instalacji elektrycznej tej fiety.
Z miłych rzeczy to podłoga bagażnika jest w b.dobrym stanie, środek przy progach stan dobry. Dywaniki suche. Chciałbym jutro skończyć drzwi auta z okablowaniem (coby wiązka trafiła do kABINY) i wymianą szyb, bo szyby z poprzedniej fieściny są nie porysowane przy uszczelkach. Jak uda się dojechać do garażu to chciałbym zając się układem SCS na tylnej belce, bo jeden z przewodów się odczepił z belki i nie mogę go zaczepić. Będzie trza go rozebrać i oczyścić i pomalować. POtem regulacja. Na dzień dzisiejszy mocniejsze depnięcie blokuje koło tam gdzie przewód się odczepił.
Zamieniłem także kolektory ssące na ten z zaworen bocznikowym nakolektorze, bo wersja z zaworem na ściance grodziowej przeszkadza w montażu rozpórki. Termostat wymieniony. Stwierdzono zerwanie wszytkich poduszek silnika (trza wymontować z dawcy bo miały po 6 miesięcy.
Potem wymiana tarcz i amortyzatorów, bo październik się zbliża nieuchronnie. Fotki wrzucę jak odetchnę i zgram je z komórki.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Sie 2010, 10:45   

:brawo: Super , że kolejna ikserka wychodzi na prostą :)

Do zobaczenia na YTP
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Sie 2010, 15:32   

Tylko tak dalej :-P
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Sie 2010, 16:37   

No Ziomuś, chyba jednak dożyję chwili, że będziesz jeżdził zdrową XR-ką :P
Pogłowie zdrowych XR-ek wzrośnie w ZS o 100 % - normalnie szok :9:
Powodzenia w dalszych pracach.
Szkoda, że przez te moje pieprzone delegacje nie mogę nic pomóc.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2807
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lis 2010, 14:37   

Wkoncu zobaczyłem ten temat :) fajnie ze Xrka odemnie zyje i ma sie dobrze :) jak znajde zdjecie pokaze wam jaka ją zastałem :) na ulicy

to byla nieliczna xrka w ktorej dzialal pseudo abs :)

[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 09:51 ]


taka opuszczona zastalem :) w lodzi
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 909
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Gru 2010, 20:02   

O dziwo po 2 miesiącach stania, fiestka dziś zagadała za 2 razem, bo po 1 zgasła (akumulator trzyma mimo mrozów). Zagrzana i rozruszana. Czas zacząć w niej dłubać na zimę, bo w styczniu musi już wozić moje szanowne 4 litery.

Pytanko, jak odkręcić tą śrubę trzymającą szybę przednią w drzwiach od dołu (muszę ją wyjąć). Śruba ma na sobie to niebieskie mazidło fabryczne. Lałem WD-40 i inne środki. Boję się mocno naciskać bo szyba się ugina.
W jednej szybie śruba puściła, a druga trzyma i ni huhu nie puszcza :krzesłemgo:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2807
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Gru 2010, 09:10   

musisz wziasc klucz nasadowy gwiazdkę bardzo grubą i na przedłuzaczu do grzechotki , mocno docisnąć i powinna puscic ;) stara metoda
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 909
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Gru 2010, 23:19   

Po 4 miesiącach uśpienia auta cos sie ruszyło :ups: (oprócz odpalania co 3 tygodnie). Jestem dumny z małej. Odpala bez zająknięcia mimo -12 i stania na dworze.
No to z tego co doszło. boki wymalowane, ale lakier nie podoba mi sie bo jest lekka skórka pomarańczy. Lewa strona spolerowana i jest ok. Prawa czeka do wiosny bo za zimno.
Wymieniony rozrząd, olej, płyn hamulcowy (czarniutki był). Uruchomiony zapiekający sie lewy przedni tłok zacisku (oby podziałał). Wymienione przednie przewody hamulcowe TRW, bo stare miały syf w środku.
Z przodu założone świeżynki ATE Powerdisk z klockami ATE.
Jazda testowa odbyta. Jest zadżebiście :jupi: . Wsio zgrzyta, trzeszczy, piszczy..... z każdym kilometrem mniej, jak w starej poczciwej XR-ce. W środku tylko fotel kierowcy i deska rozdzielcza. Za duzo nie poszalałem, bo deszcz zaczął padac o 17 i szklanka się zrobiła w Szczecinie. Jutro czas na tylne hamulce, bo prawe tylne koło dalej blokuje przy mocniejszym docisku (trza rozebrać).

Kurde, kurde, aż mam ochote jutro pojechać do rodzinki na świeta fieścinką i pojeździc sobie wokół miasteczka teściów. Tylko nie wiem czy żona sie zgodzi na hardkorowe warunki wewnątrz auta :devil: .

W styczniu wlecą do auta nowe amorki na przód, a potem poduszki silnika. Następnie autoalarm z pilotem trza ze starej fiesty zabrać i kilka innych dupereli do komory silnika wrzucić :devil: .

Mam nadzieję, że spełni sie moje marzenie i po raz pierwszy w 2011 pojawie sie na zlocie wiosennym swoja fiestą (2008 - niewypalił, bo nie złozyłem auta, 2009 - miesiąc wcześniej powyginałem zawiechę z przodu na Magnolii i 2010 fiestka od Mafi jest, ale nie zrobiona tak, aby nie zagrażać właścicielowi, brak funduszy :( ). No, ale w tym roku sklepie kilku placków na torze :V: ..
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Gru 2010, 17:57   

Tommur napisał/a:
No, ale w tym roku sklepie kilku placków na torze :V: ..

No czekamy, czekamy :-P
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Gru 2010, 18:10   

Fajnie że kolejna XRka się ratuje i to w jedynym słusznym kolorze :ok: powodzonka w pracach :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:14   

Wczoraj prawie całą sobotę poświęciliśmy na "uzbrojenie" wnętrza Tomkowej XR-ki.

Przygotowaliśmy sobie odpowiednie zaplecze do prac:


Stan wyjściowy do prac mieliśmy taki:


Całe wnętrze zostało dokładnie wysprzątane i umyte.
Ogniska korozji oczyszczone i zabezpieczone.
Poszła nowa wełna mineralna pod tylne boczki.
Umyte zostały wszystkie plastiki i poprawiona elektryka (złączki, izolacje, etc)


A potem składanie wszystkiego ;-))
Póżno zaczęliśmy bo z rana były jeszcze robione hamulce, więc zeszło do 1 w nocy.
Ale teraz przynajmniej Żużlowiec zaczął przypominać samochód.
Jeszcze trochę i będzie fajna, zdrowa, XR-ka :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 30
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:21   

widzę, że fieścinka z moich stron pochodzi, :-P
niech służy długo :-)
_________________
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:21   

czy w tym garazy sa panele?? :rotfl:
nie nooo burżuazja :cojest:
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:27   

Oj chciał bym mieć taki garażyk/warsztat, zajmowanie się autem było by dużo łatwiejsze ;-( powodzenia w pracach i modzeniu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.