Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, ladowanie, mk4

Zamknięty przez: trzeci
9 Lut 2011, 23:02
[MK4] Alternator - ładowanie
Autor Wiadomość
misiekbig 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: grójec
Wysłany: 9 Lut 2011, 06:07   [MK4] Alternator - ładowanie

Wczoraj meczyłem sie troche z altkiem, taka mała kontrola stanu. Po złożaniu wszystkiego do kupy sprawdziłem ladowanie: 14,1V(tylko radio na czuwaniu) lecz spada do 13,4 po włączeniu długich świateł, wentylatora, ogrzewania szyby i przeziw mgielnych, dodam jeszcze ze zarówki h7 i h1 są 100/90W a pomiar na wolnych obrotach był robiony . Co sadzicie o takim ładowaniu??? <???>
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011, 08:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 9 Lut 2011, 07:14   

Na początek to na pewno popraw temat wątku . A co sadze myślę że to całkiem ok jest , zwłaszcza że żarówki masz trochę za mocne.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2011, 07:42   

misiekbig napisał/a:
Co sadzicie o takim ładowaniu???
Przejdzie w tłoku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lut 2011, 09:47   

Przy takim obciązeniu wszystko co ponad napiecei akumulatora to bedzie dobrze :)

W wielu autach, przy pełnym obciazeniu, ładowanie jest na poziomie napiecia akumulatora, co oznacza ze cały prad z alternatora jest zurzywany na bierzaco, a aku nie doładowywane. Wynik oszczednosic, duzo elektryki, alternatory na styk... i jak to ma nie padac?
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Lut 2011, 09:53   

misiekbig napisał/a:
dodam jeszcze ze zarówki h7 i h1 są 100/90W a pomiar na wolnych

Kolejny bandyta na drodze :twisted:
Za to można dowodu się pozbyć :ok: I POWINNI ZABIERAĆ tak jak za HID-y :ok: :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
misiekbig 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: grójec
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:14   

jaki bandyta!!!!!!???? :-P wiem ze nikogo nie oślepiają moje swiatełka a lepiej widac nie zbyt widocznych pieszych.

a co do ładowania to myślałem że bede musiał cos wymienić, ale jesli ujdzie to nic na razie nie ruszam :hihihi: :V: :greenpeace:
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:19   

misiekbig napisał/a:
wiem ze nikogo nie oślepiają moje swiatełka

No to winszuje samopoczucia :twisted: I współczuje innym nadjeżdżającym z przeciwka ;-( ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:20   

misiekbig
100/90 to nie jest dobry pomysł, choć faktycznie lepiej widać.
Po pierwsze możesz spalić instalację, a nawet całe auto.
Po drugie, trzeba reflektory często wymieniać, bo lustra bardzo szybko pokrywają się nalotem.
Po trzecie, w razie wypadku możesz z niewinnego stać się współwinnym.

Ćwiczyłem to i powiem, że lepiej założyć nowe lampy [odbłyśniki] niż usiłować je reanimować zwiększając moc żarówek.

[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 10:25 ]
drjanusz
Jeśli reflektory są prawidłowo ustawione, to nie będzie oślepiał więcej niż inni.
Poza tym stare, pokryte nalotem odbłyśniki ze 100W żarówkami odbijają mniej światła niż nowe z 55 watowymi.

Ćwiczyłem to kilka lat temu w VW. Nowy odbłyśnik z 55W żarówką świeci dużo lepiej niż stary ze 100 watową. O fakcie, że na zmniejszonym zużyciu paliwa dość szybko "zarobimy" na nowe reflektory już nie wspomnę.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Lut 2011, 11:00   

Cytat:
Ćwiczyłem to kilka lat temu w VW. Nowy odbłyśnik z 55W żarówką świeci dużo lepiej niż stary ze 100 watową

Bo dają rozproszone światło i tym samym przeszkadzają nadjeżdżającym z przeciwka-i nic nie ma do tego dobre ustawienie.Masz plame przed oczami ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 9 Lut 2011, 11:15   

Cytat:
Bo dają rozproszone światło i tym samym przeszkadzają (...)

Możesz mieć rację.

Wracając do tematu dobrego oświetlenia drogi.
Najlepsze efekty dają nowe reflektory i HID'y, ale że to nie całkiem legalne, to polecam osramowskie żarówki NightBraker. Trzeba się przyzwyczaić do dziwnego koloru, ale dają radę.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
misiekbig 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: grójec
Wysłany: 9 Lut 2011, 12:20   

Mijałem sie kilka razy z moją fifi innym samochodem i nie było zle, mam dobrze ustawione dobrze lampy :-P a co do tego ze moge popsuć instalacje i lampy to wiem i licze sie z tym :| a lampy mam wymienic w najbliższej przyszłości wiec wywale te żarowki :hihihi:
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 9 Lut 2011, 15:50   

TomQ napisał/a:
to polecam osramowskie żarówki NightBraker

A ja powiem że nie warto pakować pieniędzy dla 2-3 miesięcy lepszego świecenia- potem świecą bez tych +XX%. Poza tym mają krótszą żywotność niż zwykłe. Jeden raz kupiłem komplet po pół roku padły dwie sztuki w odstępie od siebie ok 4dni. Pomyślałem że wadliwa partia, kupiłem drugie, poświeciły pół roku i padły podobnie jak pierwsze. Dla mnie troszkę bezsens pakować po 100zł rocznie na żarówki. Kupiłem zwykłe tungsramy za niecałe 20zł i chodzą już prawie dwa lata. Światła mam dobrze ustawione, reflektory czyste i nie narzekam.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2011, 16:21   

Cytat:
Najlepsze efekty dają nowe reflektory i HID'y, ale że to nie całkiem legalne
Tak samo jak żarówki 100/90W
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 9 Lut 2011, 16:34   

Ziomek
To są żarówki tzw, "przewoltowane", czyli włókno wolframowe świeci w znacznie wyższej temperaturze. Dlatego muszą się znacznie szybciej przepalać.

Czy warto "pakować pieniądze", czy nie, to już kwestia indywidualna.
Są ludzie, którzy zapłacą pieniądze znacznie większe od 100zł rocznie żeby lepiej widzieć w nocy, a tym samym mieć znacznie większy komfort podróży.

Sam zapłaciłbym kilka razy tyle za żarówki H1 dające strumień świetlny porównywalny z 50W HID'em, ale to raczej tylko marzenia.

Na dzień dzisiejszy światła mijania zasilają 35W HID'y, a drogowe osramowskie Night Breaker'y.
Jednak stare HID'y pójdą w halogeny, a zastąpią je nowe 50-cio watowe.
Tak się przyzwyczaiłem, do ilości światła i jakości oświetlania drogi, że bez ksenonów nie potrafię normalnie jeździć w nocy i strasznie się męczę. A może to kwestia pogorszenia się wzroku ze starości?

[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 16:53 ]
JoeMix,
Wiem, że jedne i drugie są nielegalne. 100 watówki mogą dla mnie nie istnieć, ale nie pozbędę się HID'ów za żadne skarby. Tak się przyzwyczaiłem do super ksenonowego oświetlenia, że bez niego nie potrafię już jeździć. Wlokę się jak jakaś ślepa pokraka, która pierwszy raz w życiu wyjechała w nocy na drogę.

Układ oczyszczania reflektorów mam. Samopoziomowanie również. Brak jedynie homologacji lamp. W najgorszym wypadku skombinuję jakieś lampy z homologacją lub będę się bawił z policjantami i diagnostami dalej w kotka i myszkę. Jednak z ksenonów nie zrezygnuję nigdy.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lut 2011, 22:56   

TomQ napisał/a:
Układ oczyszczania reflektorów mam. Samopoziomowanie również.

We fieście?

Wg mnie zbrodnia jest HID w lampie klasycznej ze szkłem rozpraszajacym, ujdzie jak sa w soczewkowych lampach.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Lut 2011, 23:02   

Temat dotyczył poprawności ładowania i został wyczerpany.
O żarówkach, lampach, ksenonach, etc - proszę dyskutować ale w osobnym wątku.
Ten zamykam.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] ładowanie alternator
za niskie napięcie
PAWELwrx Elektryka 6 5 Mar 2009, 19:22
Maki
Brak nowych postów [MK6] Alternator - ładowanie
bercik302 Elektryka 0 6 Gru 2010, 19:14
bercik302


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.