Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] ładowanie alternator
Autor Wiadomość
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 4 Mar 2009, 15:34   [MK3] ładowanie alternator

Mam taki problem z napięciem ładowania, jest za niskie. Mam alternator bosh. wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami. Po pomiarach mam takie wyniki - nie obciążony 13,8 - obciążony 12,7. Akumulator ma 12,5.
(Pomiary świeżo po wymianie regulatora napięcia ze szczotkami.) Na starym regulatorze miałem - nie obciążony 14, obciążony 13.
Przyczyna leży w tym że szczotki jeszcze nie dotarte???
Przy wymianie starałem również wyczyścić wszystkie zaśniedziałe styki. Nie ukrywam że mój akumulator najlepszej kondycji już nie ma, po wyjęciu z prostownika ma maxymalnie 13,6.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Mar 2009, 19:09   

O napięci akumulatora i napiecu lądowania było nie raz, zwłaszcza ostatnio,,, jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 4 Mar 2009, 23:58   

Z wypowiedzi innych po zmianie regulatora przeważnie było widać znaczną poprawę, a u mnie na odwrót. Dlatego mnie to zaniepokoiło.
Podejrzewam że kabel plusowy idący do rozrusznika a potem do akumulatora już nie najlepiej przewodzi prąd (albo gdzieś masa). Dlatego chodzi mi po głowie aby sprawdzić napięcie przy samej prądnicy, jeżeli będzie wyższe to mam pytanie do elektryków:
Jak pociągne dodatkowo 2 kabelki z alternatora prosto do akumulatora, plus do plusa minus do minusa to nic złego się nie stanie?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:23   

Nie, ale nie ma czegoś takiego jak przewód źle przewodzi, wyczyść jego końcówki dobrze, wyczyść oczka, wyczyść pola na które je przykręcasz, dobrze skręć, zabezpiecz przed utlenianiem np. wazeliną.

Wyczyści dokładnie złącze na alternatorze i we wtyczce. (jak taka masz)

Wyczyść dobrze zawias alternatora (tamtędy płynie prąd) wyczyść dobrze pole w które wkręcasz regulator. na jeden ze śrubek regulatora jest kontakt do dobudowy alternatora, możesz tam założyć przewód z oczkiem i dać bezpośrednio do masy pojazdu lub ujemnej klemy akumulatora.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 5 Mar 2009, 16:37   

Zrobiłem tak jak mówisz na początku ale problem już rozwiązałem. Okazało się, że naprawde przewód źle przewodził :) Plusowy idący z alternatora do rozrusznika był załamany w jednym miejscu (gientki) . Puściłem drugi kabel prosto z prądnicy do akumulatora i napięcia mam takie: nieobciążony 14,0 obciążony 13,6 <8> a akumulator 12,3
Dzięki za podpowiedźi. Temat można zamknąć.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Mar 2009, 18:51   

PAWELwrx napisał/a:
. Okazało się, że naprawde przewód źle przewodzi

Już Ci JoeMix napisał że nie ma przewodu źle przewodzącego,przewód był uszkodzony-została przerwana ciągłość tego przewodu i w całości była tylko izolacja :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 5 Mar 2009, 19:22   

Cytat:
jak wymieniłeś regulator to daj mu trochę czasu na dotarcie.

A niby co miało by się tam dotrzeć. Co niby szczotki. Nie ma to większego znaczenia czy są płaski czy wklęsły. Przy płaskim już ma wystarczający styk by przewodzić owy prąd(natężenie).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.