Zamknięty przez: trzeci 9 Lut 2011, 23:02 |
[MK4] Alternator - ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
misiekbig
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: grójec
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 06:07 [MK4] Alternator - ładowanie
|
|
|
Wczoraj meczyłem sie troche z altkiem, taka mała kontrola stanu. Po złożaniu wszystkiego do kupy sprawdziłem ladowanie: 14,1V(tylko radio na czuwaniu) lecz spada do 13,4 po włączeniu długich świateł, wentylatora, ogrzewania szyby i przeziw mgielnych, dodam jeszcze ze zarówki h7 i h1 są 100/90W a pomiar na wolnych obrotach był robiony . Co sadzicie o takim ładowaniu??? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011, 08:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 07:14
|
|
|
Na początek to na pewno popraw temat wątku . A co sadze myślę że to całkiem ok jest , zwłaszcza że żarówki masz trochę za mocne. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 07:42
|
|
|
misiekbig napisał/a: | Co sadzicie o takim ładowaniu??? | Przejdzie w tłoku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 09:47
|
|
|
Przy takim obciązeniu wszystko co ponad napiecei akumulatora to bedzie dobrze
W wielu autach, przy pełnym obciazeniu, ładowanie jest na poziomie napiecia akumulatora, co oznacza ze cały prad z alternatora jest zurzywany na bierzaco, a aku nie doładowywane. Wynik oszczednosic, duzo elektryki, alternatory na styk... i jak to ma nie padac? |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 09:53
|
|
|
misiekbig napisał/a: | dodam jeszcze ze zarówki h7 i h1 są 100/90W a pomiar na wolnych |
Kolejny bandyta na drodze
Za to można dowodu się pozbyć I POWINNI ZABIERAĆ tak jak za HID-y |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
misiekbig
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: grójec
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:14
|
|
|
jaki bandyta!!!!!!???? wiem ze nikogo nie oślepiają moje swiatełka a lepiej widac nie zbyt widocznych pieszych.
a co do ładowania to myślałem że bede musiał cos wymienić, ale jesli ujdzie to nic na razie nie ruszam |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:19
|
|
|
misiekbig napisał/a: | wiem ze nikogo nie oślepiają moje swiatełka |
No to winszuje samopoczucia I współczuje innym nadjeżdżającym z przeciwka |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 10:20
|
|
|
misiekbig
100/90 to nie jest dobry pomysł, choć faktycznie lepiej widać.
Po pierwsze możesz spalić instalację, a nawet całe auto.
Po drugie, trzeba reflektory często wymieniać, bo lustra bardzo szybko pokrywają się nalotem.
Po trzecie, w razie wypadku możesz z niewinnego stać się współwinnym.
Ćwiczyłem to i powiem, że lepiej założyć nowe lampy [odbłyśniki] niż usiłować je reanimować zwiększając moc żarówek.
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 10:25 ]
drjanusz
Jeśli reflektory są prawidłowo ustawione, to nie będzie oślepiał więcej niż inni.
Poza tym stare, pokryte nalotem odbłyśniki ze 100W żarówkami odbijają mniej światła niż nowe z 55 watowymi.
Ćwiczyłem to kilka lat temu w VW. Nowy odbłyśnik z 55W żarówką świeci dużo lepiej niż stary ze 100 watową. O fakcie, że na zmniejszonym zużyciu paliwa dość szybko "zarobimy" na nowe reflektory już nie wspomnę. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 11:00
|
|
|
Cytat: | Ćwiczyłem to kilka lat temu w VW. Nowy odbłyśnik z 55W żarówką świeci dużo lepiej niż stary ze 100 watową |
Bo dają rozproszone światło i tym samym przeszkadzają nadjeżdżającym z przeciwka-i nic nie ma do tego dobre ustawienie.Masz plame przed oczami |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 11:15
|
|
|
Cytat: | Bo dają rozproszone światło i tym samym przeszkadzają (...) |
Możesz mieć rację.
Wracając do tematu dobrego oświetlenia drogi.
Najlepsze efekty dają nowe reflektory i HID'y, ale że to nie całkiem legalne, to polecam osramowskie żarówki NightBraker. Trzeba się przyzwyczaić do dziwnego koloru, ale dają radę. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
misiekbig
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: grójec
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 12:20
|
|
|
Mijałem sie kilka razy z moją fifi innym samochodem i nie było zle, mam dobrze ustawione dobrze lampy a co do tego ze moge popsuć instalacje i lampy to wiem i licze sie z tym a lampy mam wymienic w najbliższej przyszłości wiec wywale te żarowki |
|
|
|
|
Ziomek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 67 Skąd: okolice Mielca
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 15:50
|
|
|
TomQ napisał/a: | to polecam osramowskie żarówki NightBraker |
A ja powiem że nie warto pakować pieniędzy dla 2-3 miesięcy lepszego świecenia- potem świecą bez tych +XX%. Poza tym mają krótszą żywotność niż zwykłe. Jeden raz kupiłem komplet po pół roku padły dwie sztuki w odstępie od siebie ok 4dni. Pomyślałem że wadliwa partia, kupiłem drugie, poświeciły pół roku i padły podobnie jak pierwsze. Dla mnie troszkę bezsens pakować po 100zł rocznie na żarówki. Kupiłem zwykłe tungsramy za niecałe 20zł i chodzą już prawie dwa lata. Światła mam dobrze ustawione, reflektory czyste i nie narzekam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 16:21
|
|
|
Cytat: | Najlepsze efekty dają nowe reflektory i HID'y, ale że to nie całkiem legalne | Tak samo jak żarówki 100/90W |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 16:34
|
|
|
Ziomek
To są żarówki tzw, "przewoltowane", czyli włókno wolframowe świeci w znacznie wyższej temperaturze. Dlatego muszą się znacznie szybciej przepalać.
Czy warto "pakować pieniądze", czy nie, to już kwestia indywidualna.
Są ludzie, którzy zapłacą pieniądze znacznie większe od 100zł rocznie żeby lepiej widzieć w nocy, a tym samym mieć znacznie większy komfort podróży.
Sam zapłaciłbym kilka razy tyle za żarówki H1 dające strumień świetlny porównywalny z 50W HID'em, ale to raczej tylko marzenia.
Na dzień dzisiejszy światła mijania zasilają 35W HID'y, a drogowe osramowskie Night Breaker'y.
Jednak stare HID'y pójdą w halogeny, a zastąpią je nowe 50-cio watowe.
Tak się przyzwyczaiłem, do ilości światła i jakości oświetlania drogi, że bez ksenonów nie potrafię normalnie jeździć w nocy i strasznie się męczę. A może to kwestia pogorszenia się wzroku ze starości?
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 16:53 ]
JoeMix,
Wiem, że jedne i drugie są nielegalne. 100 watówki mogą dla mnie nie istnieć, ale nie pozbędę się HID'ów za żadne skarby. Tak się przyzwyczaiłem do super ksenonowego oświetlenia, że bez niego nie potrafię już jeździć. Wlokę się jak jakaś ślepa pokraka, która pierwszy raz w życiu wyjechała w nocy na drogę.
Układ oczyszczania reflektorów mam. Samopoziomowanie również. Brak jedynie homologacji lamp. W najgorszym wypadku skombinuję jakieś lampy z homologacją lub będę się bawił z policjantami i diagnostami dalej w kotka i myszkę. Jednak z ksenonów nie zrezygnuję nigdy. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 22:56
|
|
|
TomQ napisał/a: | Układ oczyszczania reflektorów mam. Samopoziomowanie również. |
We fieście?
Wg mnie zbrodnia jest HID w lampie klasycznej ze szkłem rozpraszajacym, ujdzie jak sa w soczewkowych lampach. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Lut 2011, 23:02
|
|
|
Temat dotyczył poprawności ładowania i został wyczerpany.
O żarówkach, lampach, ksenonach, etc - proszę dyskutować ale w osobnym wątku.
Ten zamykam.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|