[MK3] Wyciek płynu chłodniczego z okolic paska klinowego |
Autor |
Wiadomość |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:10 [MK3] Wyciek płynu chłodniczego z okolic paska klinowego
|
|
|
Witam serdecznie maniaków i mechaników Fiescinek!
Mam pewien problem i potrzebuje jakiejś fachowej porady co by wiedzieć w czym problem i jechać do mechanika z jakąś wiedzą bądź porady typu zrób to sam. Nie raz już to forum pomogło mi ( laikowi ) uporać się z problemami i odświeżyć moje maleństwo ale teraz po przeszukaniu i poczytani nie jestem w stu procentach pewny co może być przyczyną tego wycieku!
A więc do rzeczy w niedziele ostatnią po odejsciu mrozów gdy wsiadłem i przejechałem dosłownie koło 3 km zauważłem że fiescinka praktycznie nagrzewa się w niesamowicie wielkim tępie ! do czerwonego leci w parena bądź parenaście minut ! dźwięk śilnika też jest nie zaciekawy, gdy zerknołem pod maske na części silnika ( zdjęcie 1 ) mógłbym ugotować jajecznice, zaczekałem na parkingu i dojechałem odstawić samochód na parking. znad paska klinowego ( zdjęcie nr 2 ) po odpaleniu na następny już dzień po 2, 3 minutach wydobywa się troche smierdzącego dymu, na zdjięciu nr 3 i 4 zrobionych od spodu samochodu widać ewidentie cieknący płyn chłodniczy po pasku, i moje pytnie polega na tym CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ, CZY MOŻE KTOŚ DOSTRZEŻE TEN WYCIEK, I RADY CO Z FAKTEM ZROBIĆ
ZDJĘCIE NR 1
ZDJĘCIE NR 2
ZDJĘCIE NR 3
ZDJĘCIE NR 4
ZDJĘCIE NR 5
ZDJĘCIE NR 6
ZDJĘCIE NR 7
ZDJĘCIE NR 8
z góry dzięki za pomoc ja temat śledze więc jakby ktoś jakieś pytania to pisać
btw. wiem że stan czystości i wygłąd silnika nie za ciekawy ale to skutek zimy i od neidawna wsumie doprowadzam go do stanu normalnego ponieważ wcześniej należał do ciotki która za dużo w nim nie robiła
Fiesta jak w opisie tematu 95 r MK3 1,4 benzyna ta mocniejsza wersja
[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 16:11 ]
dodam ewentualnie prośbe o kontakt jeśli ktoś posiada do mechanika z Kielc bądź okolic kto mógłby mi pomóc |
_________________ Fiesta rox! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Sty 2011, 09:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TomQ

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:18
|
|
|
Zajechałeś pompę wodną, ale to pół biedy.
Najprawdopodobniej przegrzałeś jeszcze silnik.
Oby skończyło się tylko na uszczelce pod głowicą.
Choć sądząc z Twojego opisu szkody mogą być nieodwracalne. Przegrzany silnik to niestety szrot. Bardzo szybko traci kompresję, zaczyna brać olej itd.
Jeśli chcesz go ratować, to broń Panie nie odpalaj.
Hol lub laweta i do warsztatu. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:20
|
|
|
czyli laweta i jakiś znajomy mechanik co by ją jeszcze podratował i posprawdzał na fachowe oko ? |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:21
|
|
|
Skoro nie leci od góry (są tam przewody wodne), to pewnie padła pompa. Ale jak jechałeś na suchym to może być buba |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:23
|
|
|
dobra biore jutro na hol i wioze do mechanika !
dzięki za szybką odpowiedź !
mam nadzieje że da rade odratować co by jeszcze jakoś jeździła po mieście |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2011, 16:45
|
|
|
Padła pompa i wyleciał płyn z silnika, jak dużo nie jeździłeś to go nie ugotowałeś - na lawecie do mechanika, pasek, pompa, rolka - jakieś 150 zeta + robocizna, wymiana na kanale to jakieś 1h roboty, zalewamy PŁYNEM (nie wodą) i się okaże czy się ugotował czy nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 18:43
|
|
|
właśnie jestem po telefonie od mechanika, przyczyną pompa wody podobno fatalny stan i padła. koszta i ewentualnie jak coś jeszcze będe wiedział to dam znać
Wielkie dzięki za pomoc i każdą rade ! |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 21:44
|
|
|
nowyjol, pompa wody w Twoim aucie jest do wymiany przy każdej wymianie rozrządu, czyli z automatu co ileś tam kilometrów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 10:08
|
|
|
rozrząd co ile powinno się kontrolować tak pi razy drzwi? |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 20:03
|
|
|
Chyba co 40-50 tys. km. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 22:34
|
|
|
samochód odebrany, wymiana tylko pompy przy okazji krzyżak i fetka działa jak powinna ! koszt wraz zakupem nowej pompy i po uzupełnieniu płynów 230 zł
jeszcze raz dzięki |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 22:35
|
|
|
nowyjol napisał/a: | koszt wraz zakupem nowej pompy i po uzupełnieniu płynów 230 zł |
ździercy |
|
|
|
 |
TomQ

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 22:35
|
|
|
nowyjol i oby tak pozostało i nie okazało się za chwilę, że zaczyna dymić, brać olej itd. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 23:43
|
|
|
nowyjol, Jak tylko pompy?! Jak nie wymieniłeś rolki to frajerska naprawa, jak pasek jest stary to głupia naprawa i za chwile może strzelić / przeskoczyć,,, skoro auto było u mechanika to trzeba było wymienić komplet: Pasek, rolka, pompa i na 60tyś km spokój,,, a tak to nie wiadomo co i kiedy znowu, a jak strzeli pasek to będziesz auto zmieniał (lub co najmniej silnik - mnie wyszło taniej całe auto) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nowyjol
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Dominik
Wiek: 37 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 16:41
|
|
|
JoeMix, pasek jakiś czas temu był wymieniany, z rolką niestety nie wiem
ale dzięki za rade postaram się dowiedzieć co i jak
Cytat: | nowyjol napisał/a:
koszt wraz zakupem nowej pompy i po uzupełnieniu płynów 230 zł
ździercy |
życie ! jakby było ciepło i kanał miał człowiek to sam bym sobie pogrzebał |
_________________ Fiesta rox! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 19:26
|
|
|
nowyjol napisał/a: | pasek jakiś czas temu był wymieniany | Po tym jak oberwał od pompy i zalał go płyn ja bym nie ryzykował,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|