Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help
Autor Wiadomość
marianciu1
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2009, 13:46   [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help

Witam
Jestem po wymianie i czyszczeniu trzech krokowców. Ostatni pochodzil mi 3 tygodnie i znowu to samo. Na zimnym silniku jest ok auto nie gasnie ale po rozgrzaniu jest klapa. Sporadycznie zdarza mi sie ze zostaje na wysokich obrotach kiedy staje na skrzyzowaniu ale na 1 i 2 biegu bez dodawania gazu jedzie be zproblemu. wymienilem filtr paliwa, swiece. nie wymienialem ccp. prosze o pomoc bo mnie juz trafia. dzieki pozdrawiam :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 13:51 ]
HELP
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Lis 2009, 13:57   

a CPP pomierzyłeś?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:04   

proponuje sprawdzic czujnik położenia przepustnicy (3 piny) oraz czujnik temp powietrza (2 piny)

(kod silnika zapodaj (jesli wiesz wogole jaki masz):
(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4C <------------- np.

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4J

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4L

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4Q

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4R

44

60

1299

8

Hatchback

(JA_, JB_)
08/95-01/02

J4T

44

60

1299

8

Hatchback
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 6 Lis 2009, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2009, 14:13   

U mnie było odwrotnie, dopóki silnik zimny nie było jazdy. Wymień czujnik temperatury wody. Roboty na 10 minut a koszt 18zł. Do Twojego silnika jest zielony. Mi wszyscy mówili, że to nie ma nic wspólnego, niech mówią dalej, ważne, że działa ;)

tu masz opis jak to zrobić: http://www.piciu.republik...lchlodzenia.htm

jeżeli to nie pomoże to wtedy raczej na pewno CPP
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:16   

zielony zielony, ten co idzie na zegary, i uwazasz ze Ci to pomoglo? powodzenia...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2009, 14:25   

nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:31   

tak tak, ten sam taki sam kod, na klucz 13 i gwint M5
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2009, 15:21   

essien napisał/a:
nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow.
Już przerabialiśmy temat,,, kolega nadal swoje :) do czego kolega ma prawo, nie podważam iż po wymianie czujnika problem mógł ustąpić, ale nie zmienia to faktu że czujnik ten magiczny jest od wskaźnika na desce i równie dobrze w jego miejsce może być wkręcona śruba - bez najmniejszego wpływu na prace silnika. (tak przynajmniej jest teoria i tak wychodzi ze schematów)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Lis 2009, 15:39   

ten czujnik nie ma zadnego udzialu przy dawkowaniu paliwa, jesli ma jakis wplyw na prace silnika to dajcie mi znac... (żart), zaden czujnik bioracy temp z wody nie ma wplywu na prace silnika
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2009, 18:29   

jak już mówiłem. Przy nowym CPP i sprawnym krokowcu po wymianie czujnika bolączka ustąpiła. Nie musze tego udowadniać, wystarczy mi, że Fiesta działa i ma się dobrze.
 
 
marianciu1
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2009, 19:53   

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Dziś byłem na szrocie i zmieniłem krokowca i ccp. Na razie nie gaśnie ale silnik dalej nierówno pracuje. Nie robiłem restarta kompaale ponoć nie trzeba. Mój stary ccp miał lekko wytarty tor. Pojezdżę troche i napisze co dalej się działo. A co do kodu silnika to nie mam pojecia gdzie to sprawdzić. czujnik tem wody wymieniłem ale czerwony. Termostat tez jest nowy. Ale temp podczas jazdy na trasie jest chyba ok - wskazówka jest tuz przed literka N. Co do wymiany zielonego tez nie wiem gdzie jest w moim silniku Endura efi 97 r.

Dzieki jeszcze raz za info
 
 
lordkaramba 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Sie 2011, 20:09   [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach.. PRZYCZYNY






Przyczyna 1.

Niesprawny krokowiec. (zaznaczony na zdjęciu)

- Odkręcić 2 śruby wymienić na nowy.

Przyczyna 2.

Zapchany wlot z filtra powietrza silnika do wężyka.

- wyciągnąć filtr powietrza (jak jest filtr w złym stanie wymienić), przeczyścić odkurzaczem wlot pozbyć się zanieczyszczenia.

Przyczyna 3.

Zapchany wężyk, zaciśnięty (zgięty w którymś miejscu).

- wyjąć wężyk z korka oleju, zaznaczony na niebiesko zapalić silnik zatkać wlot wężyka pare razy przegazować.

- odszukać miejsca gdzie jest wężyk zgięty, wyprostować.

- (zaznaczony na żółto) Wymienić korek oleju lub przeczyścić benzyną ekstrakcyjną

(korek jest nierozbieralny ) W środku korka jest taka siatka, która jest zanieczyszczona ( pewnie masz tak zasyfioną że wygląda jak gąbka ). "Weź całą tą część wyciągnij nalej do jakiegoś pojemnika tej benzyny ekstrakcyjnej i niech to sobie tak poleży. Cały ten syf powinien odejść.

Jeśli chcesz mieć pewność że to właśnie ten element jest przyczyną niskich obrotów to zanim zaczniesz ją czyścić możesz odłączyć te wężyki od tego i włączyć silnik, przy odpiętych wężach silnik automatycznie powinien pracować normalnie i to jest potwierdzeniem tego, że wystarczy przeczyścić omawianą siateczkę.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Gaśnie na LPG, na wolnych obrotach.
Thor1996 LPG 0 19 Mar 2014, 21:27
Thor1996
Brak nowych postów [MK4] Cięzko odpala i gaśnie na wolnych obrotach.
Binke Silniki diesla 5 17 Mar 2010, 18:44
kamil wolski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.