[MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help |
Autor |
Wiadomość |
marianciu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 13:46 [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach... help
|
|
|
Witam
Jestem po wymianie i czyszczeniu trzech krokowców. Ostatni pochodzil mi 3 tygodnie i znowu to samo. Na zimnym silniku jest ok auto nie gasnie ale po rozgrzaniu jest klapa. Sporadycznie zdarza mi sie ze zostaje na wysokich obrotach kiedy staje na skrzyzowaniu ale na 1 i 2 biegu bez dodawania gazu jedzie be zproblemu. wymienilem filtr paliwa, swiece. nie wymienialem ccp. prosze o pomoc bo mnie juz trafia. dzieki pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 13:51 ]
HELP |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:04
|
|
|
proponuje sprawdzic czujnik położenia przepustnicy (3 piny) oraz czujnik temp powietrza (2 piny)
(kod silnika zapodaj (jesli wiesz wogole jaki masz):
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4C <------------- np.
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4J
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4L
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4Q
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4R
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4T
44
60
1299
8
Hatchback |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 6 Lis 2009, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:13
|
|
|
U mnie było odwrotnie, dopóki silnik zimny nie było jazdy. Wymień czujnik temperatury wody. Roboty na 10 minut a koszt 18zł. Do Twojego silnika jest zielony. Mi wszyscy mówili, że to nie ma nic wspólnego, niech mówią dalej, ważne, że działa
tu masz opis jak to zrobić: http://www.piciu.republik...lchlodzenia.htm
jeżeli to nie pomoże to wtedy raczej na pewno CPP |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:16
|
|
|
zielony zielony, ten co idzie na zegary, i uwazasz ze Ci to pomoglo? powodzenia... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:25
|
|
|
nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 14:31
|
|
|
tak tak, ten sam taki sam kod, na klucz 13 i gwint M5 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 15:21
|
|
|
essien napisał/a: | nie wiem jak w mk4 ale w mk3 ten zielony, ktory siedzi w bloku nie jest od zegarow. | Już przerabialiśmy temat,,, kolega nadal swoje do czego kolega ma prawo, nie podważam iż po wymianie czujnika problem mógł ustąpić, ale nie zmienia to faktu że czujnik ten magiczny jest od wskaźnika na desce i równie dobrze w jego miejsce może być wkręcona śruba - bez najmniejszego wpływu na prace silnika. (tak przynajmniej jest teoria i tak wychodzi ze schematów) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 15:39
|
|
|
ten czujnik nie ma zadnego udzialu przy dawkowaniu paliwa, jesli ma jakis wplyw na prace silnika to dajcie mi znac... (żart), zaden czujnik bioracy temp z wody nie ma wplywu na prace silnika |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 18:29
|
|
|
jak już mówiłem. Przy nowym CPP i sprawnym krokowcu po wymianie czujnika bolączka ustąpiła. Nie musze tego udowadniać, wystarczy mi, że Fiesta działa i ma się dobrze. |
|
|
|
|
marianciu1 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 19:53
|
|
|
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Dziś byłem na szrocie i zmieniłem krokowca i ccp. Na razie nie gaśnie ale silnik dalej nierówno pracuje. Nie robiłem restarta kompaale ponoć nie trzeba. Mój stary ccp miał lekko wytarty tor. Pojezdżę troche i napisze co dalej się działo. A co do kodu silnika to nie mam pojecia gdzie to sprawdzić. czujnik tem wody wymieniłem ale czerwony. Termostat tez jest nowy. Ale temp podczas jazdy na trasie jest chyba ok - wskazówka jest tuz przed literka N. Co do wymiany zielonego tez nie wiem gdzie jest w moim silniku Endura efi 97 r.
Dzieki jeszcze raz za info |
|
|
|
|
lordkaramba
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 5 Sie 2011, 20:09 [MK4] 1.3 Endura efi gasnie na wolnych obrotach.. PRZYCZYNY
|
|
|
Przyczyna 1.
Niesprawny krokowiec. (zaznaczony na zdjęciu)
- Odkręcić 2 śruby wymienić na nowy.
Przyczyna 2.
Zapchany wlot z filtra powietrza silnika do wężyka.
- wyciągnąć filtr powietrza (jak jest filtr w złym stanie wymienić), przeczyścić odkurzaczem wlot pozbyć się zanieczyszczenia.
Przyczyna 3.
Zapchany wężyk, zaciśnięty (zgięty w którymś miejscu).
- wyjąć wężyk z korka oleju, zaznaczony na niebiesko zapalić silnik zatkać wlot wężyka pare razy przegazować.
- odszukać miejsca gdzie jest wężyk zgięty, wyprostować.
- (zaznaczony na żółto) Wymienić korek oleju lub przeczyścić benzyną ekstrakcyjną
(korek jest nierozbieralny ) W środku korka jest taka siatka, która jest zanieczyszczona ( pewnie masz tak zasyfioną że wygląda jak gąbka ). "Weź całą tą część wyciągnij nalej do jakiegoś pojemnika tej benzyny ekstrakcyjnej i niech to sobie tak poleży. Cały ten syf powinien odejść.
Jeśli chcesz mieć pewność że to właśnie ten element jest przyczyną niskich obrotów to zanim zaczniesz ją czyścić możesz odłączyć te wężyki od tego i włączyć silnik, przy odpiętych wężach silnik automatycznie powinien pracować normalnie i to jest potwierdzeniem tego, że wystarczy przeczyścić omawianą siateczkę. |
_________________
|
|
|
|
|
|