Przesunięty przez: szynszyl 28 Paź 2009, 18:41 |
[MK4] map sensor |
Autor |
Wiadomość |
szymciod
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:18 [MK4] map sensor
|
|
|
witam
ostatnio moja fiesta 1,25 96r. zaczeła strasznie dużo palić. temat był wałkowany wiele razy. chciałem wyjąc stary map i jechac na szrot po zaztępczy. szukałem wokół silnika. wszyscy piszą że jest gdzieś pod kolektorem ssącym, u mnie nic tam nie ma. szukałem czegoś takiego http://www.allegro.pl/ite..._powietrza.html
a mam coś w przegrodzie pod szybą co wygląda jak kawałek aluminium do której dochodzi kostka z 3 kabelkami i pod spodem wchodzą gumowe weżyki http://moto.allegro.pl/it...rd.html#gallery
to już sam nie wiem co jest czym prosze o jakieś wskazówki |
_________________ la fiesta |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:34
|
|
|
...i nie znajdziesz MAP'a bo go nie masz za to masz przepływomierz (MAF) i czujnik temperatury zasysanego powietrza w obudowie filtra powietrza. Za wysokie spalanie może też być odpowiedzialna sonda lambda. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
szymciod
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:49
|
|
|
dzięki Marcin.
no to wszystko by wyjaśniało. szukałem na ford części itp i wszędzie wciskają map sensor do mojego modelu. jutro wykręce ze szrotu MAFa. najpierw wymienie MAFa i zobacze o co kaman. jak nie spadnie spalanie to zamienie sonde. dam znać jakie są wyniki |
_________________ la fiesta |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Paź 2009, 09:19
|
|
|
po pierwsze sprawdź miernikiem czujnik temperatury, później sygnał z sondy i przy okazji przeczyść przepływke. weźmiesz drugą przepływke ze szrotu, która może być już uszkodzona i będzie jeszcze gorzej. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
szymciod
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 11:02
|
|
|
witam. pojechałem na ten szrot. niestety była fiesta z map-em i to na dodatek roztrzaskanym. skoro nie było tego czujnika pomyslałem że wezme sonde. no i wziołem. tego samego dnia zamieniłem i co???? Silnik był zimny i na ssaniu miała duze obroty tj. 1500obr/min . myśle sobie zaraz spadną. zeszły do 1200 i ruszyłem. jak to sie mówi ja jej w gaz a ona sie krztusi, obroty spadają mimo że wciskam pedał do podłogi. co za tym idzie auto słabe pod górkę ledwo sie wdrapałem. temperatura sie podniosła i jakby problem zniknął. dodam ze nigdy wcześniej tak nie miałem. zamieniłem sondy, wkręciłem moją stara. myślałem ze temat zniknie. poczekałem aż silnik wystygnie do wieczora i niestety to samo. szarpie, obroty spadaja i brak mocy. jutro jestem umówiony na diagnostyke komp. może cos jeszcze mogę zrobić żeby temat zniknął. czytałem tematy na forach i większość tematów bez zakończenia.
co to jest ta przepływka? |
_________________ la fiesta |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 11:43
|
|
|
nie wiem o co pytasz, ale w tym przypadku zapewnie o przepływomierz z gorącym filmem MAF, przeplywomierz to takie urzadzonko ktore mierzy ilosc przeplywajacego powietrza przez filtr powietrza do silnika pomiedzy filtrem a kolektorem jest, moze byc kilka rodzajow tzn albo w postaci zwyklego pojedynczego czujnika albo zlozony czyli posiada termoelement, powietrze ktore przez niego przeplywa schladza go skutkiem czego ma on inna rezystancje, zlozone przeplywki maja 2 takie elementy rezystancyjne pierwszy bada temp powietrza, drugi automatycznie podgrzewany jest do np 100oC wiecej niż pierwszy na tej podstawie. po dodawaniu gazu silnik ciagnie sobie powietrze no i przeplywajace powietrze schladza go i rezystancja na nim sie zmienia= zmiana napiecia do kompa=rozne dobieranie dawki paliwa.
Powietrze schładzając tego druta powoduje zmniejszenie jego oporu w skutek tego drut znow dostaje wyzsze napiecie i sie bardziej podgrzewa. i to napiecie potrzebne do rozgrzania drutu przelicza sie wprost na masę powietrza. sa przeplywki ktore mierza w jedna strone nowe mierza w dwie strony. tak to dziala. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
szymciod
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 14:40
|
|
|
temat nie rozwiązany. kable sprawdzone. iskra ok. kable sprawdzone lopatologicznie. wymienił mi mechanik świece. coś jakby sie poprawiło. ale wcześniej szarpał i sie dławił jak był zimny silnik. teraz przy zimnym nie jest to wyczuwalne za to jak sie rozgrzeje przy dojściu do 2tys obr/min i do 2,200 dławi sie i szarpie. podejrzewałem przepływomierz. dziś podmieniłem przepływomierz i to samo. dolałem jakiegoś specyfiku do paliwa na przeczyszczenie wtrysków i nic. może wreszcie komputer coś pokaże bo jak raz byłem to coś ściemniali w abc że nie maja dostępu do kompa. temat sie przeciąga. co jeszcze moge sprawdzić? |
_________________ la fiesta |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 17:16
|
|
|
jedz do elektroników na diagnostyke, na forum to mozna sie tylko poradzić, nie ma co się łudzić na odległość |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 18:11
|
|
|
sprawdzałeś czujnik temp. zasysanego powietrza, tak jak zasugerowałem w drugim poście? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|