Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
28 Paź 2009, 18:41
[MK4] map sensor
Autor Wiadomość
szymciod 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:18   [MK4] map sensor

witam
ostatnio moja fiesta 1,25 96r. zaczeła strasznie dużo palić. temat był wałkowany wiele razy. chciałem wyjąc stary map i jechac na szrot po zaztępczy. szukałem wokół silnika. wszyscy piszą że jest gdzieś pod kolektorem ssącym, u mnie nic tam nie ma. szukałem czegoś takiego http://www.allegro.pl/ite..._powietrza.html
a mam coś w przegrodzie pod szybą co wygląda jak kawałek aluminium do której dochodzi kostka z 3 kabelkami i pod spodem wchodzą gumowe weżyki http://moto.allegro.pl/it...rd.html#gallery
to już sam nie wiem co jest czym prosze o jakieś wskazówki
_________________
la fiesta
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:34   

...i nie znajdziesz MAP'a bo go nie masz :-P za to masz przepływomierz (MAF) i czujnik temperatury zasysanego powietrza w obudowie filtra powietrza. Za wysokie spalanie może też być odpowiedzialna sonda lambda.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
szymciod 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Paź 2009, 18:49   

dzięki Marcin.
no to wszystko by wyjaśniało. szukałem na ford części itp i wszędzie wciskają map sensor do mojego modelu. jutro wykręce ze szrotu MAFa. najpierw wymienie MAFa i zobacze o co kaman. jak nie spadnie spalanie to zamienie sonde. dam znać jakie są wyniki
_________________
la fiesta
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Paź 2009, 09:19   

po pierwsze sprawdź miernikiem czujnik temperatury, później sygnał z sondy i przy okazji przeczyść przepływke. weźmiesz drugą przepływke ze szrotu, która może być już uszkodzona i będzie jeszcze gorzej.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
szymciod 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lis 2009, 11:02   

witam. pojechałem na ten szrot. niestety była fiesta z map-em i to na dodatek roztrzaskanym. skoro nie było tego czujnika pomyslałem że wezme sonde. no i wziołem. tego samego dnia zamieniłem i co???? Silnik był zimny i na ssaniu miała duze obroty tj. 1500obr/min . myśle sobie zaraz spadną. zeszły do 1200 i ruszyłem. jak to sie mówi ja jej w gaz a ona sie krztusi, obroty spadają mimo że wciskam pedał do podłogi. co za tym idzie auto słabe pod górkę ledwo sie wdrapałem. temperatura sie podniosła i jakby problem zniknął. dodam ze nigdy wcześniej tak nie miałem. zamieniłem sondy, wkręciłem moją stara. myślałem ze temat zniknie. poczekałem aż silnik wystygnie do wieczora i niestety to samo. szarpie, obroty spadaja i brak mocy. jutro jestem umówiony na diagnostyke komp. może cos jeszcze mogę zrobić żeby temat zniknął. czytałem tematy na forach i większość tematów bez zakończenia.
co to jest ta przepływka?
_________________
la fiesta
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Lis 2009, 11:43   

nie wiem o co pytasz, ale w tym przypadku zapewnie o przepływomierz z gorącym filmem MAF, przeplywomierz to takie urzadzonko ktore mierzy ilosc przeplywajacego powietrza przez filtr powietrza do silnika pomiedzy filtrem a kolektorem jest, moze byc kilka rodzajow tzn albo w postaci zwyklego pojedynczego czujnika albo zlozony czyli posiada termoelement, powietrze ktore przez niego przeplywa schladza go skutkiem czego ma on inna rezystancje, zlozone przeplywki maja 2 takie elementy rezystancyjne pierwszy bada temp powietrza, drugi automatycznie podgrzewany jest do np 100oC wiecej niż pierwszy na tej podstawie. po dodawaniu gazu silnik ciagnie sobie powietrze no i przeplywajace powietrze schladza go i rezystancja na nim sie zmienia= zmiana napiecia do kompa=rozne dobieranie dawki paliwa.
Powietrze schładzając tego druta powoduje zmniejszenie jego oporu w skutek tego drut znow dostaje wyzsze napiecie i sie bardziej podgrzewa. i to napiecie potrzebne do rozgrzania drutu przelicza sie wprost na masę powietrza. sa przeplywki ktore mierza w jedna strone nowe mierza w dwie strony. tak to dziala. :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
szymciod 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Lis 2009, 14:40   

temat nie rozwiązany. kable sprawdzone. iskra ok. kable sprawdzone lopatologicznie. wymienił mi mechanik świece. coś jakby sie poprawiło. ale wcześniej szarpał i sie dławił jak był zimny silnik. teraz przy zimnym nie jest to wyczuwalne za to jak sie rozgrzeje przy dojściu do 2tys obr/min i do 2,200 dławi sie i szarpie. podejrzewałem przepływomierz. dziś podmieniłem przepływomierz i to samo. dolałem jakiegoś specyfiku do paliwa na przeczyszczenie wtrysków i nic. może wreszcie komputer coś pokaże bo jak raz byłem to coś ściemniali w abc że nie maja dostępu do kompa. temat sie przeciąga. co jeszcze moge sprawdzić?
_________________
la fiesta
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 5 Lis 2009, 17:16   

jedz do elektroników na diagnostyke, na forum to mozna sie tylko poradzić, nie ma co się łudzić na odległość
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Lis 2009, 18:11   

sprawdzałeś czujnik temp. zasysanego powietrza, tak jak zasugerowałem w drugim poście?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] MAP sensor -czy występuje w MK4
scorpion69 Elektryka silnika 11 6 Mar 2014, 19:50
vegetagt
Brak nowych postów Map sensor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marcinus Elektryka 2 9 Wrz 2006, 11:23
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.