Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Co jest z tym ogrzewaniem
Autor Wiadomość
rb338
[Usunięty]

Wysłany: 16 Maj 2007, 19:00   [MK4] Co jest z tym ogrzewaniem

Witam.

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego :( Problem mam z ogrzewaniem samochodu wewnątrz. Wszystko jest powyłączane i pokrętło jest ustawione na zimne a tu niestety grzeje jak cholera (tzn. nie leci powietrze bo jest wyłączone ale po desce czuję że grzeje... Mało tego. Jak mu się zachce to nie grzeje a leci zimne, jak mu się odwidzi to grzeje i ja nic na to nie mogę poradzić. Co jest grane? Może ktoś mi pomóc w tej sprawie?

Dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Paź 2009, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pablo784 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 188
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16 Maj 2007, 19:48   

To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno mialem to samo znaczy sie nadal mam :ups: bo mnie nie stac na wymiane trzeba na zlot jechac :-P


ja to rozwiazuje tak
w komorze silnika w grodzi miedzy silnikiem a kabinom mniejwiecej posrodku jest elektrozawor z wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno ;)

a wiec w zimne dni i w nocy jak jade gdzies dalej to jezdze z wsadzona wtyczka :D
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:00   

Pablo784 napisał/a:
wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno

bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.

Pablo784 napisał/a:
To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno

po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.

pozdro!
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
K@mil
[Usunięty]

Wysłany: 16 Maj 2007, 20:49   

Kiedyś doszedłem do tego że aby sprawdzić czy jest zły elektrozawór,należy zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej. a w skrajnym położeniu na ciepło - nie świecić, a na skrajnym na zimno świecić non stop. Tą drogą można wykluczyć bądź nie panel sterowniczy bo jeśli działa to żarówka mruga.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:57   

K@mil napisał/a:
zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej........

nie elektrozawor tylko modul sterujacy..
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pablo784 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 188
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:58   

Cytat:
bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.


Sprawdz a sie przekonasz wiem bo przy terazniejszej pogodzie czesto sie nia bawie :D jak bedziesz w Radomiu zademonstruje Ci :-P mam juz wprawe :lol:

Cytat:
po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.


niestety ja nie bylem taki madry na poczatku sprawdzilem czy jest napiecie na wtyczce bylo wiec stwierdzilem ze to elektrozawor kupilem uzywke a tu dalej lipa naszczescie koles byl wpozo przyjal go spowrotem za drobna oplata 10 zeta jak stwierdzil za nauke sie placi

A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje :V:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:08   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15065

Pablo walczyłem z dziadem dobre 3 miesiace az kupilem nowy wiec wiem jak to ustrojstwo działa :)

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 21:13 ]
Pablo784 napisał/a:
A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje

jak jest zepsuty to grzeje :-P chyba ze Twoja fiesta jest jakas inna...
mi zeby nie grzalo to wstawiałem obejscie elektrozaworu :)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pablo784 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 188
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:18   

Drugi post od gory doczytaj jak juz chcesz cos udowadniac



witam. oddaj najlepiej modul do jakiegos dobrego elektronika, niech posprawdza i zobaczy czy tranzystor mocy jest sprawny i poprawnie wysterowany, tak zeby przy zimnym nie podawal napiecia. A jakie masz napiecie na klemach

wiec jak nie podaje napiecia to zamkniety wiec tak samo jak wyciagniesz wtyczke :-P
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:35   

Ja nie muszę niczego udowadniać, być może jakimś dziwnym trafem u Ciebie jest odwrotnie niż u mnie i niejednego użytkownika fiesty i z chęcią zobacze to na własne oczy :)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Maj 2007, 21:32   

Pablo784 napisał/a:
Porownamy w Radomiu przy Piwku ;-) :D

Popieram :D a Wojtek nas zaraz udusi.... :-P albo poczeka do zlotu ;-)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pablo784 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 188
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17 Maj 2007, 23:11   

Marcin napisał/a:
Popieram :D a Wojtek nas zaraz udusi.... :-P albo poczeka do zlotu ;-)


zgadzam sie na duszenie ale dopiero rano w niedziele zeby moje meki skrócić :P
 
 
 
juras_10
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:41   

Ja miałem to samo, zmieniłem elektrozawór i jak ręką odjął. Pozdrawiam :D
 
 
grzechu.sz
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lis 2007, 20:18   

Witam.
z góry przepraszam za odgrzewanie starego kotleta. Mam oczywiście problem z feralnym ogrzewaniem w Fieścinie. Nie ma ciepłego powietrza w ogóle. Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. I takie właśnie wskazania mam na mierniku. Próbowałem też z żaróweczką i jest dokładnie tak samo. Czyli elektrozawór jest dobry i panel sterowania również skoro miernik reaguje na kręcenia gałką. Podpowiedzcie mi jaka może być przyczyna braku ogrzewania? Dodam że nie wyciągałem tego zaworu i nie czyściłem go. Myślicie, że to pomoże?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Lis 2007, 21:08   

grzechu.sz napisał/a:
Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry.

nie masz racji, w tym wypadku jeśli napięcia są ok to masz pewność że sterowanie jest ok.
Co do zaworu mógł się zablokować w pozycji zamkniętej i nie puszcza plynu do nagrzewnicy. Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania i sprawdzenia chociażby czy trzpień w środku chodzi przy podaniu/zabraniu napięcia, jeśli się nie porusza to tylko rozbiórka i sprawdzenie dlaczego.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
grzechu.sz
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2007, 19:52   

Marcin napisał/a:
Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania

Wyciągnąłem ten nieszczęsny elektrozawór. No i okazało się że oba kroćce te od strony komory silnika się ukruszyły. Pewnie były przeżarte choć to dziwne bo to plastik. W każdym razie całe to ustrojstwo nadaje się na złom. zastosowałem więc dorażne wyjście - wstawiłem dwie plastikowe rurki o tej samej średnicy i teraz płyn chula cały czas. I wreszcie jest CIEPŁO :jupi: Mam teraz pytanie czy wiąrzą się z tym jakieś komplikacje? czy do wiosny mogę to tak zostawić? Bo jasną sprawą jest, że po zimie w aucie będzie sauna :D
 
 
Radollo
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2009, 12:46   

Panowie, witam serdecznie, bardzo dobra baza teoretyczna na forum w odniesieniu do problemu elektrozaworu i sterowania nim. jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2009, 12:51   

Radollo napisał/a:
jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie


W sklepie z częściami do forda. A nazywa się to "zawór nagrzewnicy".

Dla przykładu:

http://ford.sklep.pl/pl,p...wnicy,ford.html
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
Radollo
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2009, 18:02   

czy taki zaworek nagrzewnicy, firmy Hans Pries za 180 zl to cena zdziercza czy sluszna?

Hans w tym przypadku produkuje oryginały czy tanie zamienniki? Pytam bo w sklepie uslyszalem taka cene za ow zaworek. i nie wiem czy dac tyle i za tydzien miec znow zimno w kabinie , bo zawor psuje sie w niespodziewany sposob, czy jednak bedzie dzialal bez zarzutu dlugie lata, jaka jest Wasza opinia na temat tego producenta?

Zachodze w glowe czy przypadkiem ow sprzedawca nie narzucil sobie podwojnej ceny za to ustrojstwo
Ostatnio zmieniony przez Radollo 12 Paź 2009, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12 Paź 2009, 18:08   

W ASO zaśpiewali mi 157 PLN.
Tu masz mój temat
Zawór nagrzewnicy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.