[MK4] Co jest z tym ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
rb338 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 19:00 [MK4] Co jest z tym ogrzewaniem
|
|
|
Witam.
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego :( Problem mam z ogrzewaniem samochodu wewnątrz. Wszystko jest powyłączane i pokrętło jest ustawione na zimne a tu niestety grzeje jak cholera (tzn. nie leci powietrze bo jest wyłączone ale po desce czuję że grzeje... Mało tego. Jak mu się zachce to nie grzeje a leci zimne, jak mu się odwidzi to grzeje i ja nic na to nie mogę poradzić. Co jest grane? Może ktoś mi pomóc w tej sprawie?
Dzięki i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Paź 2009, 12:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 19:48
|
|
|
To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno mialem to samo znaczy sie nadal mam bo mnie nie stac na wymiane trzeba na zlot jechac
ja to rozwiazuje tak
w komorze silnika w grodzi miedzy silnikiem a kabinom mniejwiecej posrodku jest elektrozawor z wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno
a wiec w zimne dni i w nocy jak jade gdzies dalej to jezdze z wsadzona wtyczka |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:00
|
|
|
Pablo784 napisał/a: | wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno |
bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.
Pablo784 napisał/a: | To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno |
po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.
pozdro! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
K@mil [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:49
|
|
|
Kiedyś doszedłem do tego że aby sprawdzić czy jest zły elektrozawór,należy zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej. a w skrajnym położeniu na ciepło - nie świecić, a na skrajnym na zimno świecić non stop. Tą drogą można wykluczyć bądź nie panel sterowniczy bo jeśli działa to żarówka mruga. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:57
|
|
|
K@mil napisał/a: | zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej........ |
nie elektrozawor tylko modul sterujacy.. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 20:58
|
|
|
Cytat: | bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy. |
Sprawdz a sie przekonasz wiem bo przy terazniejszej pogodzie czesto sie nia bawie jak bedziesz w Radomiu zademonstruje Ci mam juz wprawe :lol:
Cytat: | po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu. |
niestety ja nie bylem taki madry na poczatku sprawdzilem czy jest napiecie na wtyczce bylo wiec stwierdzilem ze to elektrozawor kupilem uzywke a tu dalej lipa naszczescie koles byl wpozo przyjal go spowrotem za drobna oplata 10 zeta jak stwierdzil za nauke sie placi
A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:08
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15065
Pablo walczyłem z dziadem dobre 3 miesiace az kupilem nowy wiec wiem jak to ustrojstwo działa
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 21:13 ]
Pablo784 napisał/a: | A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje |
jak jest zepsuty to grzeje chyba ze Twoja fiesta jest jakas inna...
mi zeby nie grzalo to wstawiałem obejscie elektrozaworu |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:18
|
|
|
Drugi post od gory doczytaj jak juz chcesz cos udowadniac
witam. oddaj najlepiej modul do jakiegos dobrego elektronika, niech posprawdza i zobaczy czy tranzystor mocy jest sprawny i poprawnie wysterowany, tak zeby przy zimnym nie podawal napiecia. A jakie masz napiecie na klemach
wiec jak nie podaje napiecia to zamkniety wiec tak samo jak wyciagniesz wtyczke |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:35
|
|
|
Ja nie muszę niczego udowadniać, być może jakimś dziwnym trafem u Ciebie jest odwrotnie niż u mnie i niejednego użytkownika fiesty i z chęcią zobacze to na własne oczy |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 21:32
|
|
|
Pablo784 napisał/a: | Porownamy w Radomiu przy Piwku ;-) |
Popieram a Wojtek nas zaraz udusi.... albo poczeka do zlotu ;-) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 23:11
|
|
|
Marcin napisał/a: | Popieram a Wojtek nas zaraz udusi.... albo poczeka do zlotu ;-) |
zgadzam sie na duszenie ale dopiero rano w niedziele zeby moje meki skrócić |
|
|
|
 |
juras_10 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:41
|
|
|
Ja miałem to samo, zmieniłem elektrozawór i jak ręką odjął. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
grzechu.sz [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2007, 20:18
|
|
|
Witam.
z góry przepraszam za odgrzewanie starego kotleta. Mam oczywiście problem z feralnym ogrzewaniem w Fieścinie. Nie ma ciepłego powietrza w ogóle. Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. I takie właśnie wskazania mam na mierniku. Próbowałem też z żaróweczką i jest dokładnie tak samo. Czyli elektrozawór jest dobry i panel sterowania również skoro miernik reaguje na kręcenia gałką. Podpowiedzcie mi jaka może być przyczyna braku ogrzewania? Dodam że nie wyciągałem tego zaworu i nie czyściłem go. Myślicie, że to pomoże? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 5 Lis 2007, 21:08
|
|
|
grzechu.sz napisał/a: | Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. |
nie masz racji, w tym wypadku jeśli napięcia są ok to masz pewność że sterowanie jest ok.
Co do zaworu mógł się zablokować w pozycji zamkniętej i nie puszcza plynu do nagrzewnicy. Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania i sprawdzenia chociażby czy trzpień w środku chodzi przy podaniu/zabraniu napięcia, jeśli się nie porusza to tylko rozbiórka i sprawdzenie dlaczego. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
grzechu.sz [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2007, 19:52
|
|
|
Marcin napisał/a: | Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania |
Wyciągnąłem ten nieszczęsny elektrozawór. No i okazało się że oba kroćce te od strony komory silnika się ukruszyły. Pewnie były przeżarte choć to dziwne bo to plastik. W każdym razie całe to ustrojstwo nadaje się na złom. zastosowałem więc dorażne wyjście - wstawiłem dwie plastikowe rurki o tej samej średnicy i teraz płyn chula cały czas. I wreszcie jest CIEPŁO Mam teraz pytanie czy wiąrzą się z tym jakieś komplikacje? czy do wiosny mogę to tak zostawić? Bo jasną sprawą jest, że po zimie w aucie będzie sauna |
|
|
|
 |
Radollo [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 12:46
|
|
|
Panowie, witam serdecznie, bardzo dobra baza teoretyczna na forum w odniesieniu do problemu elektrozaworu i sterowania nim. jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
polansky

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 12:51
|
|
|
Radollo napisał/a: | jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie |
W sklepie z częściami do forda. A nazywa się to "zawór nagrzewnicy".
Dla przykładu:
http://ford.sklep.pl/pl,p...wnicy,ford.html |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 |
|
|
|
 |
Radollo [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 18:02
|
|
|
czy taki zaworek nagrzewnicy, firmy Hans Pries za 180 zl to cena zdziercza czy sluszna?
Hans w tym przypadku produkuje oryginały czy tanie zamienniki? Pytam bo w sklepie uslyszalem taka cene za ow zaworek. i nie wiem czy dac tyle i za tydzien miec znow zimno w kabinie , bo zawor psuje sie w niespodziewany sposob, czy jednak bedzie dzialal bez zarzutu dlugie lata, jaka jest Wasza opinia na temat tego producenta?
Zachodze w glowe czy przypadkiem ow sprzedawca nie narzucil sobie podwojnej ceny za to ustrojstwo |
Ostatnio zmieniony przez Radollo 12 Paź 2009, 18:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
grzeste

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Paź 2009, 18:08
|
|
|
W ASO zaśpiewali mi 157 PLN.
Tu masz mój temat
Zawór nagrzewnicy |
|
|
|
 |
|