| 
		[MK4] Co jest z tym ogrzewaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 rb338 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  18:00   [MK4] Co jest z tym ogrzewaniem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
 
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego :( Problem mam z ogrzewaniem samochodu wewnątrz. Wszystko jest powyłączane i pokrętło jest ustawione na zimne a tu niestety grzeje jak cholera (tzn. nie leci powietrze bo jest wyłączone ale po desce czuję że grzeje... Mało tego. Jak mu się zachce to nie grzeje a leci zimne, jak mu się odwidzi to grzeje i ja nic na to nie mogę poradzić. Co jest grane? Może ktoś mi pomóc w tej sprawie?
 
 
Dzięki i pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Paź 2009,  11:50, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pablo784  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 46  Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  18:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno mialem to samo znaczy sie nadal mam     bo mnie nie stac na wymiane trzeba na zlot jechac    
 
 
 
ja to rozwiazuje tak
 
 w komorze silnika w grodzi miedzy silnikiem a kabinom mniejwiecej posrodku jest elektrozawor z wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno   
 
 
a wiec w zimne dni i w nocy jak jade gdzies dalej to jezdze z wsadzona wtyczka    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  19:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pablo784 napisał/a: | 	 		  | wtyczka jak jest wlozona wtyczka to ciepla woda leci na nagrzewnice i ci grzeje jak ja wyciagniesz to zamknie elektrozawor i odetnie doplyw wody bedziesz mial zimno  | 	  
 
bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.
 
 
 	  | Pablo784 napisał/a: | 	 		  | To na 99% nie jest elektrozawór tylko potencjometr przy regulacji cieplo -zimno | 	  
 
po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.
 
 
pozdro! | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 K@mil [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  19:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kiedyś doszedłem do tego że aby sprawdzić czy jest zły elektrozawór,należy zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać  5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej.  a w skrajnym położeniu na ciepło - nie świecić, a na skrajnym na zimno świecić non stop. Tą drogą można wykluczyć bądź nie panel sterowniczy bo jeśli działa to żarówka mruga. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  19:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | K@mil napisał/a: | 	 		  | zamiast elektrozaworu we wtyczke zainstaliwać 5w żaróweczkę. Która powinna jeśli elektrozawór jest dobry, cyklicznie mrugać w zależności od położenia pokrętła temp często lub żadziej........ | 	  
 
 nie elektrozawor tylko modul sterujacy.. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pablo784  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 46  Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  19:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | bzdury!!! przyłożone napięcie do elektrozaworu powoduje jego zamkniecie, czyli nie przepuszczanie cieplej wody do nagrzewnicy.  | 	  
 
 
Sprawdz a sie przekonasz wiem bo przy terazniejszej pogodzie czesto sie nia bawie     jak bedziesz w Radomiu zademonstruje Ci     mam juz wprawe :lol: 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | po czym to wywnioskowaleś, sprawdziłeś? jak kolega sprawdzi czy jest napiecie na wtyczce od elektrozaworu i czy czasem po czasie nie "ucieka" wtedy bedzie wszystko jasne. wzglednie moze owy elektrozawor rozebrac i sprawdzic czy czasem uszczelka wewnatrz nie sparciala i nie blokuje zaworu.  | 	  
 
 
niestety ja nie bylem taki madry na poczatku sprawdzilem czy jest napiecie na wtyczce bylo wiec stwierdzilem ze to elektrozawor kupilem uzywke a tu dalej lipa naszczescie koles byl wpozo przyjal go spowrotem za drobna oplata 10 zeta jak stwierdzil za nauke sie placi
 
 
 A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  20:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15065
 
 
Pablo walczyłem z dziadem dobre 3 miesiace az kupilem nowy wiec wiem jak to ustrojstwo działa     
 
 
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 21:13 ]
 
 	  | Pablo784 napisał/a: | 	 		  | A wiec jak dochodzi napiecie to grzeje | 	  
 
jak jest zepsuty to grzeje      chyba ze Twoja fiesta jest jakas inna...
 
mi zeby nie grzalo to wstawiałem obejscie elektrozaworu     | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pablo784  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 46  Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  20:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Drugi post od gory  doczytaj jak juz chcesz cos udowadniac
 
 
 
 
witam. oddaj najlepiej modul do jakiegos dobrego elektronika, niech posprawdza i zobaczy czy tranzystor mocy jest sprawny i poprawnie wysterowany, tak zeby przy zimnym nie podawal napiecia. A jakie masz napiecie na klemach
 
 
wiec jak nie podaje napiecia to zamkniety wiec tak samo jak wyciagniesz wtyczke     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2007,  20:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja nie muszę niczego udowadniać, być może jakimś dziwnym trafem u Ciebie jest odwrotnie niż u mnie i niejednego użytkownika fiesty i z chęcią zobacze to na własne oczy     | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2007,  20:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pablo784 napisał/a: | 	 		  Porownamy w Radomiu przy Piwku ;-)    | 	  
 
Popieram      a Wojtek nas zaraz udusi....     albo poczeka do zlotu  ;-) | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pablo784  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 46  Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2007,  22:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  Popieram    a Wojtek nas zaraz udusi....    albo poczeka do zlotu ;-) | 	  
 
 
zgadzam sie na duszenie ale dopiero rano w niedziele zeby moje meki skrócić    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras_10 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2007,  19:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja miałem to samo, zmieniłem elektrozawór i jak ręką odjął. Pozdrawiam    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzechu.sz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2007,  20:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
z góry przepraszam za odgrzewanie starego kotleta. Mam oczywiście problem z feralnym ogrzewaniem w Fieścinie. Nie ma ciepłego powietrza w ogóle. Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. I takie właśnie wskazania mam na mierniku. Próbowałem też z żaróweczką i jest dokładnie tak samo. Czyli elektrozawór jest dobry i panel sterowania również skoro miernik reaguje na kręcenia gałką. Podpowiedzcie mi jaka może być przyczyna braku ogrzewania? Dodam że nie wyciągałem tego zaworu i nie czyściłem go. Myślicie, że to pomoże? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2007,  21:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzechu.sz napisał/a: | 	 		  | Podpiąłem miernik bo wiem że na zimnym powinno pokazywać 12V a na ciepłym 0V a pomiędzy - rożne częstotliwośći. Wtedy wiadomo że elektrozawór jest dobry. | 	  
 
nie masz racji, w tym wypadku jeśli napięcia są ok to masz pewność że sterowanie jest ok.
 
Co do zaworu mógł się zablokować w pozycji zamkniętej i nie puszcza plynu do nagrzewnicy. Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania i sprawdzenia chociażby czy trzpień w środku chodzi przy podaniu/zabraniu napięcia, jeśli się nie porusza to tylko rozbiórka i sprawdzenie dlaczego. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzechu.sz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lis 2007,  19:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  |  Raczej nie obejdzie się bez jego wyciągania | 	  
 
Wyciągnąłem ten nieszczęsny elektrozawór. No i okazało się że oba kroćce te od strony komory silnika się ukruszyły. Pewnie były przeżarte choć to dziwne bo to plastik. W każdym razie całe to ustrojstwo nadaje się na złom. zastosowałem więc dorażne wyjście - wstawiłem dwie plastikowe rurki o tej samej średnicy i teraz płyn chula cały czas. I wreszcie jest CIEPŁO      Mam teraz pytanie czy wiąrzą się z tym jakieś komplikacje? czy do wiosny mogę to tak zostawić? Bo jasną sprawą jest, że po zimie w aucie będzie sauna    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radollo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2009,  11:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie, witam serdecznie, bardzo dobra baza teoretyczna na forum w odniesieniu do problemu elektrozaworu i sterowania nim. jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 polansky  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 78 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2009,  11:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Radollo napisał/a: | 	 		  | jednak powiedzcie mi proszę, gdzie kupić taki zawór (ten na podszybiu) i jaka jest jesgo nazwa handlowa... pozdrawiam serdecznie | 	  
 
 
W sklepie z częściami do forda. A nazywa się to "zawór nagrzewnicy".
 
 
Dla przykładu:
 
 
http://ford.sklep.pl/pl,p...wnicy,ford.html | 
             
						
				_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano   
 
 
Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98      | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radollo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2009,  17:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy taki zaworek nagrzewnicy,  firmy Hans Pries za 180 zl to cena zdziercza czy sluszna?
 
 
Hans w tym przypadku produkuje oryginały czy tanie zamienniki? Pytam bo w sklepie uslyszalem taka cene za ow zaworek. i nie wiem czy dac tyle i za tydzien miec znow zimno w kabinie , bo zawor psuje sie w niespodziewany sposob, czy jednak bedzie dzialal bez zarzutu dlugie lata, jaka jest Wasza opinia na temat tego producenta?
 
 
Zachodze w glowe czy przypadkiem ow sprzedawca nie narzucil sobie podwojnej ceny za to ustrojstwo | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Radollo 12 Paź 2009,  17:29, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzeste  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2009,  17:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W ASO zaśpiewali mi 157 PLN. 
 
Tu masz mój temat
 
Zawór nagrzewnicy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |