SWAP Silnika a Papiery |
Autor |
Wiadomość |
mat-eex
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 50 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 12:28 SWAP Silnika a Papiery
|
|
|
Witam!
Chcialbym zapytać czy trzeba zgłaszac zmiane silnika np z standardowego 1.1 na 1.6 np?
Czy trzeba wtedy oczekiwac po swapie na nowy dowod rejestracyjny czy sa to dodakowe koszta z dowodem itd? |
_________________ Fiestka. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 15:05
|
|
|
Silnik jest teraz częścią zamienną więc jak wsadzisz 1,6 a w papierach będziesz miał 1,1, nikt Ci głowy nie urwie,,, ale
no właśnie OC - będzie OK o ile auto będzie ubezpieczone jako 1,6 a wtedy już lepiej mieć czysto w papierach i fakt zmiany pojemności zgłosić do wydziału i mieć czysto w papierach. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
polmen
Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Tomek
Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 15:50
|
|
|
a ja zawsze myślałem, że silnik mimo że część wymienna, to musisz zgłaszać zmianę pojemności...
do tego trzeba opinie rzeczoznawcy i nowy przegląd... samo wydanie dowodu nie jest trudne, ale rzeczoznawca to jest problem
jeśli koszty dowodu są dla ciebie ważne( bo sam dowód to jest chyba 48 złoty ) to nie zabieraj się w ogóle za inny silnik... |
_________________ Mk2!! Na części
trójmiasto !!
Pozdrawiam Tomek |
|
|
|
 |
mat-eex
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 50 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 16:05
|
|
|
A kto mowi ze mnie nie stać? <hahaha> Tylko pytam z ciekawosci...
Hahha rzeczoznawca |
_________________ Fiestka. |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Mar 2009, 21:34
|
|
|
To moze ktos kto wie ocb zbierze temat w kupe. Jesli dobrze zrozumialem ejsli chche miec w papierach ok to musze isc do wydzialu komunikacji. Oni kaza mi wziasc rzeczoznawce ktory sprawdzi wszytko (pewno pare stowek wezmie), po czym zrobic nowy przeglad i dostaniemy nowy dowod tak? A co do OC to musze nowe wykupic czy zaktualizuja mi stawke pod obecna pojemnosc uwzglednajac, ze np. przez pol roku mialem stary silnik wiec tylko doplace do polowy polisy ? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Mar 2009, 22:55
|
|
|
Właśnie to odwrotnie działa - jak w dowodzie będziesz miał złą pojemność to nie takie straszne jak odpowiednio wykupione OC - OC podajesz na gębę, od dawna mam 1,6 rejestrowane na 0,9 i już nie raz policji tłumaczyłem że jest 1,6 pod maska, tyle że na dowodzie polisy mam wyraźnie wpisane Ford Fiesta 1,6 i w okienku pojemność 1608 - bo tak kazałem wpisać i tak mnie policzyli (za 1,6) na którymś z przeglądów dostałem papier że pod maską siedzi jednostka 1,6 i diagnosta kazał mi z tym iść do wydziału zaktualizować (więc nie wiem czy rzeczoznawca jest konieczny) ale olałem sprawę. Jak narazie żadne konsekwencje z rozbieżności w dowodzie mnie nie spotkały - jak się skończy to się zaktualizuje może przy okazji wymiany. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Mar 2009, 22:58
|
|
|
nie ma to jak swap z 1.1 na 1.3 - nikt sie nie pokapuje |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Mar 2009, 23:29
|
|
|
madek napisał/a: | nie ma to jak swap z 1.1 na 1.3 - nikt sie nie pokapuje | heh gorzej jak ktos ma taki plan jak ja zeby do 1.1 wsadzic 2.0 dlatego pytam bo chcialbym tez formalnie miec ta kwestie zalatwiona jesli bede swapowal |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26 Mar 2009, 14:29
|
|
|
Swego czasu interesowałem się tym tematem i z tego co się dowiedziałem, to opinia rzeczoznawcy jest potrzebna, gdy wkłada się silnik, który nie był montowany fabrycznie w danym modelu. W przypadku wkładania np. 1.6 z xr'ki do 1.1 to od strony prawnej wystarczy zaświadczenie o legalnym pochodzeniu silnika (np. umowa) i kwitek ze stacji diagnostycznej. Jeżeli montujemy coś czego nie przewidział producent samochodu to trzeba dodać jeszcze do dokumentów opinie rzeczoznawcy, że wszystko prawidłowo hula. |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 14:01
|
|
|
Piesek napisał/a: | a tam sie podniecacie ja w dowodzie mam 1.7D a pod maską 2.1 turbo benzyne | wszystko ok, ale może być problem jak komuś nie daj boże przydzwonisz i ubezpieczyciel odmówi wypłaty gościowi kasy z twojego OC bo wyjdzie na jaw ta zamiana. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Kwi 2009, 14:58
|
|
|
2 lata jezdzilen 2.0 na papierach 1.1 i nawet policja mi maske do gory podniosla i powiedzialem ze jade na przeglad i mnie puscili |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 5 Wrz 2009, 14:25
|
|
|
Hmmm według tego co tu piszą: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258516 to opinia rzeczoznawcy jest potrzebna tylko jeśli wkładamy silnik innego producenta. Czyli nie powinno być problemu ze swapem np. 1.1 na 2.0 |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
eggforever [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 20:12
|
|
|
Witam.
2 tygodnie temu zakupiłem forda fiestę 1.3l z ciężko palącym silnikiem. Okazało się, że ma słabą kompresję i mechanik zalecił wymianę na inny gdyż remont tego jest nieopłacalny. Zakupiłem więc silnik 1.1l bo był 20km od miejsca zamieszkania a po drugie ciężko z dostępnością 1.3l w mojej okolicy. Ma to być pierwszy samochód dla kobiety, więc moc nie ma tu dużego znaczenia. W chwili obecnej jestem przed rejestracją samochodu i zastanawia mnie czy jest warte zachodu zgłaszanie mniejszej pojemności. Jeśli to tylko sprawa przeglądu to super gdyż za 1,5 tygodnia będę go robił chyba, że trzeba będzie ponosić dodatkowe koszta w tej sprawie. Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji do mnie to proszę o wypowiedzenie się jak to załatwił. |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 20:28
|
|
|
1,1 i 1,3 to ta sama konstrukcja wiec nawet nie trza o tym wspominac przeglondziarzowi, i nie bedzie problemu, ja z 1.8 swapowalem na 2l i tez nie ma problemu, zetec to zetec |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 21:50
|
|
|
Wiesz, jak zgłosisz to do ubezpieczyciela to powinni Ci obniżyć składkę OC.
Poza tym było już kilka tematów, w których można wyczytać wszystko na temat zmiany silnika. Na pewno znajdziesz wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 22:42
|
|
|
Na przeglądzie zapytaj jak to wygląda jak dostaniesz w kosztach przeglądu papier że masz pod maską 1,1 to bierz i przy przerejestrowywaniu zgłaszaj zmianę silnika, zawsze to parę złotych mniej na OC.
Jeśli chodzi o ubezpieczenie to jak w papierach masz 1,1 a chcesz się ubezpieczyć od 1,6 to nie ma większych problemów, jak w papierach masz 1,3 a będziesz chciał się ubezpieczyć od 1,1 to raczej nie przejdzie :( |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
eggforever [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 23:02
|
|
|
Przyznam szczerze, że nie czytałem wszystkich postów w tym dziale lecz szukałem po tytułach i tylko ten mi pod pasował do mojego problemu a w nim odpowiedzi nie znalazłem. Zadzwonię jutro do wydziału komunikacji a jeśli będzie trzeba to i do stacji diagnostycznej i opiszę co się dowiedziałem by na przyszłość inni z podobnym problemem szybko znaleźli odpowiedź. |
|
|
|
 |
chudy [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 16:19
|
|
|
ja tam jezdze na papierach od 1.3 bo jak chcialem wbic w dowod 1.7 to mnie wysylali z urzedu na przeglad zerowy, o rzeczoznawcy nie bylo mowy. Raz zatrzymala mnie policja, podczas ogledzin kazali podniesc mache patrza a tam na obudowie od rozrzadu 1.7 125ps i sie pytaja co to jest wiec tlumacze ze pasek strzelil i polamal obudowe a ze od 1.7 pasowala i byla pod reka to zalozylem i odziwo lykneli tylko ciekawe za ktorym razem beda uparcie dochodzic albo co najgorsza trafie na takiego ktory bedzie mial nieco pojecia |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Lut 2010, 18:45
|
|
|
Po zmianie silnika jedzie się na przegląd. Diagnosta robi przegląd i sprawdza czy silnik jest zamontowany zgodnie ze sztuką.
Potem wystawia dokument potwierdzający rejestrację i zmiany jakie w aucie nastąpiły. I nie chodzi tu tylko o zmianę silnika ale o resztę parametrów takich jak waga moc itp. Diagnosta nie wbija w dowód pieczątki z przeglądem ponieważ nie może zarejestrować nam auta kiedy w dowodzie jest powiedzmy 1.3 a pod maską 1.8.
Dlatego wystawia zaświadczenia (dokładnie tak jak rejestrujemy auto sprowadzone z zagranicy). Koszt takiego przeglądu to o ile dobrze pamiętam to 168zł.
Potem idziemy z tymi dokumentami do WK i tam nam wystawiają nowy dowód rejestracyjny (koszt 48zł) i wbijają pieczątkę z przeglądem na rok. Wiadomo najpier dostaniemy dowód tymczasowy a po miesiącu normalny ale to chyba jasne.
Kiedy już mamy nowy dowód idziemy do ubezpieczalni i załatwiamy sprawę z ubezpieczeniem.
Mogę tylko doradzić że wybierając się na stację diagnostyczną najlepiej żeby nam się ta wizyta pokrywała z terminem przeglądu wtedy nie ponosimy dodatkowych kosztów.
Moja rada jest tak aby sobie nie lekceważyć i zgłaszać zmiany silnika, tym bardziej na większy. Zwłaszcza że nie jest to żaden problem.
Bo wszystko jest zawsze fajnie do puki się nic nie stało... |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
|