[escort] swap silnika |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:08 [escort] swap silnika
|
|
|
witam. wiem, ze to nie to forum, ale jakos FEFK nie wydaje mi sie odpowiednim miejscem na zadanie takiego pytania, tu chyab jest wiecej specow
a wiec tak, mam escorta mkIII, obecnie silnik 1.3 69KM CVH na gazniku. no i problem jest taki, ze silnik sie skonczyl potrzebuje w miare szybko 'nowego' silnika i dlatego chce, zeby pasowal on bez wiekszych/zadnych przerobek. z tego co sie wstepnie rozejrzalem to pasowac mi bedzie 1.4 z escorta MKIV, ma on gaznik czy wtrysk jednopunktowy? podejdzie bez problemu?
obecnie mam tez skrzynie IV-bieg, takze przy okazji chcialbym wrzucic piatke.
a moze jakies 1.6 podejdzie bez wiekszej rzezby?
mam nadzieje, ze mi podpowiecie |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:17
|
|
|
1.6 cvh na gaźniku + skrzynia z eśka mk4 xr3 bądź fiesty mk2 xr2, tylko załatw sobie lewarek zmiany biegów do eśka mk3 na 5 biegów myśle że u Ciebie będzie to sprawa plug&play
pewnie z daleka jesteś ale jakby co to moge zrobić takiego swapa |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:19
|
|
|
no z daleka chyba swapa sam bede raczej robil dlatego nie chce kombinacji. a skad takie 1.6 wytrzasnac? z jakiego modelu ma byc? bo z escorta mkIII dorwac taki silnik to chyba nielatwe zadanie |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:23
|
|
|
lukasz_61, - ogarniasz trochę elektrykę ? jeżlei tak to proponowałbym kupić zestaw z fiesty mk3 XR2i - jest tego trochę i za rozsądne pieniądze dostaniesz jako taki stan . silnik z fiesty mk2 xr2 to już raryras - tym bardziej w dobrym stanie . Minusem jest wielopunktowy wtrysk , któy by trzeba u Ciebie zaszczepić . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:23
|
|
|
Cytat: | 1.6 cvh na gaźniku + skrzynia z eśka mk4 xr3 bądź fiesty mk2 xr2 |
to Ci napisałem
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 22:25 ]
choć żółw ma w sumie racje bo wtrysk jest bardziej bezobsługowy ale jeśli miałbym się bawić już w elektryke to pchałbym ziutka pod maskę |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:28
|
|
|
Laskosz, - apetyt rośnei w miarę jedzenia
Ale pamiętaj że facet chce to zrobić sam i to będzie chyba dziewiczy swap .
Moim zdaniem jakby trafił zgniłka mk3 XR2i i poprzekładał graty to z pomocą forum i przy użyciu własnej mózgownicy by dał radę . +++ |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:29
|
|
|
pelnego wtrysku nie chce (przynajmniej na razie) bo sam tego nie ogarne raczej, chyba, ze bym kupil cala fieste i przekladal, ale na to brak czasu/pieniedzy/checi. napisales 1.6 cvh na gazniku, ale nie wiedzialem, gdzie jeszcze oprocz eśka mkIII taki siedzial. juz wiem i chyba takiego nie znajde. a zaszczepic monowtrysk to duzo zabawy czy moze jakies p'n'p?
EDIT: przy swapie bylem tylko podczas wymiany jednego silnika na drugi taki sam, tyle, ze po remoncie, takze bylo bez zadnych problemow. tak jak napisalem wielopunktu przynajmniej na razie nie wszczepie. a tak poza tym to slyszalem sporo negatywnych opinii o k-jetroniku i pochodnych
EDIT2: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8101250
to zwykly gaznik? |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:36
|
|
|
k-jet sobie daruj
skoro nie chcesz sie bawić z elektryką to szukaj silnika z eśka mk3/4 bądź fiesty mk2/3 (tak w mk3 fieście 1.6 też zdarzały się na gaźniku ) i powodzenia życzę
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 22:37 ]
tak i o taki silnik nam lotto |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:39
|
|
|
hah z mojej miejscowości |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:42
|
|
|
no to z tego co wczesniej szukalem to dosyc ciezko o taki silnik, ale bedziemy szukali. podejrzewam, ze silnik pasuje na lapy, a co ze skrzynia? bo chyba siedzi tam standardowo Vbieg? |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:44
|
|
|
lukasz_61 napisał/a: | bo chyba siedzi tam standardowo Vbieg? |
pasuje bez niczego |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:45
|
|
|
No - taki zestaw by Ci załatwił sprawę, ale ja bym go brał w nieco dziwny sposób - rozrusznik podejdzie Twój , altek też , za to gaźnik i podciśnienia by się przydały , skrzynia podobnie ( półosie i przeguby możesz sobie darować .
Jakie masz heble z przodu ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:50
|
|
|
kurde, daleko tylko, 540 km w jedn astrone :/ osprzet prawdopodobnie bym bral caly, chyba, ze sporo drozej to bym pasowal swoj. heble z tego co wiem to w 1.3 tarcze w przodu, rozmiaru w tej chwili nie pamietam, ale w katalogu intercars mozna sprawdzic
takie cos jeszcze znalazlem: http://moto.allegro.pl/it...acji_pilne.html |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:56
|
|
|
lukasz_61, - widzisz - i o to chodzi - wyjmujesz coś z jeżdżącego auta ( tzn odpalającego pracującego itd , stan budy nieistotny ) i przekładasz powoli do siebie .
Zaufaj nam - kupno zestawu na swapa we własnym zakresie to bardzo ciężka sprawa bo musisz wiedzieć od kogo kupujesz ( że ta osoba faktycznie daje CI zestaw ) albo dokładnei wiedzieć czego potrzebujesz .
W innym razie będziesz się srał przez pół roku z jakimiś pierdołąmi , któych brakuje i płacił za nei ciężkie pieniądze . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 22:59
|
|
|
tyle to ja wiem, tylko jednak moze byc problem z elektryka a drugie to uklad paliwowy. a opcja B - taki 1.4 z fiesty MKIII/escorta MKIV chyba bez problemu pasi? do tego meczy mnie ta skrzynia, czy z tego silnika podejdzie bez problemu do mojej budy? lewarek do escorta mkIII na Vbiegów to chyab tez nei latwa sprawa
ide spac, do uslyszenia/przeczytania jutro
mowilem, ze to forum bedzie najodpowiedniejsze do fordów |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 23:40
|
|
|
nie do końca się zrozumieliśmy . Zacznę z drugiej strony .
Najbardziej p&p silnik na swapa do Ciebie będzie taki , któy ma zasilanie gaźnikowe ( bez znaczenia czy to 1.3 z escorta , czy 1.4 z escorta/fiesty czy 1.6 z fiesty ) ale problem polega na tym że te silniki przestali wkładać do aut na przełomie lat 80-tych i 90 tych , a co za tym idzie znalezienie takowego może być trudne , a znalezienie takowego w stanie innym niż agonalny może być bardzo trudne ( fachowcy od gaźników praktycznei wyginęli a silnik będzie miał około 20 lat czyli natrzepane naprawde sporoo )
Z punktu widzenia rozsądku ( jeżlei można o takowym mówić przy swapie ) lepiej przełożyć silnik z wtryskiem EFI - znajdziesz go w fiestach mk3 ( 1.4 , 1.6 ) i będzie neico nowszy niż ten gaźnikowy , a dodatkowo teraz mk3 jest głownym tematem żyleciarzy , czyli ludzi tnących auta , bo można ją dostać za grosze .
Z punktu widzenia rozsądku w połączeniu z jakimśtam doświadczeniem - kupiłbym jeżdżacą , ale rozbitą fiestę mk3 xr2i ( ta sama robota co przy 1.4 a koni o 24 więcej ( teoretycznie )) i przełożył wszystko . Jedyne co muszisz opanować to strach przed zakupem całego auta na części ( wpadnij najpierw do działu ubezpieczeń na naszym forum i zobacz jak to sięma jeżlei kupisz auto z papierami itd ) Wiem co czujesz bo kiedyś czułem to samo
Znajdż w dziale MK1/2 temat Laskosza o swapowaniu z gaźnikowego 1.4 na wtryskowe 1.8 - jeżlei chodzi o silniki to zupełnie Cię nie dotyczy , ale popatrz na elektrykę i układ zasilania paliwem .
ps : Masz LPG ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 23:54
|
|
|
jeśli masz kawałek placu to lepiej wstawić całe auto i tak jak mówią koledzy dziubać co potrzeba . między instalacją pełnego wtrysku a monowtrysku różnica jest 3 kabli do 3 oddzielnych wtrysków reszta problemów i w jednym i w drugim podobna .
Z przerobiemiem na gaźnik można się pobarować ale jeśli trafisz CVH z miejscem na aparat zapłonowy bywało to w mk3 tak jak piszą to jesteś w domu . Bo nawet jak w głowicy będzie zalany kanał na pompe paliwa to dajesz pompe za 100 zł z allegro do gaźnikowców i dajesz zestaw kolektor plus gaźnik z jakiegoś cvh . Gimnastyki troche trzeba ale sprawa jest wykonalna Ale tylko na silniku CVH który ma aparat zapłonowy a nie czujnik na kole zamachowym . |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 16:04
|
|
|
Żółwik Tuptuś, raczej cie zrozumialem, moze zle sie wyrazilem. rozumiem wszystko co napisales, kilku znajomych mialo do czynienia z 'wyrejestrowywaniem' auta, takze do tez do ogarniecia.
LPG nie mam i nie bede mial, przynajmniej w tym aucie.
speca od gaznikow mysle, ze moglbym znalezc u siebie w okolicy, ale nie chce kupic silnika do remontu, bo taki to ja posiadam, wiem, ze 1.6 cvh na gazniku sa stare, ale bede szukal.
na razie nie chce kupowac calej fiesty, chce cos p'n'p do zrobienia na spokojnie w jeden weekend. moze za jakis czas bede chcial wrzucic jakies 16v czy cos ale to na pewno nie teraz.
a myslalem, ze przerobic auto z gaznika na monowtrysk to szybka sprawa, a tu wychodzi, ze prawie to samo co na pelny wtrysk, czyli gra nie warta swieczki.
tematowi Laskosza doglebnie sie przyjrze wieczorem.
diodalodz, srednio rozumiem twoja wypowiedz mowisz, ze fajnie by bylo trafic 1.6 na wtrysku (moze jakies 1.8 8v?:D) z miejscem na aparat zaplonowym i zlozyc to na moim dolocie?
silnik w escorcie mkIII xr3i czyli 1.6 na wtrysku to taki sam jak escorcie mkV 1.6? oba maja po 105KM i na pierwszy rzut oka wygladaja tak samo. ewentualnie fiesta mkIII xr2i wczesniejsza, czyli tez 1.6
o takie cos na moim dolocie: http://moto.allegro.pl/it..._6b_silnik.html
czy nie da sie tego zlozyc latwo? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 16:50
|
|
|
napisałem że bywały pierwsze roczniki silników CVH 1.6 w mk3 i escortach które były na pełnym wyrysku i prawie zwykłym aparacie zapłonowym . w tej opcji przekładasz osprzęt ze swojego silnika do tego w opcji elektryczna pompa paliwa i koniec . |
|
|
|
 |
lukasz_61
Model: Inne auto
Wersja: Laser
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Suchowola (BSK)
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 16:54
|
|
|
a mozesz dac linka przykladowego najlepiej z allegro jak rozpoznac taki silnik? myslalem, ze to to samo co w fiescie mkII xr2 tylko z zalozonym wtryskiem, czyli przekladam kolektor dolotowy z gaznikiem i wszystko |
|
|
|
 |
|