Swap silnika z 1.3 na 1.6?? |
Autor |
Wiadomość |
PRUSZEK31 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 12:41 Swap silnika z 1.3 na 1.6??
|
|
|
Witam mam fiestę 91rok z silnikiem 1.3 na gaźniku(typ weber).Układ zapłonowy skłąda się z wielocewki zamontowanej na bloku silnika pod kolektorem ssącym oraz jednostki sterującej na ścianie grodziowej.Prostę pytanie czy można założyć do niej silnik od escorta MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku).Czy skrzynia biegów będzie pasować?I jak z układem zapłonowym czy zostaje ten sam?Z zawieszeniem silnika dam sobie radę. |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 13:26
|
|
|
troszke zabawy bedzie pewnei ale da sie to poskąłdac. nawet zapłon powinien sobie poradzic bo w obu silnikach powinno to chodzić na czujniku Halla (cewce, rozdzielaczu itd).
skrzynia da sobie rade. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
PRUSZEK31 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:16 z 1,3 na 1,6
|
|
|
Nie mam rozdzielacza tylko czujnik który liczy impulsy z koła zamachowego.Czyli wszystko jest przetwarzane przez moduł umieszczony na ścianie grodziwej i do niego jeszcze dochodzi przewód podciśnienia.Wszystko wygląda jakby było na jedno punktcie.Ostatnia wersja gaźników z rozbudowanym systemem zapłonowym. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:27
|
|
|
PRUSZEK31 napisał/a: | wygląda jakby było na jedno punktcie. |
no bo tak masz...
PRUSZEK31 napisał/a: | MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku) |
wiąże sie to z wywaleniem obecnego systemu zasilania zmianą baku i włożeniem silnika z gaźnikiem + aparat zapłonowy i to tyle |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:43
|
|
|
ale to w takiej sytuacji nie wiem czy by nie łatwiej było wsadzic 1,6 mono. też z escorta mk4 |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:47
|
|
|
mk4 nie miało jeszcze mono i nie ma otworu w bloku na halla hehe co bym wiedział jakby nie to moje mk1
tak wogóle to poza 1.4 to w eśkach bardzo rzadko zdarzały się 1.6 na jednopunkcie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:50
|
|
|
oj zmartwie cie ale był 1,6i na mono w escorcie mk4. ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:53
|
|
|
PumaRST napisał/a: | ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu. |
hehe takie to i ja miałem w moim mk1 znaczy na gaźniku i aparacie z 1.6
no ale na mono w mk4 nie wychodziły bo mk4 to do 90 roku |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 19:57
|
|
|
ale ja robiłem taki silnik i był na 100% na mono i był to rocznik 89 lub 90. zreszta tak samo jak były w tych 2 latach CVH EFI |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:00
|
|
|
i tu dochodzimy do tego co kto widział a ford i tak se ładował co miał ja bynajmniej poza gaźnikiem i mfi w mk4 nie widziałem
a tak wogóle to zmiana silnika to nie tuning |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:18
|
|
|
a czemu niechce wtrysku tylko gażnik |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
 |
PRUSZEK31 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 20:56 1,3 na 1,6
|
|
|
Na początek chcę wymienić silnik i później się bawić w dodawanie mocy.Napewno w mojej fieście jest gaźnik na tyle potrafie rozróżnić gaźnik od monowtrysku.Jest to gaźnik typu TLDM 26/28 jeszcze z ssaniem ręcznym.Na module który jest umieszczony na ścianie grodziowej napisane jest ESC.Interesuje mnie czy skrzynia i silnik będą do siebie pasować. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:01
|
|
|
PRUSZEK31 napisał/a: | na ścianie grodziowej napisane jest ESC |
no to śmiało na tym mozesz postawić gaźnikowca z fiesty mk3 1.6 poprostu wtykasz wszystko co masz i masz a tak poważnie to na tym module dasz rade po zmianie kolektora i wsadzeniu gaźnika opanować każde cvh mono |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:06
|
|
|
ja do tego całego misz masz dodam że widziałęm ori mk3 90 na gaźniku ( kupiona w polsce w salonie ) zapłon rozwiązany tak jak mówi autor topiku , więc najpierw ustalmy co tam naprawde siedzi .
Ze wsadzaniem tam CVH na gaźniku może byc jeden problem - tego będzie bardzo trudno znaleźć w jakimś sensownym stanie .
Chyba najłatwiej , najtaniej i najszybciej będzie znaleźć całośćz wiążką z ikserki i takowe przeswapować .
Reszta to rzeźba w gównie i gra nei warta świeczki .
Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości
Użyj opcji szukaj - sporo było o przekładkach oraz o tym jak wpływają na poprawę osiągów samochodu .
[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:08 ]
podczs pisania mojego posta wyjaśniłą sie sprawa zaslilania . więc ten problem odpada . Reszta jest jak najbardziej aktualna |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 16 Paź 2008, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:10
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości ( tak zwane high performance ) .
|
sranie w banie, jak myśłisz dlaczego mnie nie ma tutaj? przecież pisałem dla mnie zmiana silnika na większy to tylko zmiana :1xf: |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:15
|
|
|
nie ma cie tutaj bo odrzuciłeś zaproszenie .
Co do nomenklatury - jeżeli traktujesz " zmianę " ( jak to nazywasz ) silnika wybiórczo jako temat wyjęcia jednego i wsadzenia drugiego bez dostosowania pozostałych podzespołów to chyba jest to koniec tej rozmowy bo faktycznie z tuningiem mechanicznym nie ma to nic wspólnego .
Pozdro . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Paź 2008, 21:19
|
|
|
dostosowanie kolejnych podzespołów to poprostu reszta takiego przekładania, wiesz że żeby coś zagrało to trzeba to zgrać ze sobą i wywalić te zasrane skrzypce |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
|