Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Uciążliwe drgania podczas hamowania
Autor Wiadomość
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 11:14   [MK4] Uciążliwe drgania podczas hamowania

Witam.
Mam pewien problem. Otóż podczas hamowania, zwłaszcza z wyższych prędkości, pojawiają się drgania pedału hamulca i kierownicy. Podczas normalnej jazdy przy żadnej prędkości nie występuje problem bicia (do 150km/h), pojawia się ono tylko podczas hamowania. Zasadniczą sprawą jest jeszcze to, iż problem ten występuje jedynie, gdy jeżdżę na komplecie letnich kół na alu. Na zimowych kołach natomiast problemu nie było.
Czy ktoś miał może podobny problem i wie w czym tkwi szkopuł?
Pozdrawiam:
Dominik.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lip 2010, 06:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Kwi 2008, 11:30   

jak hamowałem powyżej 90km/h to prawie wyrywało mi kierownice z rąk, wymieniłem tarcze i spokój.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 6 Kwi 2008, 11:35   

tarcze
_________________
Profil Facebook
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 11:57   

Tak też myślałem.
Wymieniłem tarcze na nowe, problem ustąpił CZĘŚCIOWO na jakieś 2 tygodnie (drgania były, ale już mniejsze), po dwóch tygodniach drgania powróciły. Przetoczyłem stare tarcze i założyłem je na nowo. Znów na około 2 tygodnie drgania się zmniejszyły.
Natomiast po zmianie kół na zimowe, drgania ustały CAŁKOWICIE. I problem powrócił dopiero wczoraj, gdy założyłem od nowa koła letnie.
Zatem gdyby to były tarcze, to chyba przy zmianie kół na zimowe nie byłoby większej zmiany??
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 6 Kwi 2008, 12:05   

w sumie masz racje a jakie te felgi oryginalne forda są??
bo możliwe ze będą takie naprężenia ze felga będzie na śrubach pracowała i stąd te drgania...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 12:08   

Felgi oryginalne ford, ale nakrętki już oryginalne nie są. Są to te nakrętki pływające, ale szczerze powiedziawszy nie są najwyższej jakości, bo większość z nich się blokuje i już nie są ruchome (tzn. nakrętka nie obraca się na pierścieniu, tylko wraz z nim).
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 6 Kwi 2008, 12:14   

a probowałeś po jeździe dokręcić jeszcze raz koła... może już będą gniazda w felgach wyrobione i jak sie nakrętki po pewnym czasie ułożą i zaczynają pracować weź tak z ciekawości sprobuj je teraz podokręcać
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 12:22   

Ok spróbuje. A dodatkowo jeszcze spróbuje założyć na test oryginalne nakrętki z drugiego forda i zobaczę czy coś się nie zmieni.

Zmieniłem nakrętki na oryginalne, przejechałem kawałek, dokręciłem ponownie i niestety cały czas drgania są.
Ps. Nie zmieniałem jedynie nakrętek anty-kradzieżowych (po jednej na koło).
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Kwi 2008, 15:59   

koła wywarzałeś? Pojedz sprawdz. To może być wina kół. Próbowałeś zamienić tył na przód koła???
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 16:12   

Pierwsze co zrobiłem, to wyważyłem koła (zmagam się już z tym problemem od połowy poprzedniego sezonu). Już nawet sprawdzałem czy nie ma bicia piasty.
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Kwi 2008, 16:27   

jaką masz rozmiar opon letnich a jaką zimowych. Podaj szerokość wysokość i ile cali
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 17:19   

zima: 165/70 r13
lato: 175/60 r14
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 6 Kwi 2008, 21:00   

domenicos napisał/a:
Zasadniczą sprawą jest jeszcze to, iż problem ten występuje jedynie, gdy jeżdżę na komplecie letnich kół na alu. Na zimowych kołach natomiast problemu nie było.
Czy ktoś miał może podobny problem i wie w czym tkwi szkopuł?

też tak miałem!
tylko u mnie jeszcze większa różnica w rozmiarach:
- zimówki 13 na 175/70
- letnie 15 na 195/50

i też drżało na alu a na stalowych nie, pomijając kwestie prostowania alu to koles od felg poiwedział mi że alu są dużo większe, po prostu bardziej na nich sie czuje drgania, mniej wyczuwalne na stalowych.

Na twoim miejscu zaczałbym od przyjrzenia sie alu felom i ewentualnie prostowanko :-P

po drugie jak juz na pewno będziesz wiedział że drgania pochodzą od hamulców a nie od opon czy felg to zanim zaczniesz wymieniać tarcze +klocki to rozbierz zacisk i przyjrzyj sie w jakim stanie są klocki (czy nie popękane, czy nie stwardniałe ze zgrzania itd.) oraz czy ładnie chodzą w zacisku?

być może obędzie sie bez wymiany tarcz i stanie na klockach.
Ja tak miałem że aby drżenie ustało wystarczyło wymienić zgrzane klocki (jeden leciutko pęknięty a oba solidnie stwardniałe-spalone)
Ja zacząłem sie dobrze przyglądać klockom po tym jak wymieniłem 2 komplety tarcz z klockami (raz na rok)
to za trzecim razem zobaczyłem że klocek nie chodzi luźno w jażmie a tylko przesuwa sie o milimetr -tak że nie blokuje koła- ale nie odsuwa sie do końca co powodowało, że były permanentnie przegrzewane i pękały-nawet ferodo (dobry mechanik = dobry montaż)

tak więc dosyć często powodem drgań -wbrew obiegowym opiniom- są klocki, a nie tylko tarcze :twisted:

pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
rad 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Radek
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 18
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 6 Kwi 2008, 21:19   

Mam podobny problem z tym, ze u mnie delikatne drganie pojawia sie podczas ruszania, musze naprawde powolutku ruszyc z 1 zeby bylo ok.

pzdr
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:14   

Klocki i tarcze już wymieniałem i tak jak pisałem wcześniej (ciekawa sprawa) pomagało to częściowo (drgania były mniejsze, ale nie znikały), ale na około 2 tygodnie. Później problem powracał. Co do samych felg, to przyjrzę im się uważniej w tym tygodniu, pozmieniam też przód z tyłem i zobaczę co się będzie działo.
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 6 Kwi 2008, 23:10   

Ostatnio przy okazji wyważania koła (bo mi ciężaraek się odkleił) 'fachowiec" powiedział żebym usunął tę podkładkę nakręcaną na jedną ze szpilek, która ma niby przytrzymywać tarczę hamulcową...wg "fachowca" ta podkładka przy nieoryginalnych felgach powoduje bicie :-P
Nakrętka została, a po wyważeniu koła bicie znikło :ok:
 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 23:16   

Hehe dobre.
Ja tą podkładkę mam i nigdy mi nie przeszkadzała ;-)
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 7 Kwi 2008, 09:22   

sprawdź jeszcze sworzeń wahacza z tej strony z której jest to bardziej odczuwalne....mój z lewej wytrzymał 186 tys i sobie poszedł

najlepiej to sprawdzać na szarpakach
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
domenicos
[Usunięty]

Wysłany: 7 Kwi 2008, 10:30   

No niby była to jedna z rzeczy, jakie sprawdzał mechanik gdy borykał się z moim problemem i uznał, że sworznie są ok. Ale ostatnio przy zmianie kół zauważyłem, że jest pęknięty. Wymienię go w tym tygodniu, ale cały czas mnie zastanawia dlaczego przy kołach zimowych nie ma najmniejszego problemu z biciem podczas hamowania.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 9 Kwi 2008, 01:04   

a opony masz pewne??
tj data produkcji, przebieg, stan... (tych letnich oczywiście)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Dziwne drgania podczas jazdy
Michaell26 Mechanika 16 23 Kwi 2010, 17:46
big210
Brak nowych postów [MK4] Drgania i wibracje podczas ruszania i zmiany biegów
maly198600 Mechanika 17 30 Paź 2011, 23:33
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.