Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Drgania i wibracje podczas ruszania i zmiany biegów
Autor Wiadomość
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 19 Paź 2011, 21:16   [MK4] Drgania i wibracje podczas ruszania i zmiany biegów

Witam wszystkich ! mam taki problem podszas ruszania i zmianie biegów 1.2.3.4.5 przód auta wpada w wibracje tak jakby krzywa niewyważona felga ale przy równej jeżdzie bez dodawania gazu np 120-130 samochód zachowuje się idealnie nic nie drga nie ściąga na boki co moze być przyczyną ? zużyte sprzęgło ? przeguby ale nie skrzypią nie trzeszczą? mam nowe prawie opony koła wyważone . Bo chyba nie zużyta amotyzator tył? Objawy są szczególnie odczuwalne jak autem jadą 3-4 osoby plus bagaże wtedy to koszmar!Wymiennione mam tulejki wachaczy ,drążki kierow, swożnie wachaczy ,stabilizat pion ,poduszki amortyzatorów przednich .prosze o jakieś podpowiedzi od czego zacząć jak i co sprawdzić w pierwszej kolejnoći !POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Paź 2011, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 20 Paź 2011, 20:37   

W fieście jak się nie myle jest hydrauliczne sprzęgło czy jego zapowietrzenie moze powodowac takie objawy???
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Paź 2011, 20:41   

sprzęgło nie ma znaczenia jakie jest.... felgi masz oryginalne czy jakieś inne, od jakiego czasu to się dzieję, po jakiejś konkretnej naprawie? lub innym fakcie?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 21 Paź 2011, 16:46   

felgi są napewno oryginalne i takie same na obydwu kołach :) a czy jak mam na przodzie założone opony 165/60r13 a na tyle 175/70r13 to cos ma wpływ na prowadzenie pojazdu ??a gdyby felgi były krzywe to przy wiekszej szybkosci nawet przy toczeniu czy hamowaniu utem byłyy wyczuwalne wibracje i drgania ale na wszelki wypadek podmienie felgi i opony i zobaczymy :) ale wątpie że pomoże bo po poprzedniej zimie zmieniałem opony na letnie i dalej to samo tylko jeszcze bardziej odczuwalne :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2011, 00:07   

Mam swoją teorię, ale do tego potrzebuję informacji czy autem telepie jak rozłączasz czy jak załączasz napęd (po ludzku - czy trzęsie jak naciskasz czy jak popuszczasz sprzęgło).
Ważne, żebyś to robił powoli i słuchał silnika (lub zerkał na obrotomierz).

ps. przerzuć się na jakąś uczciwszą przeglądarkę, która ma wbudowane sprawdzanie pisowni, bo aż oczy łzawią jak się tego typu posty czyta...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 22 Paź 2011, 12:42   

Raczej jak puszczam sprzęgło a jak wciskam to wibracje ustają . co zauważyłem jeszcze to jak zmieniam biegi to nie ma takiego płynnego przejścia z biegu na następny występuje takie szarpnięcie jakby było coś wyrobione ciężko to opisać :-P No i jak auto stoi na luzie i jest odpalone to słychać jakieś szmery a jak wcisne pedał sprzegła to ładnie i cichutko wszytko jest może to w sprzegle jest przyczyna wibracji? :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2011, 15:09   

Skrzynia. Łożyska. Szukaj nowej, bo koszt łożysk z wymianą to cena 2 używanych skrzyń.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 22 Paź 2011, 15:46   

hm bez mechanika się raczej nie obędzie a ja coś wnoiskuje że to sprzęgło może wysprzęglik albo łożysko oporowe .
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2011, 17:16   

Pomyśl trochę - co zaczyna się kręcić gdy zapniesz układ?
I czy wysprzęglik jest w stanie wytworzyć jakiekolwiek wibracje?
Łożysko oporowe byłoby słychać przy wciśniętym sprzęgle.
A samo sprzęgło... no tu już nie wiem co Ci napisać, bo jak sprzęgło w aucie jest uszkodzone, to autem nie trzęsie :D Ma się to jak piernik do wiatraka...

Jasne, możesz zrobić po swojemu, ale skoro wiesz lepiej, to po co w pierwszej kolejności pytasz na forum? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Radical 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Zamość
Wysłany: 25 Paź 2011, 19:37   

Sprzęgło>łożysko -jeżeli telepie jakby nierówno łapał (dudnienie). Objaw dawania po piź***... Łożysko sprzęgła ze zużyciem krzywi się i telepie koszem - z czasem wyrabia się, lub rozlatuje :) Przed sprzęgłem sprawdź poduszki silnika i skrzyni - mogą być rozerwane = ten sam efekt.
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
maly198600 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: gołańcz
Wysłany: 27 Paź 2011, 15:57   

chodzi o łożysko wyciskowe sprzęgła tak ? bo jeżeli samochód stoi na luzie to słychać też taki szmer jakby od sprzęgła a jak wcisne pedał sprzęgła to cisza :) a te poduszki skrzyni to jak sprawdzić najlepiej ??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2011, 18:47   

maly198600 napisał/a:
bo jeżeli samochód stoi na luzie to słychać też taki szmer jakby od sprzęgła a jak wcisne pedał sprzęgła to cisza
Bo szumi wałek wejściowy skrzynki i się zatrzymuje jak naciśniesz sprzęgło do końca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wiśnia 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Paź 2011, 17:41   

Szanowni Forumowicze, mam (chyba) identyczny problem, tzn. na luzie wydobywa się taki szum (grzyy) jak wciskam sprzęgło to ten hałas ustaje. Również przy zmianie biegów ciut szarpie. Dźwięk ten( grzzy) jest słyszalny od momentu zmiany oleju i filtra. Olej mam Ford 5w30. A mój Ford jest z 2007 roku - Fiesta 1,3 MR'06. Jeżeli jest to łożysko wyciskowe sprzęgła to ile w Warszawie kosztuje naprawa/ wymiana. Bardzo proszę o odpowiedź. Co to może być i ile to może kosztować.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Paź 2011, 18:28   

Dobra specjalnie dla Ciebie, jak słychać szum który ustaje po całkowitym wciśnięciu pedału sprzęgła to na 99,99% szumi wałek wejściowy skrzyni,,, jej kapitalny remont lub wymiana na fabrycznie nowa załatwi problem
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wiśnia 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Paź 2011, 19:21   

Dziękuje serdecznie :) a wiesz, może ile to może kosztować? tak mniej więcej?
kupić i wymienić ten wałek, tak? bo nie całą skrzynię - cała skrzynia to majątek;//
Proszę o odpowiedź :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2011, 00:22   

wiśnia - nie wymienia się wałka, tylko łożyska, na których wałek się kręci...
Koszt zależny od ilości łożysk, zakładając że się wymienia kompleksowo, to ok. 400zł. Doliczając montaż i demontaż, rozebranie i złożenie wyjdzie przy dobrych wiatrach 800-900zł. W Wa-wie dolicz do tego jeszcze parę zł.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wiśnia 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2011, 22:20   

to trochę kasy będzie mnie to kosztowało :/ a ile jest łożysk?
silniczka krokowego biegu jałowego - a może to się psuje?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2011, 23:33   

wiśnia napisał/a:
a ile jest łożysk

Głowy urwać nie dam, chyba 10. I problem jest nie z ceną, ale z ich znalezieniem. Problem na tyle duży, że lepiej skołować używaną skrzynię w dobrym stanie niż bawić się w remont.
Niemniej - masz silniczek 1.3, który (w porównaniu do mojego) ma dużo mniejszy moment obrotowy niż mój klekot (ok. 100 kontra blisko 190) i u mnie skrzynka szumi, ale ciągle pracuje. Jasne, planuję swoją wymienić, ale nie jest to priorytet. Jeśli potrafisz przeboleć te odgłosy, przeznacz kasę na coś bardziej konstruktywnego :)

A co do krokowca - on ma tyle wspólnego ze sprzęgłem co koń z koniakiem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wzrastające obroty podczas zmiany biegów
stachu20sx Mechanika 8 2 Kwi 2011, 02:03
DewREW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.