Wymiana popychaczy z wałkiem? |
Autor |
Wiadomość |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 09:06 Wymiana popychaczy z wałkiem?
|
|
|
Podczas wymiany popychaczy polecacie wymienic walek rozrzadu na nowy czy mozna pozostac przy starym? poczytalem rozne fora i na kazdym pisza inaczej. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 09:11
|
|
|
Jak wałek masz przytarty, to za chwilę popychacze masz znowu poprzycierane. Jak wyglądają gniazda popychaczy (nie poprzycierane ?).
W kwestii formalnej - wałek kosztuje w sumie mniej niż kpl. popychaczy , a jesli jest okrągły to popychacze nic ci nie dadzą. (poczytaj co Żółwik pisał o pasowaniu i wyglądzie gniazd pod popychacze). |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 12:15
|
|
|
Tommur napisał/a: |
W kwestii formalnej - wałek kosztuje w sumie mniej niż kpl. popychaczy |
za komplet szklanek płaciłem ok. 300 zł a wałek jest chyba droższy? |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 13:13
|
|
|
Sprawdź najpierw w jakim stanie masz wałek, a dopiero później będziemy decydować czy go wymieniać. Jeśli nie jest powycierany to po co marnować pieniądze. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 18:05
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...light=zesra%B3o
pisane dawno więc ceny mogą być lekko niaktualne .
Popychacze to skutek ( wałek też ale pośredni ) największe złotkwi gdzie indziej . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 21:55
|
|
|
żółwiu, mądre słowa piszesz. zgadzam się chociaż cvh mam dwa tygodnie dopiero
popychacze wymienione. zajelo to ok 10 minut. stare popychacze byly juz troche wgniecione. walek wyglada na nieporysowany. na poczatku troche postukalo, ale po paru kilometrach przestalo.
musze powiedziec ze samochod zdecydowanie lepiej przyspiesza i reaguje na pedal gazu. nie ma sie czemu dziwic, dokladniej pracują zawory.
polecam wszystkim komu stukają zawory aby je wymienic. koszt niewielki, w intercarsie zaplacile, 170pln za 8 febi.
pzdr. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 22:05
|
|
|
jak wyglądał dekiel od spodu , głowica i kołyski w miejscach styku z zaworami i kasowaczami ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 22:09
|
|
|
Mogłeś podać wymiar nowego i starego popychacza. Pewnie zdziwilibyśmy się ile starego już brakowało |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 22:10
|
|
|
stare popychacze wyrzucilem, generalnie na wszystkich bylo wgniecione na promieniu ze tak sie wyraze. mniej wiecej po srodku od srodka przekroju do krawedzi. wgniecenie nie wiem jakiej wartosci, zapewne bardzo male ale widoczne i wyczuwalne pod palcem. kolyskiw miejscach styku byly srebrne czyli dotarly sie do golego metalu.
o dziwo (wg. Twojego tekstu) w glowicy nie bylo zadneo luzu, popychacze z cienkim filmem olejowym ciezko wchodzily, tzn nie mialy luzu. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 22:23
|
|
|
nie wgniecione , tylko wytarte ;-)
Jeżeli ten ubytek był widoczny i było go czuć palcem to nie był bardzo mały - ubytek rzędu 0.5 mm to sporo - a niekoniecznie go zobaczysz .
A czy na kołyskach były wyczuwalne pod paznokciami przeskoki ? ( to da nam pewien pogląd o przebiegu i jakości oleju na jakim jeździł - czyli odpowiedź na Twój inny Topik )
O stan dekla i goicy także z tego powodu pytałem |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 28 Mar 2008, 22:29
|
|
|
wytarte tak jest po paru %
kołyski nie miały wyczuwalnego skoku pod paznokciem wiec mozna uznac ze sa wytarte przez wykonywana prace.
dekiel jest ok, glowica nie wiem, wiem ze do silnika trafia lewe powietrze
, mam nadizeje ze to nie uszczelka pod glowica. czasami świszczy jak jade prętko. mozna pomyslec ze mam suszarke |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
|