[MK3] Wymiana popychaczy (xr2i) |
Autor |
Wiadomość |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Paź 2008, 14:33 [MK3] Wymiana popychaczy (xr2i)
|
|
|
Witam...Szukałem na forum ale nie udało mi się znaleźc dokładnego opisu wymiany popychaczy w 1.6 CVH XR2i. Dokładnie chodzi mi o to czy trzeba wymontować wałek rozrządu ??? Chyba że może ma ktoś opis jak to się wymienia. Z góry dzięki |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 2 Lis 2008, 08:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 10:08
|
|
|
jak byś odkręcić pekiel to byś się już dowiedzial .
odkręcasz pokrywę zaworów . potem poszczególne dźwigienki , wyciągasz kasowacze , wkładasz nowe i zakręcasz dźwigienkę . Na koniec pokrywa zaworów i dalej jazda . |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 11:34
|
|
|
Dodam że jeśli wałek jest zużyty to nie ma sensu wymieniać. Ja wymieniłem i po ja wiem? 1.5 tysiąca kilometrów już dzwonią :/ |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 14:20
|
|
|
Czy muszę to wszystko dokręcić kluczem dynamometrycznym ?? Jesli chodzi o wałek to prawdopodobnie jest dobry. A wszystko się okaże po wymianie popychaczy. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 17:17
|
|
|
ciastek1985 napisał/a: | prawdopodobnie jest dobry |
widać że jesteś optymistą , niestety przy tym silniku a raczej tej głowicy bycie optymistą to robienie sobie na zlość .
Co do dokręcania dźwigienek klucza dynamometrycznego nie trzeba tylko wyczucie .
A żeby sprawdzić wałek nie trzeba zmieniać popychaczy . Wystarczy je wyjać z otworów i zmierzyć wznios krzywek chociaż by suwmiarką. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 19:44
|
|
|
diodalodz napisał/a: | zmierzyć wznios krzywek chociaż by suwmiarką. |
ehhh ile razy mi mówiłeś że w tym silniku wystarczy popatrzeć na wałek nic nie trzeba mierzyć chociażby mieć okulary na nosie to wszystko widać |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 23:30
|
|
|
Laskosz napisał/a: |
ehhh ile razy mi mówiłeś że w tym silniku wystarczy popatrzeć na wałek |
tobie mowiłem popatrzeć , ale ty nie pytałeś jak tam dotrzeć . |
|
|
|
 |
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2008, 21:41
|
|
|
Popychacze dzisiaj wymienione. Na wałek tylko spojrzałem przez otwór z popychacza i szczerze to nie wiem czy jest dobry czy zły, wg mnie wydaje mi się że jest z nim wszystko wporządku. Stare popychacze były wklęsłe. Po założeniu nowych narazie nic nie stuka, silnik ładnie i cicho pracuje. Mam wersję 110 konną z regulacją składu mieszanki potencjometrem, więc po wymianie pojechałem z ciekawości na sprawdzenie tlenku węgla i co się okazało, CO spadło, więc zawory zmieniły charakterystykę spalania, musiałem na nowo ustawić skład mieszanki. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.