Pali za duzo |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 16 Kwi 2007, 23:18 Pali za duzo
|
|
|
Moja fiesta ostatnio pali ponad 11 litrow na miescie. Sprawdzalem wezyki, czy gdzies nie cieknie, mam nowa sonde lambda, nowe filtry paliwa i powietrza. Sonda byla sprawdzana elektrycznie czy wystepuja wahania napięcia i oscyluje wokol 0,5 v, komputer nie zglasza zadnych blędów. Grzałka sondy dziala. Wymienilem teraz moduł zapłonowy bo poprzedni siadł i dalej pali tyle samo. Swiece tez sa nowe. Jezdzi normalnie samochod nie zadusza sie itp. Map sensor dziala takze bo sprawdzalem. Czujnik temp powietrza zasysanego jest sprawny czy ja cos jeszcze pominąłem ? Znalazlem rurke idaca do baku byla ona lekko wcisnieta ale nic nie kapało druga rurka jest gruba tez od wlewu idzie ale tez nic nie kapie tam kurde help bo nie mam juz sił
Termostat byl kupiony nowy i sie otwiera. Temperatura silnika jest w porzadku tak jak powinna byc. Zawsze tak samo jezdzilem, nie depcze go , nie stoje w korkach. Poza miastem spala tyle samo co kiedys w miescie czyli 7l. W miescie ponad 11 l. Sprawdzilem czujnik zasysanego powietrza i jego opornosc jest w 20 stopniach niby prawidlowa i wynosi 30 kohm ale jak dotkne go palcem (czyli ogrzeje) to opor jego rośnie wyzej do 40 kohm, a wedle serwisowki powinien spadac:
przy 0 st- 89-102 kohm
przy 20 st - 20-30 kohm
przy 40 st - 15-17 kohm
przy 60 st - 7,1-8 kohm
czy termistor w czujniku zasysanego powietrza moze nagle zmienic charakterystyke ? zamiast opor przy wzroscie temperatury spadac to on rosnie? To by moze wyjasniało probleem wiekszego spalania bo jak rosnie opor to jak sie silnik nagrzeje to ECU mysli ze temperatura spada
Na miescie kiedys paliła 7 litrów/100 km a teraz pali ponad 11 czyli okolo 4-5 litrów więcej. Dziwny jest ten czujnik przepływu powietrza (temperatury) bo jak do dotkne to rezystancja rosnie (opor jego) a jak odpale silnik to rezystancja jego spada ale moze jest sprawny chociaz nie wiem bo przeciez przy wzroscie temperatury jego opór powinien malec ale czy to mozliwe zeby termistor w nim nagle zmienił swoje własciwosci? na zupełnie odwrotne?
Jak odpale samochod to niby zasysa powierze i opor spada czyli 30 kohm > 29k>itd
To jest wszystko co sprawdzielm a robie to juz od 4 dni i mnie to poprostu wku.... ze nie moge nic zrobic :( kaput
jest tylu madrych osob na tym forum tylu specjalistow a nie chce sie nikomu zerknac na posta bo ich to nie dotyczy a ja z kurczacym sie portfelem nikomu nie przeszkadzam bo to nie jego sprawa? Tylko czy jakby komus sie tak stało to bylby zadowolony? mysle ze nie ja tez nie jestem a forum jest chyba po to zeby sobie pomagac Ja jestem elektronikiem i z tym daje sobie sam rade ale gdy wchodzi to o czym nie wiem lub nie mam w tym znajomosci nie zrobie tego bez waszej pomocy banghead |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 16 Kwi 2007, 23:58
|
|
|
Hmm problem praktycznie spory, tym bardziej, ze juz duzo zostalo sprawdzone.
Nie pisales nic o kablach wysokiego napiecia... one maja wplyw na spalanie, jednakze roznice nie powinny byc az tak duze.
Sprawdz mase silnika... to jest raz... a dwa... w jakim stanie jest TŁUMIK ?? i czy przypadkiem nie masz zapchanego katalizatora ?
Jesli pali Ci ponad 10 litrow, tym bardziej ze teraz jest ciepla pogoda i nie powinna tyle żłopać wiec mieszanka jest w 100% nie spalana i poprzez jej bogatosc zawalasz tłumik.
Szukasz rozwiazania w elektryce a byc moze problem siedzi gdzie indziej.
U mnie po zalozeniu nowego ukladu wydechowego (srodkowego i koncowego tlumika) spalanie spadlo o 3 litry Wywalilem wklad z tego mniejszego katalizatora (mala pucha przy kolektorze wydechowym przed wlasciwym katem)
Niedrozny uklad wydechowy na prawde ma duzy wplyw na spalanie.
Pozdrawiam i zycze szybkiego rozwiazania problemu... |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 17 Kwi 2007, 00:04
|
|
|
Przypomnialo mi sie cos wlasnie jechalem kiedys nad morze i urwała mi sie rura wydechowa calkowicie do katalizatora i jechalem bez rury. Moze sie cos zapchało bo niby po powrocie bylo wszytstko w porzadku ten problem mnie meczy juz od stycznia. Jak sie sprawdza czy nie jest wydech zapchany? Powiem tak wydech od katalizatora do konca rury wydechowej jest nowy zalozony przez mechanika. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
scooooter

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kamil
Wiek: 38 Dołączył: 18 Wrz 2006 Posty: 106 Skąd: Dębska Kuźnia
|
Wysłany: 5 Cze 2008, 18:33
|
|
|
wytnij kata, wspawaj przelot a kata na allegro <imprachili> nawet jak to nie jego wina kat w fiescie raczej nie potrzebny..przynajmniej u mnie wszystko ok i przeglady tez |
_________________ 1.4 CLX 1.8 16V
 |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Cze 2008, 18:55
|
|
|
doprowadz wydech do porzadku, przed spawaniem wykreci sonde lambda- nie wiem czy to mozliwe bo w wydechu i tak jest duza temperatura ale wydaje mi sie ze u mnie sonda padla po spawaniu wydechu.
nie napisales nic o wtryskiwaczu, moze podaje za duzo paliwka? rura nie jest nadmiernie okopcona? nie strzela z wydechu przy przygazowkach? |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2008, 22:33
|
|
|
jak oderwał Ci sie wydech to kable od sondy urwalo? mialem taki przypadek w passacie vr6, kolega przylutowal nowa koncowke do sondy boschowskiej, zmienila sie opornosc i sonde hu,, strzelil przez co palil wiecej Zobacz Czy u Ciebie kabel np na okretke nie jest? |
|
|
|
 |
Grzembol [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 10:39
|
|
|
podepnę się po temat bo zakladajac swoj to sie komus nie spodobalo na forum :
Ostatnio zauważyłem dosyć znaczny wzrost zużycia paliwa. Ponad 1l/100km. Nie wymieniałem ostatnio nic poza olejem no i wiadomo komplet filtrów (oleju, powietrza). Opony dalej te same, styl jazdy także nie zmienił się.
Czy wymiana oleju może mieć wpływ na spalanie??
Dodatkowo chciałem zauważyć, że obecnie spalanie wynosi w granicach 8l/100km , co przy silniku 1.1 wydaje się dużo. Co ewentualnie jeszcze mogłoby być przyczyną takiego spalania?
Fakt ze nie jest to 11l jak u kolegi wyzej ale jednak i tak chyba duze spalanie, tym bardziej ze przed wymiana oleju palila litr mniej. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 10:44
|
|
|
a ja zadam banalne aczkolwiek bardzo znaczące pytanie...w jaki sposób mierzyli wszyscy w tym temacie zużycie paliwa? (Bo mam nadzieje, że nie tankowanie za 10 zł i jazda dopóki nie zgaśnie).... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Grzembol [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 10:47
|
|
|
odyniec, tankowanie do pelna, przejechanie 100 km , 200km i do pelna. ewentualnie przeliczenie jesli ilosc kilometrow nie byla rowna, ale zawsze tankowalem do pelna. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 13:22
|
|
|
To dobrze, ciekaw jeszcze jestem jak autor tematu... bo 11L... hm, moja paliła 18, ale to wiedziałem czemu... była przyczyna, a tu jej zbyt niema... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Grzembol [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 14:22
|
|
|
odyniec, 18l / 100km przy silniku 1.1 ??
a może wiesz czemu u mnie po wymianie oleju i filtrów oleju i powietrza wzrosło zużycie?
może jeszcze filtr paliwa trzeba wymienić ? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:50
|
|
|
Grzembol napisał/a: | Fakt ze nie jest to 11l jak u kolegi wyzej ale jednak i tak chyba duze spalanie, tym bardziej ze przed wymiana oleju palila litr mniej. | jaki olej byl , jaki jest?
Cytat: | może jeszcze filtr paliwa trzeba wymienić ? | spalanie nie wzrosnie, a moc za to spadnie |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 23:26
|
|
|
18 l / 100 km? ten silnik nie jest w stanie tyle spalic benzyny chyba ze zapomnialo sie ze rurka byla peknieta i polowa to leciała na ziemie i w powietrze :] no i silnik kompu kompu w sosie wlasnym.
Ludzie Wy grzebiecie w starych tematach czy ktos zobaczyl ze ten temat to dawno byl i w 2007 r? nie grzebcie w starych postach, gdyż problem juz bardzo dawno jest rozwiazany.temat close |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 16 Cze 2008, 00:04
|
|
|
Przestańcie odgrzewac zeszłorocznego kotleta auto dawno juz smiga jak nalezy... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
 |
Grzembol [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2008, 09:08
|
|
|
kazi, zalozylem wlasny temat o spalaniu....do sie jeden forumowicz dowalil ze nie uzywam szukajki.
szynszyl, jaki byl nie wiem, ale silnik byl podobno plukany i jest zalalny polsyntetykiem.
po wymianie filtra paliwa spadnie moc ?? jakim cudem ?
---------------------------------------------------------------------
Co naprawiles w samochodzie ze spadło spalanie? Ile teraz ci zasysa z baku ? |
Ostatnio zmieniony przez Grzembol 16 Cze 2008, 09:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 16 Cze 2008, 09:10
|
|
|
problem rozwiązany, ale temat nie...bo niema w nim podanego rozwiązania... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 16 Cze 2008, 13:26
|
|
|
sprawdz map sensora lub go podmien na inny, zresetuj komputer tj odlacz akusa na ok 10 min włącz i odpal silnik poczekaj 3 min a pozniej przez kolejne 3 min nacisnij i trzymaj gaz na ok 3000 obr caly czas nie zmieniajac obrotow i po tym czasie pusc, lub zamiast czekac 3 min na luzie po odpaleniu silnika i tych 3 min bez naciskania gazu przejedz ok 7 km nie depczac mocno. Co mozesz sprawdzic:
- Czujnik zasysanego powietrza
- Sonda lambda
- Map sensor
- Filtry ( powietrza i paliwa)
- Hamulce czy nie blokują to samo sie tyczy recznego
- Katalizator czy jest drożny
- Wtryskiwacz czy nie leje
- Kody bledow jednostki ECU czy nie działa w trybie awaryjnym.
Jak to sprawdzisz bedziemy myslec dalej.
A co do oleju to jakosc i typ oleju w silniku wpływa na spalanie, syntetyk jest żadszy przez co sa mniejsze opory w silniku, mineral jest gesty i powoduje wiekszy opor. Nie mozna zmieniac oleju z minerala na polsyntetyka badz syntetyka gdyż caly nagar w silniku spłynie i moga sie zatkac kanały w silniku a sam silnik moze sie rozszczelnic.
Szynszylowi chodzilo o to ze jak nie wymienisz filtra paliwa a bedzie zatkany to wtedy spanie cisnienie paliwa podawanego do wtryskiwacza i wtedy spadnie moc. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
|