
|
Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:50 |
Regulowane czasówki wycieraczek |
Autor |
Wiadomość |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Lut 2007, 11:32 Regulowane czasówki wycieraczek
|
|
|
Poradnik z forum Escorta
W Xr2i mam przekaźnik na dwóch tranzystorach..
pokombinowałem i ...
łopatologicznie:
- na samym brzegu płytki jest ścieżka z przylutowaną końcówką diody i tam łączymy jeden kabelek
- na otwartym styku przekaźnika lutujemy drugi kabelek
- pomiędzy kabelki wlutowujemy szeregowo rezystor 33k oraz 220k potencjometr
- równolegle na kondensator 47uF lutujemy 2 drugi taki sam 47uF na 25V lub więcej (94uF), patrzymy na minus do minusa bo to elektrolit
mamy regulacje od jakiś 1,7 s do 7,6 s (bez dodatkowego kondensatora jakieś 1,6 do 4 s)
chyba wystarczy :-D |
_________________ 1% dla mojego syna |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 12:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:04
|
|
|
podczepię się z pytaniem tutaj... pamiętam, że kiedyś ktoś odkrył, że w mk4/5 występowała płynna regulacja wycieraczek na przekaźniku z mikroprockiem, a że mi się zachciało takiego cuda to mam zapytanie do tych co takie coś mają lub wiedzą jaki to przekaźnik - symbol, nazwa... cokolwiek. Rozwiązanie jak wyżej z potencjometrem odpada. Przekopałem szukajką forum i prawdopodobnie temat był w HP i poszedł się ...ten teges. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:02
|
|
|
Jeśli dasz mi linka do poprawnych schematów elektrycznych [przekaźniki/bezpieczniki] do mk5 (bo te z mk4 mają się do mk5 jak dupa do oka :/ ), to znajdę Ci ten przerywacz |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:36
|
|
|
Niestety to - wbrew temu co tam pisze - nie mk5.
Tego np.:
u mnie nie ma. Widziałem w skrzynce jedynie przekaźnik ogrzewania tylnej szyby i zdaje się (choć głowy nie dam) halogenów.
Zaś schemat bezpieczników jest z mk4, bo nie jest poprawna ani informacja który bezpiecznik jest do czego, ani amperaże tychże. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 15:25
|
|
|
jesteś w stanie sam wybadać, który to przekaźnik? metoda prób i błędów się na pewno sprawdzi, a jak nie to chociaż pospisuj oznaczenia z kilku, to dojde po szukajce. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 15:28
|
|
|
Marcin - zobaczę co da się zrobić, dzisiaj Ci jeszcze napiszę co tam mi się udało wymodzić |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:24
|
|
|
Maki a potrafisz czytać ze zrozumieniem |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:39
|
|
|
Drogi Marcinie, wybacz mi - nie zdołałem dziś tego sprawdzić, za dużo roboty miałem... :/ Jutro przed wykładami to oblookam, bo dziś już ciemno... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:41
|
|
|
Spoko nie pali się |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:06
|
|
|
Sytuacja wygląda tak - nie mam ja luźnego przekaźnika (o czym pisałem), a za regulację odpowiada elektronika i jakiś niewielki przekaźnik - całość wbudowana w taki "moduł komfortu" (czy jakoś tak - jak zwał tak zwał) - tu jest foto:
Jak widać wchodzą 3 szerokie wtyczki, po wypięciu jednej z nich wycieraczki przestają działać. Gdy się skrzynkę rozbierze, to widać mnóstwo elektroniki i żadnego przekaźnika... nie sposób z tego wyłuskać co gdzie jest, a nie chciałbym tego całkowicie rozbierać w obawie, żeby czegoś nie spieprzyć... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:26
|
|
|
gdzie masz ten moduł komfortu? może do tego modułu jest przyłączony bezpośrednio cały zespolony i dlatego brak jest wycieraczek jak się go odepnie. dzięki za zainteresowanie Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:44
|
|
|
Marcin napisał/a: | gdzie masz ten moduł komfortu? |
Jest jakby w kupie z tym panelem bezpieczników przy kolanie kierowcy.
Marcin napisał/a: | może do tego modułu jest przyłączony bezpośrednio cały zespolony i dlatego brak jest wycieraczek jak się go odepnie. |
Na 99% tak jest, bo kable z tych wtyczek uciekają w kierunku kierownicy...
Marcin napisał/a: | Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć |
Zajrzyj tu: KLIK
Oraz tu: KLIK i tu: KLIK |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 16:31
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Marcin napisał/a:
Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć
Zajrzyj tu: KLIK
Oraz tu: KLIK i tu: KLIK |
coś takiego jest w poldku... nie wiem czy czasem właśnie do tego diodek nie dał linka
mam teraz dylemat czy kombinować z procesorowym czy zrobić na potencjometr... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 17:00
|
|
|
Marcin napisał/a: | mam teraz dylemat czy kombinować z procesorowym czy zrobić na potencjometr... |
Pamiętaj, że pod elektroniczny przerywacz nie musisz przerabiać całej instalacji - wystarczy go podłączyć równolegle do instalacji prądowej wycieraczek, a sam przerywacz do kabla z zespolonego odpowiedzialnego za przerywaną pracę wycieraczek |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 17:21
|
|
|
W przypadku wyjścia z montażem potencjometru, dochodzi wybebeszenie przekaźnika i podpięcie pod niego potencjometru, ale tutaj dochodzi montaż owego potencjometru, na którego jakieś sensowe umiejscowienie i zrobienie tego estetycznie jakoś nie mam pomysłu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic559029.html - to jest chyba to czego szukałem - chyba ten sam co podałeś ze skody, ale tam koleś coś przekombinował z podłączeniem.
Przegrzebuje jeszcze katalogi z przekaźnikami, może jeszcze coś innego znajde.
Poprzeglądałem schematy i faktycznie w mk5 jest jakiś dodatkowy moduł, na którego temat nic nie ma. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 22:29
|
|
|
a ja mam nieco inne pytanie... chodzi o wycieraczkę tylną... normalnie chodzi cały czas... czy wystarczy walnąć przekaźnik od czasówek przednich, żeby chodziła przerywanie? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 22:56
|
|
|
Miły - obawiam się, że rozkład pinów będzie nieco inny... Wiem na pewno, że są zamienniki przekaźników do tylnych wycieraczek, które "cykają sobie" raz na kilka sekund.
Tak już w temacie... dziwi mnie to, że nikt z przemysłu moto nie wpadł na to, że wycieraczka tylna mogłaby chodzić bez przerwy, albo pracą przerywaną, jeśli np. przód chodzi w ten sposób... w żadnym aucie jeszcze tego nie widziałem, a sam chętnie bym coś takiego wprowadził u siebie... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 20 Paź 2009, 23:31
|
|
|
rozkład pinów jest nieważny, bo podłącze osobno... odpowiednio dobiore kabelki |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|