czasówki zamiast 1/2 biegu |
Autor |
Wiadomość |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 19:52 czasówki zamiast 1/2 biegu
|
|
|
Witam, poniewaz mam C-ieniasa to niemam wycieraczek czasówek. Wiem ze bylo troche otym na forum ale mam nietypowe pytanie. Chcialem z pierwszego lub z drugiego biegu (bogo zadko urzywam) wlasnie zrobic sobie czasowki. Jak to jest poprowadzone w zespolniaku? Czy z niego wychodzi tylko jeden przewod do silnika czy idą dwa nie zalezne na pierwszy i drugi bieg? Moglbym sie wtedy wpiac w ktorys przewod i zrobic autorski układ czasowy z przekaznikiem i naprzyklad daje pierwszy bieg to chodza normalnie a na 2 biegu bedą chodzic z przerwami |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Sty 2007, 20:21
|
|
|
Zaryzykuję stwierdzenie, że goowno z tego bedzie!
1. Oryginalne przełączniki zespolone w fiestach są kiepskie, a jak jeszcze coś poprzerabiasz, to zaraz się PZ pójdzie j...
2. I tak będziesz musiał mieć przekaźnik do czasówek. I tak będziesz musiał pociągnąć kabelki.
IMO. Nie ma co kombinować, tylko trzeba kupić PZ z czasówkami. 50-70 zeta na giełdzie albo na allegro i masz z głowy kombinacje alpejskie i przeróbki. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 00:15
|
|
|
kup sobie czasówke z FSO albo z Nord elektronika /jabel /vellman poskładaj rozłóż obudowe stacyjki wybadaj na którym przewodzie pojawia sie plus po włączeniu 1 biegu na stałe przetnij i wepnij sobie regulator i po zawodach . Zestaw z płynna regulacja od 2 do 60 sekund kosztuje ok 20 zł całość z obudowa zamknie się w 30 . I nie słuchaj nic o przełącznikach zespolonych bo je przepalaja uszkodzone przekaźniki czasówek a nie jakieś bajki o tym ze sa lipne , daja rade przez np 13 lat to teraz ci akurat padnie BAJKI BAJKI BAJKI
http://www.nordelektronik...1&los=0,5433674 |
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 09:26
|
|
|
No jakby kolega czytal dokladniej to własnie oto mi chodzi. Wlasnie pytalem czy idą dwa rozne przewody czy tylko jeden wspolny, bo chcialem sie wpiac w jeden z tych przewodow jakims układem czasowym.
Wiec pytam dokladniej:
Czy od przełącznika zespolonego do silniczka idą dwa przewody i pierwszy i drugi bieg, czy jest to inaczej rozwiazane np. wspolny przewod? |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 16:48
|
|
|
dwa przewody i 3 który idzie do silnika to jest stały plus po stacyjce .
w zależności od konstrukcji na 1 biegu jest napięcie na jedny, na drugim biegu jest różnie albo na 2 tylko albo na obu na raz . |
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 17:50
|
|
|
Czyli jeden przewod to jest stały plus, a dwa pozostałe idą do przełącznika zespolonego? Czyli z przekaznika zespolonego idzie masa lubdwie masy w zaleznosci od wybranego biegu? Gdyby tak bylo to w takim ukladzie czasowke mozna zrobic na 1 biegu bo tylko jeden kabelik 8) |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 18:32
|
|
|
nieeeeee
z przełącznika wychodza +
Dodatkowy stały plus jest w silniku po to zeby po wyłączeniu wycieraczek parkowały we właściwym miejscu . |
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 19:12
|
|
|
Aha, dzieki.
Gratuluje Twojej fieście ze jezdzi juz 2x dluzej niz moja po tym świecie |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 19:57
|
|
|
Ja juz sie zapoznawałem z tego typu doróbkami, ale niemam wajchy w dół oraz wogole niemam zadnej instalacji pod przekaznik etc. Poniewaz jeszce nigdy nie włączałem drugiego biegu w wycieraczkach postanowilem wykorzystac go do czasowek. Chcialem wiedziec czy idzie niezalezny przewod na bieg pierwszy i tez niezalezny na drugi bieg, by po prostu go przeciąć i wpiąć albo wlasnie taki przekaznik, albo inny układ. Przyznaje tez ze niewiedzialem ze fiesta ma "gotowy przekaznik" w ktorym odrazu jest wbudowany przerywacz, myslalem ze przerywanie fo funkcja PZ, ale teraz musze głebiej sie przyjzec sprawie. Moze zalatwie se taki przekaznik i wykorzystam którys bieg. Dodaje odrazu ze nie interesuje mnie zakup PZ z wajchą w dół bo to nie potrzebne wydatki (za złomie 100zł) a skoro nie korzystam z 2-ki to drzemu nie |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 7 Sty 2007, 21:35
|
|
|
Ale co jest co to niewiem, tyle tam pinow :-/ |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
 |
|