[MK3] Regulowane kółko rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:15 [MK3] Regulowane kółko rozrządu
|
|
|
Jak w temacie moze mi ktos wyjasnic.Co takie kolko daje dlaczego tyle daje i na czym polega caly bajer |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Wrz 2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:20
|
|
|
Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:03
|
|
|
a na jakiej zasadzie dziala ta regulacja-kolko sie robi wieksze,mniejsze? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 18:06
|
|
|
Wyprzedzasz bądź opóźniasz wałek rozrządu, względem wału korbowego
Po prostu możesz kręcić kółkiem w lewą bądź w prawo, kolo jest cały czas tej samej średnicy. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:00
|
|
|
luki86, aha rozumiem.
A mozna do mojego 1.4 cvh zalozyc kolko od innego auta? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:03
|
|
|
musi się średnica, liczba zębów, odsadzenie, wymiary wpustu, średnica walka zgadzać tak ze generalnie nie ma sensu.
Tak to wygląda kółko ebay |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:31
|
|
|
Zabawa kółkiem rozrządu daje w CVH fajne efekty nawet na seryjnym wałku ( Pozwala optymalnie ustawić wałek względem wału )
U nas w klubie kółka do CVH chodzą po około 100 zł - moim zdaniem warto ( ja sobie chwale ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Yankes

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:41
|
|
|
Żółwik Tuptuś, a masz jakis cynk kto by mial tokowe na handel? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:47
|
|
|
też był bym zainteresowany
A jak by flansze dorobić i takie coś zmodzić z ori kółka:
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:58
|
|
|
Yankes, - napisz w giełdzie , albo na allegro poszuka - może ktoś kisi .
luki86, - ja bym sobie takie ulepił . Nie wiem jakie masz doświadczenia z tokarką - to nie jest budowa promu kosmicznego .
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:24
|
|
|
Żółwik w sumie racja bo, co za problem wziac kawałek z tego co czytałem to nierdzewka 5-6 mm wystarczy. W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
ale znów fakt takich obrotów, niedoważenia, itd... trochę przeraża, a wiadomo co by się stało gdyby górę zatrzymało
Ja najpierw musze poskładać silnik a potem bawić sie bajery Co nie zmienia faktu ze fajnie jest mieć coś takiego nawet oparte na półce |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:28
|
|
|
luki86 napisał/a: | Żółwik W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
|
ehh - chyba powoli trzeba mnie będzie do lamusa wsadzić
Masz racje - to dokładniejsze i łatwiejsze do wykonania niż tokarka |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 21:32
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,, |
Na seryjnym wałku i owszem. Na "tuningowym" trochę inaczej to wygląda i zależy od wielu innych modów, które zostały wykonane.
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:17
|
|
|
Takie kolo rozrzadu jak by ktos mial na wzor to moge wykonac na CNC
xr2fun napisał/a: | Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć. |
Trzeba przy tym pamietac zeby robic to z glowa i wiedza a nie na zasadzie co bedzie to bedzie
xr2fun, nie chodzi mi o twoja osobe tylko o ludzi ktorzy poczytaja i pomysla aaa to fajnie zetec ma plywajacy rozrzad to ognia i bedzie bum na zaworach... |
_________________
 |
|
|
|
 |
matysss123
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 23 Skąd: pń
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:29
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę . |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego? |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:32
|
|
|
ja się CVH bawiłem na chamowni ( czyli oko/ucho/dupa ) i mi wyszło to samo , co mi później na dwóch forach odpisali ( +4 stopnie optimum ) do tego doregulowałem zapłon ( to nawet trochę na ASJ z Pumami ) i było git .
ps: żeby nie było - moją metodę odradzam do stosowania samodzielnie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
mikolaj_r

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:45
|
|
|
matysss123 napisał/a: |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego? |
Tak, na dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:49
|
|
|
matysss123 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę . |
A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego? |
sorry - pogiąłem
Macie rację większe koło - mniej obrotów . Demencja starcza |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
aleks12

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
cuoresportivo [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 16:02
|
|
|
Schemat działania ,a dokładniej efekty przestawienia rozrządu na stronie Pana Goduli -guru od silników spalinowych |
|
|
|
 |
|