Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: regulowane kolko rozrzadu

[MK3] Regulowane kółko rozrządu
Autor Wiadomość
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:15   [MK3] Regulowane kółko rozrządu

Jak w temacie moze mi ktos wyjasnic.Co takie kolko daje dlaczego tyle daje i na czym polega caly bajer :-)
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Wrz 2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:20   

Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 26 Maj 2010, 17:03   

a na jakiej zasadzie dziala ta regulacja-kolko sie robi wieksze,mniejsze?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Maj 2010, 18:06   

Wyprzedzasz bądź opóźniasz wałek rozrządu, względem wału korbowego
Po prostu możesz kręcić kółkiem w lewą bądź w prawo, kolo jest cały czas tej samej średnicy.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:00   

luki86, aha rozumiem.
A mozna do mojego 1.4 cvh zalozyc kolko od innego auta?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:03   

musi się średnica, liczba zębów, odsadzenie, wymiary wpustu, średnica walka zgadzać tak ze generalnie nie ma sensu.
Tak to wygląda kółko ebay
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:31   

Zabawa kółkiem rozrządu daje w CVH fajne efekty nawet na seryjnym wałku ( Pozwala optymalnie ustawić wałek względem wału )

U nas w klubie kółka do CVH chodzą po około 100 zł - moim zdaniem warto ( ja sobie chwale :) )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:41   

Żółwik Tuptuś, a masz jakis cynk kto by mial tokowe na handel?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:47   

też był bym zainteresowany :fox:
A jak by flansze dorobić i takie coś zmodzić z ori kółka:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:58   

Yankes, - napisz w giełdzie , albo na allegro poszuka - może ktoś kisi .

luki86, - ja bym sobie takie ulepił . Nie wiem jakie masz doświadczenia z tokarką - to nie jest budowa promu kosmicznego .

Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:24   

Żółwik w sumie racja bo, co za problem wziac kawałek z tego co czytałem to nierdzewka 5-6 mm wystarczy. W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...
ale znów fakt takich obrotów, niedoważenia, itd... trochę przeraża, a wiadomo co by się stało gdyby górę zatrzymało :rotfl:
Ja najpierw musze poskładać silnik a potem bawić sie bajery <8> Co nie zmienia faktu ze fajnie jest mieć coś takiego nawet oparte na półce :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:28   

luki86 napisał/a:
Żółwik W kadzie zrobić rysunek, na uczelni mi to na CNC wytną...


ehh ;-( - chyba powoli trzeba mnie będzie do lamusa wsadzić :yes:

Masz racje - to dokładniejsze i łatwiejsze do wykonania niż tokarka :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 26 Maj 2010, 21:32   

JoeMix napisał/a:
Normalnie silnik masz ustawiony uniwersalnie, czyli na cały zakres obrotów, jak sobie rozrząd podregulujesz kółeczkiem to w pewnym zakresie obrotów silnik będzie lepszy niż teraz, ale w innym zakresie gorszy,,,

Na seryjnym wałku i owszem. Na "tuningowym" trochę inaczej to wygląda i zależy od wielu innych modów, które zostały wykonane.
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:17   

Takie kolo rozrzadu jak by ktos mial na wzor to moge wykonac na CNC :)
xr2fun napisał/a:
Jedno jest pewne - fazami należy sterować tylko trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć.

Trzeba przy tym pamietac zeby robic to z glowa i wiedza a nie na zasadzie co bedzie to bedzie :)
xr2fun, nie chodzi mi o twoja osobe tylko o ludzi ktorzy poczytaja i pomysla aaa to fajnie zetec ma plywajacy rozrzad to ognia i bedzie bum na zaworach...
_________________

 
 
 
matysss123 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: pń
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:29   

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .


A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:32   

ja się CVH bawiłem na chamowni ( czyli oko/ucho/dupa ) i mi wyszło to samo , co mi później na dwóch forach odpisali ( +4 stopnie optimum ) do tego doregulowałem zapłon ( to nawet trochę na ASJ z Pumami ) i było git .

ps: żeby nie było - moją metodę odradzam do stosowania samodzielnie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:45   

matysss123 napisał/a:

A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?


Tak, na dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:49   

matysss123 napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:


Z drugiej strony - to obroty do 14 tyś obrotów , więc trzebaby dobrze materiały dobrać - nie wiem czy warto jak ori kosztuje stówkę .


A wałek czasami nie kręci sie dwa razy wolniej od wału korbowego?


sorry - pogiąłem :)

Macie rację większe koło - mniej obrotów . Demencja starcza :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 21 Wrz 2010, 20:55   

W zetecu można regulować kołami seryjnymi bo są bez klinów, czy tak Panowie?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
cuoresportivo
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2010, 16:02   

Schemat działania ,a dokładniej efekty przestawienia rozrządu na stronie Pana Goduli -guru od silników spalinowych ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.