Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Maj 2006, 18:35 |
quick shift , ręczny hydrauliczny |
Autor |
Wiadomość |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Wrz 2004, 23:33 quick shift , ręczny hydrauliczny
|
|
|
Hallo słuchajcie czy ktoś montowal urządzenie do szybkiej zmiany biegów w fieście i ręczny hydrauliczny???
może ma ktoś infos na ten temat??
pozdro |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Cze 2006, 09:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mad Max [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:00
|
|
|
Po pierwsze co masz na myśli "szybka zmiana" Jeżeli Ci chodzi o sekwencyjną zmianę to niebardzo wiem czy można przerobić zwykłą skrzynię na sekwencję. Najlepiej dobrze ćwicz, wydawało się że banalna rzecz, szybką zmianę biegów. Jeżeli dobrze zgrasz operowanie sprzęgłem, gazem i lewarkiem to zmiana zajmie Ci ułamek sekundy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Nie raz widziałem jak goście przegrywali 1/4 mili właśnie przez fatalną zmianę biegów. Co do hydrauliki to sprawa jest do rozwiązania na kilka sposobów: można wpiąć się w obwód nożnego hamulca -> to jest najprostsze rozwiązanie, można zrobić dodatkowy obwód z 2 pompą hamulcową przy ręcznym -> trochę skomplikowane ale widziałem to i działa, można w końcu (przy tarczach z tyłu) zamontować dodatkowe zaciski z osobnym obwodem -> to już wogóle pełna kombinacja ale też się sprawdza. Osobiscie miałem w Escorcie i będę montował w swoim Racingu patent nr 1... |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 10:59
|
|
|
Mad Max ten Quickshift to taki bajerek polegający na wydłużeniu dzwigni i jakims przełożeniu skracającym jej skok tylko jeszcze nie wiem dokładnie jak... widziałem takie w seju i w oktawii trzeba cos w mocowaniu tej dzwigni biegów pokombinowac.
Tak wygląda to np do subaraka
http://www.subaru.pl/subaru_promocje.html
pozdro |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
 |
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 11:15
|
|
|
chodzi ci short shifter? jest tego pełno do wszelkiego rodzaju hond ale do aut europejskich nie widziałem...
tylko że jak widziałem do hondy to nie było to skomplikowane i nie moge wyczaić działania ego urządzenia. jakby ktoś miał namiar na to do fiesty to dajcie znać. |
|
|
|
 |
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 14:06
|
|
|
hehe,sprawa jest troche skomplikowana w przypadki fiesty.
mimo zawiłej nazwy [quick cośtam] nie jest wyszukanym urządzeniem,chodzi tylko aby mieć dzwignie biegów pod ręką.są 2 rozwiązania sterowania skrzynią biegów[w autach fwd] :
-na linkach,tak jak ma np.sc cc tam to QS mozna łatwo zrobić,starczy wymontować lewarek zmiany biegów i zamiast pod podłogą zamontować go w środku na specjalnie wykonanej blasze w ten sposób seryjny drążek bedzie bardzo wysoko,tak ok na wysokości osi kierownicy.jak widać,jeżeli mamy sterowanie skrzynią na linkach[tak dokładniej to stalowe linki podobne jak w hamulcach w rowerze =] ]
- takimi prętami jak w fordzie i tu jest problem,praktycznie bez zwiększenia skoku dzwigni biegów nie da sie łątwo przybliżyć drążka biegów do kierownicy,ale ja mam zamiar coś wykombinować |
|
|
|
 |
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 14:35
|
|
|
a ja nie myślałem o przybliżaniu drążka do kierownicy. sądziłem że short shifter skraca w jakiś sposób skoki dźwigni zm. biegów bez jej wydłużania czy coś tam... |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Wrz 2004, 16:07
|
|
|
nie wiem jak jest w mk 3 ->
ale w mk1/2 kłiksziftera można zrobić poprzez przedłużenie ramienia dźwigni zmiany biegów na odcinku pod autem . tzn na odcinku pomiędzy osią obrotu ( mocowania ) a mocowaniem pręta wybieraka . Patent ten podesłał mi jeden gościu z GB ( u nich występują nawet KIT-y do takich przeróbek ale powszechniejsze jest przerabianie we własnym zakresie .
Poszperaj w linkach na pozostałości po stronie klubu fiesty mk1/2 chyba gdzieś tam widziałem opis krok po kroku jak to zrobić .
Co do hamulca hydraulicznego - stronka Fiat&Fourius - jest opisane na Bobie i na Dodżu ale zasada montarzu ta sama co w fieście .
Ach a ręczny hydrauliczny jest nielegalny jeżeli powoduje ingerencję w oryginalny ukł hamulcowy ( powoduje jeżeli nie jest osobnym obwodem z osobnymi szczękami ) lub jeżeli występuje zamiennie zamiast ręcznego na linki . Jak trafisz na dociekliwego diagnostę nie przejdziesz przeglądu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Wrz 2004, 09:05
|
|
|
Tuptuś a nie masz jakiegos szkicu do tego urządzenia?
pozdro |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 30 Wrz 2004, 09:42
|
|
|
ogólna zasada trochę ilustrująca to co napisał ŻółwikTuptuś jest naszkicowana tutaj http://www.motorsportworl...uick-shifts.htm sąnwet do fiest ale mk4
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.