short shift |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 15:51 short shift
|
|
|
http://cgi.ebay.pl/ESCORT...1QQcmdZViewItem
myslał juz ktos nad czyms takim :> z tego co tu jest wynika ze wystarczy dorobic sobie taka podkladke aby zwiekszyc odleglosc miedzy tym przegubem "kulka w obudowie" a mocowaniem dolnym tego wodizka ?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:16
|
|
|
short shifter to podstawa tuningu JDM ...choc akurat Hondy maja pierunsko krótkie i precyzyjne skoki drazka ..w hondzie shorty polegaja na wymianie drazka gdzie przesunieciu ulega mocowanie dolne ..co wpływa na kilkudziesiecio procentowe skrócenie skoku drazka ..na górze ..czasem przesuniece jest tak znaczne ze słyszałem o przypadkach gdzie tunerzy schodzac z 4 -wbijali 1-nke ..tak trudno wyczuwalne stawały sie przełozenia
z tego co wiem short do mondeo i focusa na zetecku wyglada tak
zas od hondy tak :
a schemat działania w uproszczeniu wyglada tak ;
|
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 11 Mar 2008, 16:46, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:17
|
|
|
doczytalem sie na forum ze przedluzenie o 15 mm tej dolnej czesci skutkuje 30% krotszym skokiem lewarka ale ze podobno biegi zaczynaja ciezej wchodizc... |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 17:46
|
|
|
niestety ale w wypadku mk3 jest to o tyle trudniejsze nizw Hądzie ze tam nie masz elementów platikowo-gumowych. Kiedys jak rozbierąłem którąś RST rozebraęłm też mechanizm bo sie zaczoołem zastanawiać jak to zrobić w fofi (robiliśmy do renault,Hond etc). ale tu nie bardzo widze mozliwości.
W UK jest cały kit B&M ale jest cholernie drogi choć obejmuje cały mechanizm włącznei z gałka.
Ale jak by ktoś wpadł na pomysł jak to zrobić i działało by to, będe chętny. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:09
|
|
|
ja chciałem kupić b&m ale koszt w przeliczaeniu na PL jakieś pół roku temu to było coś w granicach 900zł... ale sam do końca niewiem czy zostane przy tej skrzyni czy będę coś z inną kombinować... i tak jak Marcin mówi b&m to dosłownie cały kit łącznie z gałką |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:11
|
|
|
900zł to dobra cena bo ja widziałem za jakieś 280 funtów co w tedy dawało prawie 1500zł, obecnie około 1300zł ale nadal jest to dużo. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:07
|
|
|
tak czytam o tym szybkim zmienianiu biegow i mysle sobie, ze taki bajer(choc bardzo fajny i rzeczywicie skracajacy droge zmiany biegu)to jednak jest drogi 9 stow w przeliczeniu...jesli ktos nie boi sie dziebko wychylic do lewarka zmiany biegow tozawsze moze uciac sam drazek o jakies 5-7 centow....wiem wiem myslicie ze to szczyt niemadrosci.... ja w swojej tak zrobilem i nie nastrecza wiele problemow ze schylaniem mam 179 i tylko delikatnie musze sie odchylic od fotela, no i co wazne_jest DUZA roznica w przelaczaniu biegow na lepsze!!!ale to tylko moja mala wzmianka jak to dziala... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:10
|
|
|
Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:17
|
|
|
no a short shifter?? w sumie to chyba tez... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:30
|
|
|
Ja mam wyszabrowany z Pumy cały ten mechanizm wajchowy, muszę sobie zobaczyć, co z tym można zrobić |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 20:52
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili |
może inaczej bym to uioł: do sportu czy to bedzie 1/4 czy też KJS-y rally to jest dobra rzecz, a do jazdy na codzień oprócz lansu nic to nie daje. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:09
|
|
|
to po co short shifter do jazdy na co dzien?? czy to jakies inne zadania spelnia?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:15
|
|
|
ręce opadają - - na co dzień nie służy do niczego - zastosowanie ma w sporcie - jeśli tego nadal nie rozumiesz to nic na to nie poradzimy |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:19
|
|
|
no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:49
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje... |
ucinanie drązka wogóle nie ma sensu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:55
|
|
|
mam jakies lewarki na stanie to w wolnym czasie zoabcze co da sie z tym zrobic |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Mar 2008, 22:06
|
|
|
rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro |
|
|
|
|
|