Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

short shift
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Mar 2008, 15:51   short shift

http://cgi.ebay.pl/ESCORT...1QQcmdZViewItem


myslał juz ktos nad czyms takim :> z tego co tu jest wynika ze wystarczy dorobic sobie taka podkladke aby zwiekszyc odleglosc miedzy tym przegubem "kulka w obudowie" a mocowaniem dolnym tego wodizka ??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:15   

da sie kłik szifta zrobić sposobem home made ?
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:16   

short shifter to podstawa tuningu JDM ...choc akurat Hondy maja pierunsko krótkie i precyzyjne skoki drazka ..w hondzie shorty polegaja na wymianie drazka gdzie przesunieciu ulega mocowanie dolne ..co wpływa na kilkudziesiecio procentowe skrócenie skoku drazka ..na górze :-) ..czasem przesuniece jest tak znaczne ze słyszałem o przypadkach gdzie tunerzy schodzac z 4 -wbijali 1-nke ..tak trudno wyczuwalne stawały sie przełozenia :-)
z tego co wiem short do mondeo i focusa na zetecku wyglada tak

zas od hondy tak :


a schemat działania w uproszczeniu wyglada tak ;
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez LOY 11 Mar 2008, 16:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:17   

doczytalem sie na forum ze przedluzenie o 15 mm tej dolnej czesci skutkuje 30% krotszym skokiem lewarka ale ze podobno biegi zaczynaja ciezej wchodizc...
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Mar 2008, 16:43   

nepweno bo inną dźwignią działasz :) cos za cos :)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Mar 2008, 17:46   

niestety ale w wypadku mk3 jest to o tyle trudniejsze nizw Hądzie ze tam nie masz elementów platikowo-gumowych. Kiedys jak rozbierąłem którąś RST rozebraęłm też mechanizm bo sie zaczoołem zastanawiać jak to zrobić w fofi (robiliśmy do renault,Hond etc). ale tu nie bardzo widze mozliwości.

W UK jest cały kit B&M ale jest cholernie drogi choć obejmuje cały mechanizm włącznei z gałka.

Ale jak by ktoś wpadł na pomysł jak to zrobić i działało by to, będe chętny.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:09   

ja chciałem kupić b&m ale koszt w przeliczaeniu na PL jakieś pół roku temu to było coś w granicach 900zł... ale sam do końca niewiem czy zostane przy tej skrzyni czy będę coś z inną kombinować... i tak jak Marcin mówi b&m to dosłownie cały kit łącznie z gałką
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:11   

900zł to dobra cena bo ja widziałem za jakieś 280 funtów co w tedy dawało prawie 1500zł, obecnie około 1300zł ale nadal jest to dużo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Mar 2008, 18:50   

Marcin ja mówiłem o używce która poszła za 150 funtów ;) i z Tasiorem nawet ją dogłębnie obserwowaliśmy ;)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:07   

tak czytam o tym szybkim zmienianiu biegow i mysle sobie, ze taki bajer(choc bardzo fajny i rzeczywicie skracajacy droge zmiany biegu)to jednak jest drogi 9 stow w przeliczeniu...jesli ktos nie boi sie dziebko wychylic do lewarka zmiany biegow tozawsze moze uciac sam drazek o jakies 5-7 centow....wiem wiem myslicie ze to szczyt niemadrosci.... ja w swojej tak zrobilem i nie nastrecza wiele problemow ze schylaniem mam 179 i tylko delikatnie musze sie odchylic od fotela, no i co wazne_jest DUZA roznica w przelaczaniu biegow na lepsze!!!ale to tylko moja mala wzmianka jak to dziala... :-P
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:10   

Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili
_________________
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:17   

no a short shifter?? w sumie to chyba tez...
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Mar 2008, 19:30   

Ja mam wyszabrowany z Pumy cały ten mechanizm wajchowy, muszę sobie zobaczyć, co z tym można zrobić :)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Mar 2008, 20:52   

Łokmen napisał/a:
Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili


może inaczej bym to uioł: do sportu czy to bedzie 1/4 czy też KJS-y rally to jest dobra rzecz, a do jazdy na codzień oprócz lansu nic to nie daje.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:09   

to po co short shifter do jazdy na co dzien?? czy to jakies inne zadania spelnia??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:15   

ręce opadają - :zalamka: - na co dzień nie służy do niczego - zastosowanie ma w sporcie - jeśli tego nadal nie rozumiesz to nic na to nie poradzimy
_________________
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:19   

no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje...
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:49   

Rkalitka napisał/a:
no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje...


ucinanie drązka wogóle nie ma sensu.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Mar 2008, 21:55   

mam jakies lewarki na stanie to w wolnym czasie zoabcze co da sie z tym zrobic ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 11 Mar 2008, 22:06   

rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Short Shifter Fiesta ST
Bulba Tuning mechaniczny 2 13 Lut 2020, 07:05
Bulba
Brak nowych postów [MK3] Shift light
Do oryginalnego obrotomierza
Przepol Elektryka 16 4 Cze 2006, 22:31
Gość
Brak nowych postów quick shift , ręczny hydrauliczny
herrkam Tuning mechaniczny 8 30 Wrz 2004, 09:42
Rycho
Brak nowych postów Shift light/revlimiter/lampka obrotów - Jak się za to zabrać
Mowa o lampce informującej o zmianie biegu
filipsiak Elektryka ogólna 6 5 Kwi 2021, 17:43
Bobofrut


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.