Hydrauliczny reczny |
Autor |
Wiadomość |
FiGhTeR [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2008, 22:51 Hydrauliczny reczny
|
|
|
Witam, jestem tutaj nowy, i po pierwsze chcialbym sie przywitac;)
Ale do rzeczy, buduje ikserke eally, i chce wrzucic hydrauliczny reczny, robil jush ktos z was cos takiego w fiestce, z czego pompe polecacie wrzucic?? Pozdro |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2008, 09:54
|
|
|
o ile mnie pamięć nie zawodzi to pompka sprzęgła z dużego fiata... ale głowy nie daje
tylko pamiętaj ze jak zrobisz hydrauliczny rękaw to na stacji diagnostycznej będziesz musiał kombinować bo to jest poważna ingerencja w układ hamulcowy... pozdro |
|
|
|
 |
Jamzy [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2008, 13:24
|
|
|
Witam.
Jeżeli chcesz robić ręczny hydrauliczny, to tylko jeżeli w homologacji sportowej samochodu jest i dokładnie z takich elementów jak tam jest opisane i w taki sposób jak ukazują to zdjęcia w homologacji ( chodzi głównie o średnicę tłoczków i wymiary, króćce ).
W innym przypadku jeżeli to będzie samoróbka.
Nie zgodna z homologacją sportową samochodu,
to na Badaniu Kontrolnym w KJSach możesz mieć problem.
Po za tym jeżeli masz przeróbki z homologacji to minimum ksero całej homologacji musisz mieć do okazania.
Nie pamiętam czy w homologacji do Fiesty był ręczny hydrauliczny ujęty.
Nie mam jej teraz pod ręką.
Jeżeli któryś z kolegów na forum ma homologację, to mogą to sprawdzić.
Trzeba pamiętać, aby homologacja odpowiadała Twojemu autku
tzn. homologacja do MK'III XR2i
W Twoim przypadku to homologacja nr A/N-5403
A tak swoją drogą to polecam pierw lekturę regulaminów KJS, PPZM i RSMP oraz
załącznika J do MKSu.
Wszystko znajdziesz na stronie PZM-otu w dziale sporty samochodowe
www.pzm.pl
Pozdrawiam Jakub |
|
|
|
 |
mss

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 31 Lip 2008, 17:54
|
|
|
bedzie problem na BK...
podstawowy powod:
aby zalozyc hydroreczny trzeba zmienic uklad hamulcowy w pompie, z sekcji LP i PT + PP i LT na PP i LP + PT i LT. z tego co wiem to zadne zmiany w ukladzie hamulcowym nie sa dopuszczane... ale moze sie myle |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2008, 20:07
|
|
|
nawet jeżeli w regulaminie jest cokolwiek napisane to i tak z tym nie powinno być problemu...przynajmnije na śląsku nikt na BK sie nie czepia. Mam kolege ktory jeździ z samoróbką w rally sprintach gdzie regulamin jest oparty o regulamin KJS...
Tak jak pisałem wyżej... na SKP bedzie problem na 100%... no chyba że bedziesz miał ocene techniczną rzeczoznawcy |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Sie 2008, 09:32
|
|
|
a ja gdzies kiedys czytalem ze problemem dla diagnosty na przegladzie okresowym jest to ze reczny ma byc niezaleznym obwodem, czyli jak Ci sie hamulec glowny wysypie to reczny ma dzialac, co do ingerencji w uklad hamulcowy to jesli montujesz zestaw na 2 pompach to chyba nie musisz zmieniac przewodow na pompie zeby jedna sekcja obslugiwala przod, a druga tyl
a co do BK na KJSie to czepiaja sie ze hydrorekaw nie ma blokady w pozycji "zaciagnietej" i ludzie kombinuja z jakimis srubkami blokujacymi |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
Padera [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sie 2008, 13:27
|
|
|
Najskuteczniejszym sposobem jest wyrzeźbienie hydraulicznego jako dodatkowy i zostawienie normalnej ręki. Jest to kupa roboty i nie wiem czy w danym modelu możliwa, ale przynajmniej nikt nie ma prawa sie czepiać. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Sie 2008, 12:02
|
|
|
Hmm - a czy najprostrzym rozwiązaniem na posiadanie hydraulicznego rękawa i nei posiadanie przy okazji problemów na BK nie jest zostawienie układu linkowego a równolegle dorobienie hydrauliczej wpinki na dodatkowej pompie oraz istniejacych przewodach ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sie 2008, 19:29
|
|
|
Z równoległą wpinką to może być taki problem że jak naciskasz hamulec to płyn idzie w tłoczek jak puszczasz to wraca do pompy,,, chyba że przełączane ręcznie na zasadzie, nożny 4 koła lub nożny przód, ręczny tył,,, generalnie czytam temat z zainteresowaniem, gdyż zakładając na tylne koła tarcze pozbawiłem się mocowania na linkę i ręczny tylko hydrauliczny pozostaje...
Ale odnośnie tyłu z bębnami, ktoś może rozważał wstawienie drugiego cylinderka zamiast seryjnej podpórki pod szczeki i zrobienie 2-go obwodu? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 13:47
|
|
|
drugi cylinderek w bebnie i drugi niezalezny obwod do niego to lekko bez sensu bo wtedy uruchamiajac jeden obwod musialbys jakos blokowac drugi cylinderek zeby sie nie cofal, czyli uruchamiac oba obwody na raz i tak |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 15:04
|
|
|
Skąd, oryginalny cylinderek ma blokadę w postaci samoregulatorów, nie da się go ścisnąć, bo układ ten trzyma szczęki przy bębnie,,, dokładany cylinderek wystarczy w środku wyposażyć w kawałek rurki czy pręta o długości takiej, by nie dał się ścisnąć bardziej niż trzeba. jak będzie działał układ zasadniczy to szczeki będą się zapierały o cylinderek od ręcznego i tę rurkę w środku, jak będzie działał ręczny to szczeki będą się zapierały o układ samoregulacji. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 15:38
|
|
|
masz racje, zapomnialem o samoregulatorze, bo jego bys nie demontowal, wiec to moze dzialac tak jak opisales |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 20:27
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Hmm - a czy najprostrzym rozwiązaniem na posiadanie hydraulicznego rękawa i nei posiadanie przy okazji problemów na BK nie jest zostawienie układu linkowego a równolegle dorobienie hydrauliczej wpinki na dodatkowej pompie oraz istniejacych przewodach ? |
równolegle to raczej odpada... bo jak zaciągniesz ręczny to ciśnienie bedziesz robił na cylinredki (oto nam chodzi) oraz w kierunku pompy i o ile sie nie myle to płyn bedzie wybijał do zbiorniczka zasilania pompy zasadniczej |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 20:42
|
|
|
Adi - źle mnie zrozumiałeś - linki zostają jako " neizależny ręczny " a prawdziwy hebel masz hydrauliczny , linki jako taki wygaszacz ekranu .
Co do reszty - przeca hydrauliczny rękaw to właśnie druga pompka i wpinka pod istniejący już układ - źle myślę ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 21:37
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Co do reszty - przeca hydrauliczny rękaw to właśnie druga pompka i wpinka pod istniejący już układ - źle myślę ? |
zgadza sie ... ale ona nie jest wpinana równolegle tylko szeregowo pozdro |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Sie 2008, 22:04
|
|
|
dlatego piszę że mnie źle zrozumiałeś .
linki równolegle do hydraulicznego rękawa ( chodziło o nie usuwanie linek , tak aby podać je jako źródło posiadania niezależnego hamulca ręczego na BK ) a swoją drogą hebel hydrauliczny . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|