
|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 10:58 |
Silnik : odpalanie 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz76 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Gru 2005, 22:58 Silnik : odpalanie 1.8D
|
|
|
Jak to jest z tym grzaniem świec?
Wiadomo że po zgaśnięciu kontrolki grzania świece one jeszcze przez kilka sekund grzeją.
Mechanik (amator) mówi ze należy zapalać dopiero gdy świece przestaną grzać a nie gdy zgaśnie lampka (nasłuchiwać pstryknięcia przekaźnika lub patrzenie na kontrolki np. oleju kiedy zaświeci jaśniej lub itp...) Wczoraj zajechałem do serwisu Forda po zaślepkę do zderzaka i przy okazji zapytałem o grzanie świec. Odpowiedź była prosta „zapalać gdy zgaśnie kontrolka „ uzasadnienie takie „ gdy zgaśnie kontrolka owszem świece grzeją dalej ale po to by napływająca ropa była cały czas podgrzewana i wtryskiwana gorąca jeżeli kręcimy po wyłączeniu świec to ropa ochładza świece i leci zimna tylko pierwsza dawka jest ciepła. Na rozruch z włączonymi świecami można sobie pozwolić z dobrym akumulatorem”
Dzisiaj rano zapalałem gdy zgasła kontrolka i zapala zdecydowanie lepiej tzn. za pierwszym razem po ok. 3s kręcenia wcześniej musiałem z 2-3 razy zakręcić.
Jak Wy odpalanie swoje Dieselki ? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Kwi 2009, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2005, 06:56
|
|
|
Nie ma czegoś takego że można sobie na coś pozwolić w dieselu ale pod warunkiem że ma się dobry akumulator, jak się nie ma dobrego akumulatora to ma się problemy, to tak na początek, a świece żarowe sterowane sa w 2 etapach 1) Podgrzewanie wstępne - kiedy wiesi się kontrolka, 2) dogrzewanie końcowe - kiedy kontrolka się już nie swiecie, jednak swiece są zasilane i podgrzewają komory spręzania, Silnik nalezy odpalać po zgaśnieciu kontrolki czyli jeszcze kiedy swiece grzeją, jak jest bardzo zimno to po zgaśnięciu kontrolki mozna wyłączyć zapłon, i włączyć jeszcze raz, 2-krotnie podgzrweając komory... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tygrysjch [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Gru 2005, 07:24
|
|
|
Witam. Jestem świeżym kierowcą a do tego dopiero od 7 m-cy posiadam dieselka, ale oto co zauważyłem. Gdy miałem jeszcze słaby akumulator to należało odpalać dopiero po jakimś czasie po zgaśnięciu lampki kontrolnej. Po wymianie akumulatora (do tego jeszcze wyremontowałem alternator-szczotki itd.), zauważyłem że lepiej pali jak sie odpala zaraz po zgaśnięciu lampki. |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Gru 2005, 13:59
|
|
|
nic nie kombinować
jeśli świece są dobre i kable też a akumulator naładowany i o odpowiednich parametrach
to przekręcamy kluczyk i czekamy aż zgaśnie kontrolka od świec i kręcimy aż zapali,
jak jest mega zimno to można podgrzać 2 albo 3 razy i potem kręcić, od razu po zgaśnięciu kontrolki
Bez komprechy NIC nie pomoże |
_________________
 |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 25 Gru 2005, 13:54
|
|
|
Rano jak jest zimno czekam aż zgaśnie kontrolka + 2-3 sekundy i odpalam z pedałem gazu w podłodze. Potem przez cały dzień odpalam zaraz po jej zgaśnięciu i z pedałem zwolnionym. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|