[MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7 |
Autor |
Wiadomość |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 14:14
|
|
|
Witam, wspólnie z f1@hawaj.cba.pl pracujemy nad naszą fiestą, na ostatnim superoesie w sobotę zauważyliśmy pewien problem, przy długich i ostrych zakrętach w lewo całe paliwo odpływa na przeciwną stronę i pompa nie ma co pompować, i samochód nam się krztusi. Czy ktoś może miał już taki problem i w miarę sensownie go rozwiązał (w baku było na początku 3/4 paliwa) a nie ma sensu lać pełnego baku bo to tylko dodatkowy balast. |
_________________
 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 14:21
|
|
|
Do MK3 pewnie najłatwiej ( i najtaniej )kupić bak od wersji z wtryskiem.
ps. masz jakiś film z takiego zakrętu? bo jestem ciekaw, czemu mi jeszcze sie to nie zdarzylo |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 14:27
|
|
|
w sumie w serii jest bak od 1.4 na monowtrysku. były 2 albo 3 zakręty mamy filmik ze środka jak jeszcze się śmialiśmy z tego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 14:36
|
|
|
hmmm ciekawa sprawa, warta przemyślenia. Chyba albo zastosujemy to albo inny jakiś mały bak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 15:21
|
|
|
ciulalla napisał/a: | w sumie w serii jest bak od 1.4 na monowtrysku. były 2 albo 3 zakręty mamy filmik ze środka jak jeszcze się śmialiśmy z tego. |
wyciągaliście pompe? jest ślimak? (taki biały kosz w którym siedzi pompa, ) |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 01:18
|
|
|
Tak jest ślimak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 02:16
|
|
|
Przerywa wam na zakretach, ale podstawa to to czy bak nie byl kiedys wymieniany oraz sam "koszyk" plastikowy dla pompy wraz z sitkiem nie jest dla wersj gaznikowej... bo da sie osadzic pompe w baku dla wersji diesla oraz gaznikowego lecz nie posiada on "koszyka"... a dziwi mnie to tym bardziej iz majac 3/4 zbiornika silnik robi "zabki"....
Macie 2 opcjie dobra i do dupy:
opcja dobra, to wyciagniecie gumy spod kanapy ktora idzie w strone zbiornika wraz z wtyczka, rozciecie w ksztalt "*" blach i odgiecie ich zeby sprawdzic co sie dzieje podczas gdy auto lapie nawet 45* pochylenia na dana strone (uzywamy zaby, podnosnika).
opcja do dupy, to spuszczenie paliwa za pomoca stacyjki i przekaznika do zera, zwalenie zbiornika w dol i ponowne zalanie go 10L paliwa, podlaczenie wtyczki pod autem i obracanie zbionika w rozne pozycje, gdzie jedna strona auta jest podniesiona i mozna wbic bieg zeby sprawdzac sobie zachowanie silnika....
Tak wyglada pi razy dupa "koszyk" dla silnika bezynowego.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 12:44
|
|
|
Ja mam ten sam problem, ale u Mnie bak od wtrysku. około 15 litrów w baku i na zakrętach dużej pętli się dławił |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 13:50
|
|
|
Dokładnie mamy takiego ślimaka z tym że o ile pamiętam nie idą do niego takie miedziane rurki i jest położony chyba w trochę innym miejscu w baku. Problem może być w tym że przerabiałem pompkę paliwa wkładałem od escorta w smok od fiesty, ale nie wiem czy stanowiło by to jakiś problem. Szkoda że sportowe baki są takie drogie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 14:46
|
|
|
To jest Ford, elementy sportowe musisz sobie samemu wykonać
A gdyby tak w baku jakieś wspawać jakieś przegrody? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 15:52
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Ja mam ten sam problem, ale u Mnie bak od wtrysku. około 15 litrów w baku i na zakrętach dużej pętli się dławił |
dziwne. ja nawet na "zaawansowanej" rezerwie moge bujać jak chce i nigdy nie ma problemów |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 16:15
|
|
|
a zdazyło się Tobie upalać konkretnie auto, nie mówie tu o jeździe z pod świateł i w około ronda |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 16:28
|
|
|
luk-90 napisał/a: | a zdazyło się Tobie upalać konkretnie auto, nie mówie tu o jeździe z pod świateł i w około ronda |
myślisz że wkładałem 2.0 żeby na nie patrzeć?
a na światła i ronda to ja mam T/A... które nie ma ślimaka w baku i wystarczy rondo żeby zakaszlał |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 16:33
|
|
|
ech, masz zatem zadżebisty układ paliwowy, skoro w normalnym seryjnym baku ludziom czkawka się włącza |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 16:35
|
|
|
hmm... a może to temu że zamieniłem pompe z 1.1 na taką z mondeo która nie pasowała i musiałem ją osadzić pionowo z sitkiem przy samym dnie? |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 16:48
|
|
|
luk-90 napisał/a: | To jest Ford, elementy sportowe musisz sobie samemu wykonać
A gdyby tak w baku jakieś wspawać jakieś przegrody? |
Czy to Ford czy Mercedes czy Subaru różnicy nie ma, sportowy bak do każdego samochodu pasuje 20l około 2500zł nowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 17:02
|
|
|
to nie można tak od razu, tylko kretynizmy pisać, ze" Mi wszystko hula, nie wiem o co wam się rozchodzi" skoro ingerowałeś z bak. Ja mam wszystko w baku tak jak z fabryki wyjechało wliczając w to pompę, którą rzekomo trzeba wymienić przy swapie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 17:04
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Ja mam wszystko w baku tak jak z fabryki wyjechało wliczając w to pompę, którą rzekomo trzeba wymienić przy swapie |
rzekomo... i dużo osób tego nie robi bo pompa z 1.1 jest taka sama jak w innych
ale ja wymieniłem i jak widać są z tego korzyści |
|
|
|
 |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 18:58
|
|
|
Ja musiałem wymienić bo stara dawała za małe ciśnienie chyba 1,7 bara jak dobrze pamiętam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|