Zamknięty przez: Daras84 2 Maj 2007, 00:42 |
więcej mocy w 1,3 CFI HCS |
Autor |
Wiadomość |
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 09:07
|
|
|
Jeśli cie niestać na większy silnik pobaw sie odstępami elektord na świecach hehe
Róznicy niewiele, no i troche większe spalanie |
|
|
|
 |
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 10:06
|
|
|
lol z tej dyskusji.. jak zwykle jeden mądrzejszy od drugiego.. najwięcej mają do powiedzenia ci którzy nie widzieli rozebranego 1.3 |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 15:05
|
|
|
Moim zdaniem nic za duzo nie kombinowac tylko dobrze go dostroic (nowe filtry, swiece, nowe przewody wn ew. rura zamiast kata jezeli jest przytkany itp) Ja mam pod maska potworne 1100 i od czasu kiedy powymienialem w nim troche zuzytych czesci to musze przyznac, ze zrobil sie nieco zwawszy. Sporo daje tez odpowiedni dobor opon i cisnienie. moim zdaniem nie dasz rady jakims rozsadnym kosztem wycisnac z tego 1.3 silnika czegois wiecej :-( |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 18:57
|
|
|
KacpeRS napisał/a: | lol z tej dyskusji.. jak zwykle jeden mądrzejszy od drugiego.. najwięcej mają do powiedzenia ci którzy nie widzieli rozebranego 1.3 |
tez mi sie tak wydaje, ty masz jakies doswiadczenie z tym silnikiem? mozna jakos go usprawnic? moj znajomy ma seja 1.1 i wycisnal z niego ponad 100km ale poszedl na calo i walek zmienil i takie rozne bo jezdzi w rajdach. mi nie potrzeba takiej ekstremy.
Tommy napisał/a: | Moim zdaniem nic za duzo nie kombinowac tylko dobrze go dostroic (nowe filtry, swiece, nowe przewody wn ew. rura zamiast kata jezeli jest przytkany itp) Ja mam pod maska potworne 1100 i od czasu kiedy powymienialem w nim troche zuzytych czesci to musze przyznac, ze zrobil sie nieco zwawszy. Sporo daje tez odpowiedni dobor opon i cisnienie |
to mam wszystko, moze ten katalizator to dobry pomysl, nie jest zbyt kosztowny a moze cos pomóc.
dzieki |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 19:47
|
|
|
Może powinieneś się poradzić tego znajomego ? 1100 i 1300 to praktycznie ten sam silnik. Skoro on poszedł w taki extreme to z pewnością musiał też ostro ingerować w dolot czy układ wydechowy i powinien mieć na ten temat jakieś pojęcie... Nie musisz zaraz zakładać ostrych wałków czy planować głowicy o 0,5 metra ;-) Myślę, że już lekkie poprawienie głowicy, dolotu i wydechu powinno zaowocować sporą poprawą dynamiki. Wiadomo, z wrony orła nie zrobisz ale to zawsze coś, a z resztą fiesta i tak nie jest stworzona do odlot . Może w końcu ktoś odkryje owiany legendą temat tuningu najmniejszych fiestowskich silniczków, bo jak narazie to wszyscy są w tym temacie ekspertami, tylko chyba nikt jeszcze tego nie próbował ;-)
Pozdro i powodzenia w ciężkim boju o nowe koniki los |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 19:50
|
|
|
stafcio napisał/a: | moj znajomy ma seja 1.1 i wycisnal z niego ponad 100km | miał seja 1,1 - po założeniu głowicy od 1,2 16V na wielopunkcie to juz nie test ten sam silnik
Tommy napisał/a: | Może powinieneś się poradzić tego znajomego ? 1100 i 1300 to praktycznie ten sam silnik. | - jak nie wiesz to głupot nie pisz 1,1 silnik fiatowski to nie to samo co staty żeliwniak 1,3 we fordzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 20:05
|
|
|
"miał seja 1,1 - po założeniu głowicy od 1,2 16V na wielopunkcie to juz nie test ten sam silnik"
a kto powiedzial ze zalozyl glowice od 1,2? widzialem osobiscie postepy w jego pracy i zadnej fuszerki tam nie ma. silnik jest oryginalnie 1100.
a co do robienia cos w silniku to myslalem, zeby dolot troche poszlifowac bo to daje pare Nm, koledzy rajdowcy tak podpowiadają.
a poza tym to wydech trzeba by pewnie zmienić i wymienić pierścienie tłokowe które troche puszczają na 3 cylindrze ( 8,2bara w porównaniu do 11 z pozostałych) co może mieć swoje odbicie na słabej dynamice auta.
raczej nie chciałbym ingerować w takie rzeczy jak planowanie głowicy o pół metra, raczej myśle o rzeczach które można samemu wymienić w garażu. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 21:25
|
|
|
Jeżeli masz takie ciśnienie to na Twoim miejscu zacząłbym właśnie od cylindrów... Sprawdź sobie zawory, głowicę i pierścienie bo jeszcze trochę i będziesz jeździł na 3 garach. A jeśli zabierzesz się za jakiś usuwanie usterki to przy okazji rozbiórki będziesz miał okazję pobawić się frezem z dolotem ;-) W każdym razie na Twoim miejscu zacząłbym od remontu (jeżeli oczywiście będzie opłacalny :-/ Najlepiej zrób sobie jakieś podliczenie bo faktycznie może się okazać, że lepiej będzie zrobić swap na coś mocniejszego)
"jak nie wiesz to głupot nie pisz 1,1 silnik fiatowski to nie to samo co staty żeliwniak 1,3 we fordzie"
Wybacz Łokmen nie zauważyłem, że koledze chodziło o seja. Chodziło mi oczywiście o fiestowskie 1.1 i 1.3 - Mój błąd |
_________________
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18 Kwi 2007, 22:10
|
|
|
Cytat: | a kto powiedzial ze zalozyl glowice od 1,2? widzialem osobiscie postepy w jego pracy i zadnej fuszerki tam nie ma. silnik jest oryginalnie 1100.
|
a czemu nazywasz to fuszerką? stafcio napisał/a: | wymienić pierścienie tłokowe które troche puszczają na 3 cylindrze |
to prawie na bank nic nie da. jak myslisz o podnoszeniu mocy to proponuje zaczac od remontu tak jak pisze kolega wyzej |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
GokuSSJ5 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 21:57
|
|
|
A co myslicie o włożeniu TURBO do tego silnika ..... i naprzykład turbina z diesla też z forda kolektor i intercooler dołozyć takze z forda np: Fiesty 1,4 TDCI. Myślał juz ktoś o tym żeby tak zrobić , silnik i tak by to wytrzymał żeliwniak przeciez... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 22:39
|
|
|
GokuSSJ5 napisał/a: | A co myslicie o włożeniu TURBO do tego silnika ..... i naprzykład turbina z diesla też z forda kolektor i intercooler dołozyć takze z forda np: Fiesty 1,4 TDCI. Myślał juz ktoś o tym żeby tak zrobić , silnik i tak by to wytrzymał żeliwniak przeciez... |
Czym wysterujesz zmienna geometrie lopatek skad wezmiesz cisnienie oleju na turbine oraz czy widziales ten silnik rozebrany od spodu Turbina podejrzewam ze GT15 .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
GokuSSJ5 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 23:00
|
|
|
Aha ... czyli też nic z tego .... hmm.. a można by myslalem także nad zrobieniem do mojej fiesty sportowego kolektoru wydechowego tylko zastanawia nas długosc rur o ile muszą być dłuższe ... te rury wydechowe .. moze pomożecie .. :bad: |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 23:06
|
|
|
Lepiej silnik swapowac... wpisz w szukajce SWAP jest tego od groma... w projekty zerknij Mafios ma z 1.3 na 2.0 wczesniem bylo 1.8 16V... a tu bedziesz kase topic i w sumie za duzo nie zwojujesz... calkiem serio |
_________________
 |
|
|
|
 |
GokuSSJ5 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 23:11
|
|
|
Ale to w bardzo duzo pracy i kasy ... a ja też niechce 2,0 bo na opłaty to mi nikt nie da ... wolałbym 1,4 i przrobic albo kupić juz EFI i sobie pomału przrabiac albo silniczek 1,8 D też by mi wystarczył .. i wdety mały ekonomiczny silniczek .. a masz możliwosci jak tutaj czytałem ... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Kwi 2007, 23:49
|
|
|
Nie no... hmmm oplaty oplatami ale wiedz ze za duzo nie zwojujesz z 1.3 albo inaczej kasa ktora wtopisz w ten silnik nie bedzie wspolmierna z osiagami takiej jednostki... 1.4 i 1.6 CVH poszukaj poczytaj za i przeciw na temat tych silnikow archiwum az kipi od tego...
Diesla w bezyne to musial bys robic specjalny przeglad bo zmieniasz rodzaj zasilania z PB na ON... sam Diesel nie jest rozwojowy i jest bardziej kosztowny w utrzymaniu i modach a niezeli wolnossaca bezyna, nie mowie tu o RST czy Zettec turbo lub ZVH... |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2007, 22:46
|
|
|
GokuSSJ5 napisał/a: | Ale to w bardzo duzo pracy i kasy ... a ja też niechce 2,0 bo na opłaty to mi nikt nie da ... wolałbym 1,4 i przrobic albo kupić juz EFI i sobie pomału przrabiac albo silniczek 1,8 D też by mi wystarczył .. i wdety mały ekonomiczny silniczek .. a masz możliwosci jak tutaj czytałem ... |
wg. mnie i tego co juz zdążyłem przeczytać na forum tutaj i angielskim fiestaturbo.com to najlepszy silnik to 1,6 a jak chcesz miec turbo to tez taki jest. poza tym troche twoja filozofia sie kłóci ze sobą bo z jednej strony chcesz mieć turbo (gdzie turbo spala więcej paliwa niż bez turbo bo zasysa wiecej powietrza a przy okazji potrzebuje wiecej benzyny) a z drugiej chcesz miec oszczedne auto. ten silnik 1,8d to jest stara konstrukcja i nie bedzie on bardziej oszczedny niz benzyniak.
zreszta sam myslalem zeby moze wsadzic turbo do 1,3 ale zostawilem temat i teraz co jakis czas szukam silnika od rst i jak bedzie w dobrej cenie to wsadze go.
sam zaczalem temat, ale powoli sie przekonuje, ze to jest bez sensu robic cokolwiek w tym silniku.
pozdr. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Kwi 2007, 23:00
|
|
|
stafcio napisał/a: | GokuSSJ5 napisał/a: | Ale to w bardzo duzo pracy i kasy ... a ja też niechce 2,0 bo na opłaty to mi nikt nie da ... wolałbym 1,4 i przrobic albo kupić juz EFI i sobie pomału przrabiac albo silniczek 1,8 D też by mi wystarczył .. i wdety mały ekonomiczny silniczek .. a masz możliwosci jak tutaj czytałem ... |
a z drugiej chcesz miec oszczedne auto. ten silnik 1,8d to jest stara konstrukcja i nie bedzie on bardziej oszczedny niz benzyniak.
|
Chesz o tym porozmawiac albo inaczej wiesz co piszesz w ogole stara konstrukcja to do teraz nawet TDCI ktory w pojemnosci 1.8 oraz 2.0 nie ma zmienionego bloku silnika nadal jest to samo co 1.8D ktorym wiekszosc userow sie rozbija po ulicach dalej watpie zebys zszedl ze spalaniem w silniki 1.3 1.6 czy jeszcze jakim bezyniakiem w fiescie do poziomu 5,5litra na miescie i 4,2 na trasie... nie masz nie jezdziles to nie pisz czegos czego nie wiesz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 1 Maj 2007, 17:08
|
|
|
[/quote]
Chesz o tym porozmawiac albo inaczej wiesz co piszesz w ogole stara konstrukcja to do teraz nawet TDCI ktory w pojemnosci 1.8 oraz 2.0 nie ma zmienionego bloku silnika nadal jest to samo co 1.8D ktorym wiekszosc userow sie rozbija po ulicach dalej watpie zebys zszedl ze spalaniem w silniki 1.3 1.6 czy jeszcze jakim bezyniakiem w fiescie do poziomu 5,5litra na miescie i 4,2 na trasie... nie masz nie jezdziles to nie pisz czegos czego nie wiesz...[/quote]
sory szefie, ale nie wydaje mi sie zeby ford byl na tyle glupią firma zeby nadal korzystal z bloku silnika sprzed 20 lat. nawet jak blok jest ten sam, to i tak cala reszta jest juz nowoczesna i na tyle przemyslana zeby spalała mniej niz 20-letnie auto. wiec mozna powiedziec ze ten silnik 1,8d jest stara konstrukcją. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Maj 2007, 17:21
|
|
|
Teraz bedzie ladne OT... podstawa w fordzie byl 1.6D dalej ford "opracowal" 1.8D (typowy rozwiert) na 97r poprawa wadliwego ukladu rozrzadu slynacego z pekajacych paskow rozrzadu, zmiana osprzetu i zroznicowanie pomp oraz wtryskow (lucas i bosch), TDDI oparty na pompie VP44 z besposrednim wryskiem paliwa nadal te sam blok i kulkad rozrzadu co w 1997r... dalej TDCI wrysk bezposredni znowu ta sama konstrukcja baa nawet miejsca montarzowe sa identyczne 2.0 TDCI jest rozwierem 1.8...uklad w TDCI Delphi strasznie waliwy ,nastepnie siemens rowmiez wady w ukladzie wtryskowym, uklad rozrzadu wrecz identyczny... baa malo tego w miejsce alternatora weszla pompa klimy, w miejsce poduszki silnika wskoczyl alternator jak ma sie to w Mondeo TD...Jak tylko przywioza kolejnego rzobitak TDCI porobie foty... jak sadzisz skad pochodzi 1.3 w MK6 Nadal HCS... Cos jeszcze
aaa spalanie fakt odrobine mniejsze ale jest jedno ale auta nabraly sporo masy od poczatku lat 90... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Maj 2007, 17:52
|
|
|
nie wiem po jaką cholere jeszcze ten temat istnieje |
_________________
 |
|
|
|
 |
|