[mk3] 1,4i, CFI, z 1991r, Silnik nie zapala :( |
Autor |
Wiadomość |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 01:39
|
|
|
Czyli co? Ten druciak wywalić? I tak jakoś nie widzę by powstrzymywał wydzielenie się tej mazi. Przycisk wyłącznika odszukam jeszcze raz. Też zawsze to widziałem w samochodach z wtryskiem. A u siebie nie mogłem namierzyć jak dotąd. Co do wtyku wiązki silnika to niezła misja odkręcić tą ściankę grodziową nie uszkadzając nic. Ale naturalnie było by dobrze się tam dostać. Na pewno nikt tego nigdy nie odkręcał. Jedyne co to kiedyś potraktowałem kontaktem wejścia kabli do tej wtyczki. |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 01:45
|
|
|
kuba87, A faktycznie idzie cieńszy wężyk odmy do okolic kolektora dolotowego. Jest tam rozgałęzienie pomiędzy grubszym przewodem odmy idącym pomiędzy pokrywą zaworów a patelnią obudowy filtra powietrza. Ale dla mnie te zaolejenie jest za duże. Tym bardziej jak pamietam jak kiedyś było. U brata w 1.3 HCS było tam sucho jak pieprz. A ten sam olej używamy. |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Maj 2020, 16:17
|
|
|
Co do pompy paliwa. Faktycznie jest ona identyczna w wersjach na monowtrysku. Ale jest różnica pomiędzy stosowaną przed '94 i po tym roku. W przedlifcie pompa spoczywa pod kątem, inne są elektryczne wtyki zasilające, inne jest sitko filtrujące. Dużo sklepów sprzedaje z niewiedzą zaznaczając całą ciągłość modelu od 89-96. A tak nie jest... przynajmniej wiem jakiej właściwej pompy szukać gdy ta okaże się winna. |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Cze 2020, 14:32
|
|
|
Mam już umówiony termin do swojego mechanika na czwartek. Będzie sprawdzał po kolei i od razu zdejmie mi stary alarm, który po włączeniu lampki wnętrza na kontakt drzwi lubił odcinać zapłon. Działo się tak po około 30s od zamknięcia drzwi i ruszenia. Tak więc będzie kompleksowe zajęcie się układem paliwowym. Mi się już skończyły narzędzia do dalszej weryfikacji. Poinformuję co było winowajcą, może przyda się to komuś w przyszłości. |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Cze 2020, 00:12
|
|
|
Problem z brakiem zasilania namierzony. Zawiniła pompa paliwa. Mam już nowy zestaw. Niebawem składanie i próbne uruchomienie. Dziękuję wszystkim za porady i wskazówki.https://www.fotosik.pl/zd...oj4mz5iSj5UsD7_ |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Cze 2020, 23:26
|
|
|
Powiem tak... nie tylko pompa była winna. Samochód by ze starą nadal działał. Choć odrobinę straciła ze swoich pierwotnych właściwości.Prawdziwym winowajcą okazał się zapieczony wtryskiwacz. Stąd brak reakcji na rozruch, a przez wcześniejsze lata obniżone osiągi Fiesty. Dopiero teraz poskładało się to w logiczną całość. Wtryskiwacz został zregenerowany, pompa paliwa jest nowa, przejrzany został cały układ zasilania, nowy jest także filtr paliwa oraz cały układ wydechowy. Wypłukany zbiornik paliwa (było trochę osadu).Teraz samochód bangla aż miło. Czas teraz na ostateczną kalibrację gaźnika w drugiej Fieście. Dzięki za wszelkie porady na forum. |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Cze 2020, 00:09
|
|
|
Po kilku dniach od odebrania samochodu z warsztatu mogę śmiało potwierdzić. To było to z czym zmagałem się blisko 5 lat. Czyli brakiem odpowiedniej mocy silnika, zwłaszcza gdy robiło się coraz goręcej. Silnik też dłużej zapalał mimo zregenerowanego rozrusznika. Dopiero ostateczne unieruchomienie doprowadziło sprawę do końca oraz sprawiło rozwiązanie szeregu problemów. Teraz samochód pali od razu, ma adekwatną moc, bardzo sprawnie przyśpiesza i podobnie przebiega próba elastyczności. Zwłaszcza z gazem w podłodze (do tej pory była chwila zwłoki czasowej nim zaczęło się coś dziać). Śmiało mogę stwierdzić, że od początku jak posiadam tą Fiestę aż tak dobrze nie było |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Cze 2020, 00:18
|
|
|
gratulacje |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Cze 2020, 00:43
|
|
|
vegetagt, Dzięki wielkie! Fajne uczucie móc w końcu nacieszyć się poprawnie działającym samochodem. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.