7x przekroczone normy spalin na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 10 Wrz 2021, 23:56 7x przekroczone normy spalin na biegu jałowym
|
|
|
Dane z SKP. Na obrotach wyższych wszystko w normie, ale na biegu jałowym o 7x wyższe mam przekroczone normy dla HC i CO.
Świece, przewody, cewki wymienione rok temu.
Wydech plecionka-środkowy-tylny wymienione w tym miesiącu (stary zardzewiał po 6 latach)
Pozostał katalizator i sondy lambda nie ruszane chyba od nowości przez 14 lat.
I mam wrażenie, że to owe sondy mają dość i czekają na wymianę. Inne objawy to dość nagły wzrost zużycia paliwa, ciemniejszy kolor spalin i lekko falujące obroty i lekko przesunięta granica elastyczności silnika w górę obrotów. Zwykle łapało od 2-2,5 tys, teraz powyżej 3,5 łapie, ale jak już złapie to ciągnie mocno.
Objawy jak agonia sond, chyba że ktoś ma inny pomysł? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Wrz 2021, 15:44
|
|
|
Możliwe, że pierwsza sonda już sobie nie radzi z pomiarem. Komp z parametrami i trzeba sprawdzać na drodze co się dzieje. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 19 Wrz 2021, 21:49
|
|
|
Marcin napisał/a: | Możliwe, że pierwsza sonda już sobie nie radzi z pomiarem. Komp z parametrami i trzeba sprawdzać na drodze co się dzieje. |
A było jak DPFem. Kat chyba wymagał wypalenia. Przejechałem prędkościami autostradowymi 150 km po ekspresówkach, pojechałem na skp na sprawdzenie i... wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Wrz 2021, 07:15
|
|
|
Bez jaj... chyba, że pierwszy pomiar ktoś robił na zimnym silniku zanim kat osiągnął temperaturę przy której w ogóle działa. Dodatkowo te silniki na zimno są mocno przelane. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20 Wrz 2021, 09:56
|
|
|
Marcin napisał/a: | Bez jaj... . |
Przeczytałem to na forum, tu lub na ogólnym nt fordów (club polska), ktoś miał podobnie i komuś takie wypalenie kata na autostradzie pomogło, przy okazji ten patent sprawdziłem i zadziałał.
edit
dodam, że średnie spalanie z 9,8 litra spadło do 8,2, nie dymi na czarno, nie falują obroty. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Wrz 2021, 20:28
|
|
|
Ciężko mi sobie wyobrazić nagar na kacie... Ja tam nie dopuszczam do takich akcji |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Wrz 2021, 20:51
|
|
|
Marcin napisał/a: | Bez jaj... chyba, że pierwszy pomiar ktoś robił na zimnym silniku zanim kat osiągnął temperaturę przy której w ogóle działa. Dodatkowo te silniki na zimno są mocno przelane.
|
no, dokladnie.
Mi też raz diagnosta krzyczal, ze spaliny łojojojo za rok nie przejdzie. A na kolejny pomiar zjechałem 'z trasy' i było super. |
|
|
|
 |
|