
|
Obroty na jałowym biegu |
Autor |
Wiadomość |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Lut 2015, 21:23 Obroty na jałowym biegu
|
|
|
Witam.
Ciągle się wąchamy z moim autkiem, więc wybaczcie być może głupie, lamerskie pytanie z mojej strony.
Silnik 1,25 16V 75kM, FF 2004
1) Jakie powinny być prawidłowe obroty silnika, po rozgrzaniu, na jałowym biegu:
a) w czasie jazdy,
b) na postoju?
Bo u mnie wygląda to następująco:
Zimny silnik, na ssaniu, na luzie ok. 1300-1400 obr/min (uważam, że OK, jest zima itd.)
Po rozgrzaniu na postoju ok. 800 obr/min (też uważam, że OK)
Po rozgrzaniu w czasie jazdy na luzie ok. 1100 obr/min (i właśnie to ostatnie mnie niepokoi). Obroty w czasie jazdy na luzie są stabilne, nie falują, a po zatrzymaniu auta spadają do ok. 800 obr/min
Ten typ tak ma, czy coś jest źle? |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Lut 2015, 23:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:16
|
|
|
_KRis_ napisał/a: | Ten typ tak ma, czy coś jest źle? | Ten typ tak ma, podczas toczenia się na luzie obroty zawsze są wyższe (ok 1000) niż na postoju, a to po to, by silnik nie zgasł podczas kręcenia kierownicą i hamowania... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:35
|
|
|
OK, dzięki za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
EDIT: w sumie to trochę dziwne. Jeździłem ostatnio Ibizą (starą i wytyraną), wspomaganie było tam bardzo mocne (za mocne - można było faktycznie kręcić kierownicą przy pomocy małego palca), ale obroty stały na 900 bez względu na ruch czy postój. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:43
|
|
|
_KRis_, ford sobie tak wymyslił i tak jest Jako ciekawostke dodam, że w przypadku starszych fordów - np mondeo i escort 95 rok - ten pierwszy nie podbija obrotów, ten drugi podbija. Silniki takie same, sterownik inny |
|
|
|
 |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Lut 2015, 23:35
|
|
|
vegetagt, to faktycznie ciekawe, że Ford tak to zrobił. Ciekawe po kiego grzyba?
Swoją drogą obserwowałem dziś obrotomierz w czasie jazdy na luzie i muszę powiedzieć, że to ustrojstwo dziwacznie się zachowuje. Raz spada do ok. 1100 i tak zostaje, innym razem spadnie do 1100 a później powolutku (ale stabilnie bez gwałtownego falowania) opadnie do 900, żeby za chwilę wrócić do ok. 1000 (lekko powyżej kreski).
Nie wygląda żeby to zachowanie miało związek z prędkością (na zasadzie szybciej = większe obroty). Jedynie przy zatrzymaniu spada j.w. pisałem.
Ogólnie to dziwnie jest po zmianie auta. Czasem się sam z siebie śmieję. Np kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 4 Lut 2015, 23:41
|
|
|
_KRis_ napisał/a: | kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem. | To akurat jest dziwne, mi nie włączają się awaryjne i normalnie odpala przy otwartych drzwiach... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
_KRis_
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Lut 2015, 17:48
|
|
|
Już nie pamiętam czy odpalił z otwartymi drzwiami, czy dopiero po zamknięciu. Na pewno przestał mrugać po zamknięciu drzwi. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|