Alternator... |
Autor |
Wiadomość |
Karyl95
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Dominik
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 41 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17 Cze 2015, 11:21 Alternator...
|
|
|
Witam Fiesta 1.1i 37kw 94r
Mój problem polega na tym że silnik mi do ok 5000 tys obrotów przerywa powyżej juz jedzie płynnie i pytanie czy to może być wina alternatora?
Drugi problem gdy włączę światła przez chwile zapala mi się kontrolka akumulatora i gaśnie i za 10 min zaś się zaświeci niekiedy świeci ciągle jaka przyczyna .. |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 18 Cze 2015, 22:48
|
|
|
Koniec szczotek lub zwarcie na stojanie albo pasek ci się ślizga |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
Daniel0
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20 Cze 2015, 20:23
|
|
|
Koniec szczotek na regulatorze napięcia.
Posprawdzaj napięcie multimetrem. |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 20 Cze 2015, 20:47
|
|
|
Nie ma co sprawdzać miernikiem napięć , trzeba rozebrać wymienić szczotki, wyszlifować komutator, odlutować stojan i posprawdzać diody czy nie mają przebicia. I na końcu posprawdzać stojan czy nie ma zwarcia na zwojach . Wszystko jest w google i na yt wystarczy wpisać remont/regeneracja alternatora bosch. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
Daniel0
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20 Cze 2015, 22:08
|
|
|
Oprócz alternatora może być problem na przewodach (przetarty, zwarcie), bądź tak jak pisałeś luźny pasek. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2015, 10:49
|
|
|
blind227 napisał/a: | czy nie ma zwarcia na zwojach |
A jak można to sprawdzić ? |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 21 Cze 2015, 20:24
|
|
|
są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi. Są jeszcze metody na żarówkę i 230 ale nie praktykowałem. Przeważnie jak rdza szaleje i spuchnięty to do wymiany . |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2015, 10:32
|
|
|
blind227 napisał/a: | są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi |
Są trzy uzwojenia, ale są trwale połączone w gwiazdę. Przy oporach rzędu 1 oma nie sprawdzisz zwarć między zwojami za pomocą omomierza. I to jest raz.
Metoda na żarówkę, sprawdza przebicia między uzwojeniami a obudową stajana (czyli dowarcie do masy). Uzwojenia stojana można zbadać na zwarcia międzyzwojowe porównując symetryczność napięć, ale do tego trzeba mieć generator wirującego pola. |
|
|
|
 |
blind227

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 22 Cze 2015, 13:41
|
|
|
Ja zawsze zwarcie miedzy zwojowe sprawdzałem akumulatorem jak była iskierka znaczyło że zwarcie i stojan szedł na przezwojenie |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.