[MK3] Czerwone 1.4 by Abart91 |
Autor |
Wiadomość |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Mar 2014, 08:09 [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91
|
|
|
NICK: Abart91
IMIĘ: Adam
MODEL: Fiesta
WERSJA: -
ROCZNIK: 91
SILNIK: 1,1 swap na 1,4 Efi
OPIS AUTA:
Auto kupiłem dokładnie rok temu w mocno średnim stanie z myślą jedynie o dojazdach do pracy. Więc jej stan był mi obojętny, mało pali skręca hamuje i na głowę nie kapie. Nie przepadam za małymi autami ani tym bardziej przednionapędowymi ale z biegiem czasu jakoś mi przypasowała więc została na dłużej i dostała parę prezentów. Auto składak, w papierach jest 91 buda co najmniej 93 ale całość wygląda dość uczciwie.
DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE
Wizualnie:
- Wymienione reperaturki tylnych nadkoli i prawy próg, usunięta tylna wycieraczka, pomalowane tu i tam...
- usunięte listwy z drzwi
- dołożona lotka od Xr2 i pomalowana w kolor
- usunięty hak holowniczy
Mechanicznie:
wszystko ogarnięte tak żeby było dobrze. Bez większych cudów, wymiana simeringów w skrzyni i silniku przegub kolumny kierowniczej, świece, rególacja zaworów i takie tam..
Audio:
Odseparowany system, wysokie tony z zwrotnicami w plastikach lusterek, średnie w przednich drzwiach, niskie tony w tylnej półce (midbass) i bagażniku, radio JVC. Jak dla mnie wystarczy, gra całkiem przyjemnie
Inne:
- podsufitka wylana żywicą i matą szklaną, obita czarnym welurem
- lampka wnętrza z fiesty mk5
- dołożony centralny zamek, otwieranie tylnej klapy z guziora, elektryka szyb
- fotele uszatki i zmienione całe wnętrze
- zegary z obrotkiem
- kierownica RS z Escorta
- wygłuszenia bagażnika
PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE
Wizualnie:
- pakiet Xr2i
- Alufelgi
- ciemne szyby tył
- białe boczne kierunki
- może prysnąć na czarno?
Mechanicznie:
- Swap silnika na 1,4 (taki sie trafił więc grzech żeby sie kurzył) w przyszłości Rs2000
- dołożenie wspomagania
- dołożenia stabilizatorów
- gleba
- hamulce 260mm z Mondeo
- wydech custom
Audio:
w zupełności wystarczy może ewentualnie wysokie tony hertz'a
Inne
jeździć oby bez żadnych przygód
FOTKI:
Przepraszam za jakość tylko telefon był pod ręką, z czasem wstawię coś sensownej jakości. Jeśli będzie potrzeba wstawię fotki z przebiegu prac
A tu porównanie czym jeżdżę w pracy, a czym po godzinach
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Lis 2014, 12:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Mar 2014, 13:07
|
|
|
Na fotkach wygląda bardzo przyjemnie w pierwszej kolejności pomyśl o ładnej feldze i przynajmniej delikatnej glebie no i niech służy. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 06:55
|
|
|
felunek czeka w garażu, ale chyba nie prędko znajde dla niego czas... |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 09:58
|
|
|
to już 3 na forum czerwono-czarna |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 10:47
|
|
|
z uszatkami na pokładzie |
|
|
|
 |
PawelBW62
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Borów Wielki
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 18:32
|
|
|
Można wiecej fotek ze środka ?? interesuje mnie podsufitka i lampka wnętrza z mk5...
oraz widok tylnej kanapy...
Może sam wykorzystam patent z lampka z fiesty mk5 |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 18:40
|
|
|
luki, wypraszam sobie, Czerwono-czarna® jest tylko jedna |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 19:18
|
|
|
od kiedy masz auto? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Mar 2014, 20:47
|
|
|
mija dokładnie rok jak Fiesta jest w moim posiadaniu
Zdjęcie sufitu zrobię jutro jak będę przy aucie bo Fiesta znowu w robocie
A tu zdj z prac blacharskich z ubiegłego lata:
 |
|
|
|
 |
hanysek
Arbuzowy artysta FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 3 Mar 2014, 15:51
|
|
|
Fajnie sie prezentuje może by mu sie kiedyś spotkali pogodali bo obecnie stacjonuja w Świnoujściu bo w zachodniopomorskim zrobic jakiegos spota to masakra.. a czasami bywom w szczecinie niech sluzy a silnik to juz cos mocniejszego a nie na 1,4 a pozniej 1,8 jak juz |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Mar 2014, 20:11
|
|
|
zdjęcie lampki, na żywo wygląda to znacznie lepiej:
1.1 wyszło na fajke
obecnie auto wisi w powietrzu, silnik wyjęty, ogarnięte wszystkie przewody i wiązka, komora silnika umyta, usunięty układ kierowniczy.
To za sprawą tego że trafił sie odpowiedni dawca z którego przeszczepie wspomaganie, przednie zawieszenie i silnik 1,4 CVH.
Dlaczego 1,4? Poprzedni silnik miał moc i dźwięk młynka do kawy, jednym słowem miałem go dosyć a ze względów finansowych swap na RS-a musi jeszcze poczekać. Więc skoro trafiło sie i tak całe auto na swap wspomagania, to przeżucie od razu silnik którym da się przynajmniej normalnie podróżować i ma na tyle mocy aby napędzać coś więcej niż tylko alternator
I tu pytanie do was:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?
[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 20:15 ]
Hanysek, jak będziesz w Szczecinie to daj cyne, możesz podjechać kiedyś na garaż, zrobi się grilla, piwa napije czasem bywam w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Wolinie ale kiedy jeżdżę w pracy więc nie mam wtedy wiele wolnego czasu... |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Mar 2014, 22:20
|
|
|
Abart91 napisał/a: | Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika? |
Wymieniasz tylko wiązkę silnika.
odkręcisz blachę zaznaczoną na foto:
pod nią masz złącze wiązek |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 23:19
|
|
|
Ostatnio brak czasu by zająć się Fiestą w przyszłym tygodniu coś się może ruszy
Pytanie czysto teoretyczne:
zna ktoś przepustowość wtrysków z 1,6 CVH?
Jestem ciekaw czy różną się pomiędzy tymi z 1,4?
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 20:27 ]
czy jeśli auto z którego przekładam silnik i wiązkę silnika jest wyposażone w immobilizer to w moim aucie które go nie posiadało będą jakieś problemy z odpaleniem? trzeba przekładać cały imo, komputer?
[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:17 ]
Silnik na miejscu, osprzęt i wiązka silnika też, wspomaganie również.
Pozostał układ chłodzenia i parę pierdół i można odpalać
Swoją drogą naczytałem się że montaż wspomy to rzeźba, mi przekładka kolumny kierownicy, magla, chłodnicy, zbiorniczka i kompletnego układu zajęło może nieco ponad godzinę czasu, wszystko p&p
[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 17:20 ]
Mały Updejt
Fiesta ma się dobrze, dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja
W ostatnim czasie wleciało parę nowych gratów:
- wspomaganie kierownicy
- stabilizator przód
- swap na 1,4 zakończony powodzeniem
- alufelgi 14" zrobione trochę na własną modłę
- wygłuszenia bagażnika
- Białe kierunki boczne nowe wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i takie tam bzdety które trzeba wymienić co jakiś czas
ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam szkoda jej trochę...
Pare zdjęć na szybko:
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
profi

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice
|
Wysłany: 5 Paź 2014, 08:56
|
|
|
Cytat: | ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam szkoda jej trochę... |
Niestety popyt na mk3 jest tak wielki, że sprzedaż to tylko w jedno miejsce... |
_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Paź 2014, 09:29
|
|
|
mk3 robi się deficytowe, z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest no ale mogło to by być mk4 i wtedy już nikt by tego nie chciał |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Paź 2014, 16:48
|
|
|
van napisał/a: | mk3 robi się deficytowe |
To moim zdaniem klasyczna sytuacja na rynku aut w tych rocznikach, za stare żeby przedstawiać jakąkolwiek wartość, za młode na youngtimera.
van napisał/a: | z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest |
Zrujnowałeś mi popołudnie |
|
|
|
 |
Dual

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:50
|
|
|
Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego? |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Paź 2014, 08:03
|
|
|
tak to wyglądało w aucie z którego wytargałem całe wspomaganie, mocowanie zbiorniczka wydaje się seryjne...
a teraz pytanie:
Jest szansa odpalić zeteca na wiązce cvh efi z wewnętrznym edisiem, czy w grę wychodzi tylko wiązka z fiesty 16V? |
|
|
|
 |
Dual

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Paź 2014, 20:51
|
|
|
Szansa jest zawsze
Da się to zrobić ale cudów nie oczekuj, cvh ma 8 zaworów wieć mapa zapłonu nie do końca będzie właściwa.
W zasadzie to zależy jakiej pojemności ten zetec, jeśli 1.6 to jeszcze w miarę spoko, do 1.8 czy 2.0 to już będzie licho z paliwem... w sumie można kompa z sierry cvh 1.8 zapodać |
|
|
|
 |
|