Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Czerwone 1.4 by Abart91
Autor Wiadomość
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Mar 2014, 08:09   [MK3] Czerwone 1.4 by Abart91

NICK: Abart91
IMIĘ: Adam
MODEL: Fiesta
WERSJA: -
ROCZNIK: 91
SILNIK: 1,1 swap na 1,4 Efi
OPIS AUTA:
Auto kupiłem dokładnie rok temu w mocno średnim stanie z myślą jedynie o dojazdach do pracy. Więc jej stan był mi obojętny, mało pali skręca hamuje i na głowę nie kapie. Nie przepadam za małymi autami ani tym bardziej przednionapędowymi ale z biegiem czasu jakoś mi przypasowała więc została na dłużej i dostała parę prezentów. Auto składak, w papierach jest 91 buda co najmniej 93 ale całość wygląda dość uczciwie.

DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE

Wizualnie:
- Wymienione reperaturki tylnych nadkoli i prawy próg, usunięta tylna wycieraczka, pomalowane tu i tam...
- usunięte listwy z drzwi
- dołożona lotka od Xr2 i pomalowana w kolor
- usunięty hak holowniczy

Mechanicznie:
wszystko ogarnięte tak żeby było dobrze. Bez większych cudów, wymiana simeringów w skrzyni i silniku przegub kolumny kierowniczej, świece, rególacja zaworów i takie tam..

Audio:
Odseparowany system, wysokie tony z zwrotnicami w plastikach lusterek, średnie w przednich drzwiach, niskie tony w tylnej półce (midbass) i bagażniku, radio JVC. Jak dla mnie wystarczy, gra całkiem przyjemnie

Inne:
- podsufitka wylana żywicą i matą szklaną, obita czarnym welurem
- lampka wnętrza z fiesty mk5
- dołożony centralny zamek, otwieranie tylnej klapy z guziora, elektryka szyb
- fotele uszatki i zmienione całe wnętrze
- zegary z obrotkiem
- kierownica RS z Escorta
- wygłuszenia bagażnika

PLANOWANE ZMIANY/ PLANOWANE PRACE

Wizualnie:
- pakiet Xr2i
- Alufelgi
- ciemne szyby tył
- białe boczne kierunki
- może prysnąć na czarno?

Mechanicznie:
- Swap silnika na 1,4 (taki sie trafił więc grzech żeby sie kurzył) w przyszłości Rs2000
- dołożenie wspomagania
- dołożenia stabilizatorów
- gleba
- hamulce 260mm z Mondeo
- wydech custom

Audio:
w zupełności wystarczy :) może ewentualnie wysokie tony hertz'a

Inne
jeździć :) oby bez żadnych przygód

FOTKI:
Przepraszam za jakość tylko telefon był pod ręką, z czasem wstawię coś sensownej jakości. Jeśli będzie potrzeba wstawię fotki z przebiegu prac





A tu porównanie czym jeżdżę w pracy, a czym po godzinach :D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Lis 2014, 12:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 1 Mar 2014, 13:07   

Na fotkach wygląda bardzo przyjemnie :ok: w pierwszej kolejności pomyśl o ładnej feldze i przynajmniej delikatnej glebie :) no i niech służy.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Mar 2014, 06:55   

felunek czeka w garażu, ale chyba nie prędko znajde dla niego czas...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2 Mar 2014, 09:58   

to już 3 na forum czerwono-czarna :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2 Mar 2014, 10:47   

z uszatkami na pokładzie :)
 
 
PawelBW62 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Borów Wielki
Wysłany: 2 Mar 2014, 18:32   

Można wiecej fotek ze środka ?? interesuje mnie podsufitka i lampka wnętrza z mk5...
oraz widok tylnej kanapy...

Może sam wykorzystam patent z lampka z fiesty mk5
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2 Mar 2014, 18:40   

luki, wypraszam sobie, Czerwono-czarna® jest tylko jedna old
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2 Mar 2014, 19:18   

od kiedy masz auto?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Mar 2014, 20:47   

mija dokładnie rok jak Fiesta jest w moim posiadaniu
Zdjęcie sufitu zrobię jutro jak będę przy aucie bo Fiesta znowu w robocie :ok:

A tu zdj z prac blacharskich z ubiegłego lata:
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 3 Mar 2014, 15:51   

Fajnie sie prezentuje :-) może by mu sie kiedyś spotkali pogodali :ok: bo obecnie stacjonuja w Świnoujściu :ok: bo w zachodniopomorskim zrobic jakiegos spota to masakra.. a czasami bywom w szczecinie :cojest: niech sluzy :D a silnik to juz cos mocniejszego a nie na 1,4 a pozniej 1,8 jak juz :ok:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Mar 2014, 20:11   

zdjęcie lampki, na żywo wygląda to znacznie lepiej:


1.1 wyszło na fajke :2xf:


obecnie auto wisi w powietrzu, silnik wyjęty, ogarnięte wszystkie przewody i wiązka, komora silnika umyta, usunięty układ kierowniczy.
To za sprawą tego że trafił sie odpowiedni dawca z którego przeszczepie wspomaganie, przednie zawieszenie i silnik 1,4 CVH.
Dlaczego 1,4? Poprzedni silnik miał moc i dźwięk młynka do kawy, jednym słowem miałem go dosyć a ze względów finansowych swap na RS-a musi jeszcze poczekać. Więc skoro trafiło sie i tak całe auto na swap wspomagania, to przeżucie od razu silnik którym da się przynajmniej normalnie podróżować i ma na tyle mocy aby napędzać coś więcej niż tylko alternator

I tu pytanie do was:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 20:15 ]
Hanysek, jak będziesz w Szczecinie to daj cyne, możesz podjechać kiedyś na garaż, zrobi się grilla, piwa napije :) czasem bywam w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Wolinie ale kiedy jeżdżę w pracy więc nie mam wtedy wiele wolnego czasu...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Mar 2014, 22:20   

Abart91 napisał/a:
Wiązka silnika napewno jest inna pomiędzy 1.1 a 1.4 EFI. Czy muszę wymieniać całą wiązkę razem puchą bezpieczników, przekaźnikami itd czy wiązka silnika z kabinową jest gdzieś łączona i wystarczy wymienić jedynie wiązke silnika?

Wymieniasz tylko wiązkę silnika.
odkręcisz blachę zaznaczoną na foto:

pod nią masz złącze wiązek
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Mar 2014, 23:19   

Ostatnio brak czasu by zająć się Fiestą w przyszłym tygodniu coś się może ruszy

Pytanie czysto teoretyczne:
zna ktoś przepustowość wtrysków z 1,6 CVH?
Jestem ciekaw czy różną się pomiędzy tymi z 1,4?

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 20:27 ]
czy jeśli auto z którego przekładam silnik i wiązkę silnika jest wyposażone w immobilizer to w moim aucie które go nie posiadało będą jakieś problemy z odpaleniem? trzeba przekładać cały imo, komputer?

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 10:17 ]


Silnik na miejscu, osprzęt i wiązka silnika też, wspomaganie również.
Pozostał układ chłodzenia i parę pierdół i można odpalać

Swoją drogą naczytałem się że montaż wspomy to rzeźba, mi przekładka kolumny kierownicy, magla, chłodnicy, zbiorniczka i kompletnego układu zajęło może nieco ponad godzinę czasu, wszystko p&p :-P

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 17:20 ]
Mały Updejt

Fiesta ma się dobrze, dzielnie pokonuje trasy Polska-Szwecja

W ostatnim czasie wleciało parę nowych gratów:
- wspomaganie kierownicy
- stabilizator przód
- swap na 1,4 zakończony powodzeniem
- alufelgi 14" zrobione trochę na własną modłę
- wygłuszenia bagażnika
- Białe kierunki boczne nowe wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i takie tam bzdety które trzeba wymienić co jakiś czas ;)

ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam ;) szkoda jej trochę...

Pare zdjęć na szybko:



 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Paź 2014, 10:14   

Dorzucaj też fotki do pierwszego postu.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 5 Paź 2014, 08:56   

Cytat:
ogółem waham sie co jakiś czas z myślą sprzedaży i zakupu trochę większego forda ale na razie jakoś się nią kulam i w sumie nie narzekam ;) szkoda jej trochę...


Niestety popyt na mk3 jest tak wielki, że sprzedaż to tylko w jedno miejsce...
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Paź 2014, 09:29   

mk3 robi się deficytowe, z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest no ale mogło to by być mk4 i wtedy już nikt by tego nie chciał :-)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Paź 2014, 16:48   

van napisał/a:
mk3 robi się deficytowe


To moim zdaniem klasyczna sytuacja na rynku aut w tych rocznikach, za stare żeby przedstawiać jakąkolwiek wartość, za młode na youngtimera.

van napisał/a:
z drugiej strony to też najpiękniejsze nie jest


Zrujnowałeś mi popołudnie :-P
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:50   

Całkiem fajna jest, czemu zbiorniczek wspomagania wyemigrował tak dalego? :hihihi:
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Paź 2014, 08:03   

tak to wyglądało w aucie z którego wytargałem całe wspomaganie, mocowanie zbiorniczka wydaje się seryjne...

a teraz pytanie:
Jest szansa odpalić zeteca na wiązce cvh efi z wewnętrznym edisiem, czy w grę wychodzi tylko wiązka z fiesty 16V?
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2014, 20:51   

Szansa jest zawsze :)
Da się to zrobić ale cudów nie oczekuj, cvh ma 8 zaworów wieć mapa zapłonu nie do końca będzie właściwa.
W zasadzie to zależy jakiej pojemności ten zetec, jeśli 1.6 to jeszcze w miarę spoko, do 1.8 czy 2.0 to już będzie licho z paliwem... w sumie można kompa z sierry cvh 1.8 zapodać :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.