Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Z czego przeszczepić tylne hamulce do XR2i ?
Autor Wiadomość
zeber 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Bystrzyca Kł.
Wysłany: 14 Sty 2013, 15:52   [MK3] Z czego przeszczepić tylne hamulce do XR2i ?

Witam u mnie zima w końcu i ręczny w akcji... ALe ;-( Zdechł mi samo regulator w tylnym kole więc poszedłem do sklepu kupić komplet na 2 koła i kolega w sklepie powiedział że nie ma tego na stanie ale poszuka i to tanie na pewno nie będzie. A że ja jestem zwolennikiem przeróbek i modyfikacji to od razu pisze o tym na forum z zapytaniem; z jakiego by tu forda przełożyć hamulce ale tylko TARCZOWE :-P
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Sty 2013, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 14 Sty 2013, 16:00   

Escort RS2000 :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Sty 2013, 16:14   

na tył do fiesty nie zakładamy tarcz. po pierwsze bez sensu a po drugie nie ma na to żadnego prostego przepisu
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Sty 2013, 16:22   

Akurat forumowa fiestka mojego kumpla ma hample tylne z escorta rs2000, niedoświadczony kierowca się zabije przy pierwszym zakręcie. Stanowczo odradzam taką modyfikację, chyba, ze montujesz to na regulowanym korektorze siły hamowania.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Sty 2013, 17:25   

luk-90 napisał/a:
Akurat forumowa fiestka mojego kumpla ma hample tylne z escorta rs2000, niedoświadczony kierowca się zabije przy pierwszym zakręcie. Stanowczo odradzam taką modyfikację, chyba, ze montujesz to na regulowanym korektorze siły hamowania.



nie przesadzajmy z niedoświadczonymi kierowcami i zabiciem się na tych heblach

ps: reczny w tarczobebnach rs2000 jest słabszy niż na bebnach 1.1
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 14 Sty 2013, 17:43   

luk-90, raczej to nei wina kierowcy, tylko tego, kto po konwersji na tarcze nie zredukował siły hamowania tylnej osi :-P
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Sty 2013, 17:48   

nie wspomniałem nic o ręcznym darek.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
zeber 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Bystrzyca Kł.
Wysłany: 14 Sty 2013, 18:16   

To co odpuścić sobie? Bo z rs 2000 nie będę szukał bo koszta będą wielkie.
A w lecie chcę zawracać na ręczny.
Czy może hydrauliczny ręczny będzie mocniejszy???????
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Sty 2013, 18:25   

masz słaby ręczny? napraw go
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:01   

jeżeli uważasz, że masz nie wystarczający ręczny, to trzeba naprawić tylne hamulce. W sprawnym układzie nawet seria mniejsze bębny pozwala na zarzucenie ręcznym bez większego problemu
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:20   

luk-90 napisał/a:
W sprawnym układzie nawet seria mniejsze bębny pozwala na zarzucenie ręcznym bez większego problemu


Potwierdzam, bębny 1,1 i sprawny ręczny = zblokowane koła :ok:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Sty 2013, 20:31   

luk-90 napisał/a:
nie wspomniałem nic o ręcznym darek.


wiem ;) o recznym pisałem jako informacyjnie,bo nie każdy zdaje sobie sprawę jak małe sa tam szczęki
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 14 Sty 2013, 23:26   

Ja na bębnach seryjnych jakie miało moje 1.0 obracałem się na suchym przy oponach 185 :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
zeber 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Bystrzyca Kł.
Wysłany: 15 Sty 2013, 09:44   

W mojej xr jest taki rodzaj:
http://moto.allegro.pl/sz...2906516946.html

Czyli wszystkie MK3 mają to samo?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sty 2013, 11:07   

to są bębny 180mm, czyli wersja bębnów z 1.1/1.3/1.4. Mocniejsze wersje miały bębny o średnicy 203mm. Aby większe bębny zaadaptować, potrzebujesz taki zestaw jak podałeś, ale 203mm plus tarcza kotwicza i bębny 203( nie wiem, czy piasta jest taka, choć na logikę powinna być, bo katalogi nie wyróżniają kilku rodzajów). Według Mnie takie same bębny występują w escortach
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 15 Sty 2013, 19:08   

W escorcie są inne tarcze kotwicze i cylinderki, ale jak masz komplet to nie ma większych problemów z montażem.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2013, 19:17   

ja włożyłem, całe hamulce tylne z escorta,
cylinderek 22,5mm nowe bębny 180mm, szczęki, przewody
i to był błąd bo tył przy hamowaniu zwłaszcza na mokrym/śliskim asfalcie tylne koła blokuje...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sty 2013, 19:42   

Cieszy Mnie bardzo twój wpis luki, miałe mw planach upgrade z escorta( 203mm), ale tak to zrobi się remont tego co jest :-P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 15 Sty 2013, 20:12   

nie trzeba używać ręcznego ze na śniegu/mokrym asfalcie się pobawić :P
ale z koleii strach na zakręcicie hamować :hahaha:
Na wiosnę muszę wsadzić na przód coś mocniejszego i pompę zregenerować + przewody :twisted:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
zeber 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: Bystrzyca Kł.
Wysłany: 16 Sty 2013, 08:53   

A ktoś z was używa hydraulicznego hamulca ręcznego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.