
|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
Kontrolka akumulatora,obroty,elektryka |
Autor |
Wiadomość |
SUB
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 11 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 29 Kwi 2005, 21:21 Kontrolka akumulatora,obroty,elektryka
|
|
|
Witam wszystkich , mam problem z elektryką , moja fiesta to XR2i 91' 1.6 110km , mam następujące objawy: odpalam samochód ( obroty ok 950) i świeci się kontrolka akumulatora(słabo się świeci,w dzień prawie tego nie widać), jeśli włącze światła obrotomierz wskakuje na ok 3 tyś obrotów , ale tylko wskazówka (silnik chodzi normalnie 950 obrotów) a kontrolka akumulatora wraz z włączeniem tych świateł świeci o wiele bardziej, i tak dalej ,im więcej rzeczy włącze w aucie(dmuchawa,kierunkowskazy,przeciwmgielne,długie) tym bardziej intensywnie świeci ta kontrolka akumulatora, najlepsze jaja są jak włącze któryś kierunkowskaz to obroty ( sama wskazówka obrotomierza) skaczą wraz z rytmem kierunkowskazu , strasznie Mnie to wkurza :/, jeśli ktoś może mi pomóc to byłbym bardzo dźwięczny .
Przy okazji ,czy 12 L (benzyna) w mieście to normalne spalanie xr-ki (spokojna jazda , 5-cio kilometrowe odcinki). POZDRAWIAM I CZEKAM NA ZBAWIENIE |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2005, 01:45
|
|
|
hm
wyjmij sobi licznik i poruszaj przewodami i kostka . Musi gdzieś być zły styk i masa zamiast iść przez brązowy przewód przechodzi przez obrotomierz . i kontrolke od akumulatora . Wyczaj gdzie na liczniku jest masa i przwodem podłacz ja bezpośrednio do jakiejś nie lakierowanej częśći auta np pedał gazu itp . Jeśli sytuacja sie uspokoi to masz usterke |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2005, 07:55
|
|
|
Tak, a pomijając fakt tego RPM, to taki objaw z kontrolką świadczy o koncówce szczotek w alternatorze lub koncówce regulatora napięcia w ososteczności o koncówce alternatora, wieć może też sprawć szczoteczki, bo jak napięcie skacze to RPM tez moze wariować... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
TroyaN [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Kwi 2005, 12:37
|
|
|
a ja bym se najpierw przewód do alternatora sprawdził ::))))))) miałem ostatnio tak, że kontrolka paliła mi się słabo jak jechałem a jak odpalałem światła to paliła się mocniej i czasem światła lekko przygasały, w końcu tak się to nasiliło że ledwo można było jeżdzic(światła) więc postanowiłem coś z tym zrobić. na początku pomyślałem że to szczotki juz do wymiany ale podniosłem maske i okazało się że przewód do alternatora miał strasznie skorodowaną końcówkę i zaczeła już się rozpadać. jak wziołem do ręki to odpadła całkowicie. założyłem nową końcówke i bryka aż miło ) |
|
|
|
 |
lukjar6 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Kwi 2005, 20:22
|
|
|
Witam!!!
Ja się zgodze z JoeMix, mocno zuzyte szczotki powodują słabe ładowanie akku a co za tym idzie nie przygasanie kontrolki ładowania a im wieksze obciążenie wtedy lampak sie może całokicie zaplić, a obroty to tak jak w radiu że gdy się szczotki kończą wprowadzaja zakłócenia i tak najprawdopodobniej jest u Ciebie z obrotkiem..
pozdrawiam..
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2005 8:24 pm ]
p.s. możesz jeszce kondensator przeciwzakłóceniowy przy altku wymienić tak dla pewności..
pozdrawiam.. |
|
|
|
 |
soltys

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 22 Wrz 2004 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Maj 2005, 00:43
|
|
|
ja mialem podobne objawy wpierw wzyscy mowili ze poszla dioda w alternatorze sie okazalo ze przewod zasilajacy sei zerwal i raz stykal a raz nie tylo co dziwne ladowanie niby bylo tylko ze ladowanie mierzyli przy aku a dla mnie jak mierzy sie pzry aku to czy samochod jest wlaczony czy wylaczony to prod bedzie ale coz to sa uroki bydgoskich mechanikow:):): |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Maj 2005, 10:03
|
|
|
soltys napisał/a: | dla mnie jak mierzy sie pzry aku to czy samochod jest wlaczony czy wylaczony to prod bedzie ale coz to sa uroki bydgoskich mechanikow:):): |
Uhum, tylko że jak będzie ylączony to prąd bedzie znikomy i bedzie wyłąził z akumulatora, a napięcie 11,5-13V a jak bedzie pracował to prąd powinien być wpychany do akusa, prz napieciu 13,5-14,4V |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
soltys

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 22 Wrz 2004 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Maj 2005, 12:55
|
|
|
no tez tak myslalem ale ak u mnie mierzyli to bylo ok 14V no i p[ojezdzilem ok pol dnia i ako podlo dopiero jak podlaczyem przewod zasilajacy ten ktory sie naderwal to bylo wszystko ok i do tej pory jest wiec nie wiem albo oni cos zle mierzyli albo sie nie znali za bardzo ale to nie nowosc |
|
|
|
 |
SUB
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 11 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 2 Maj 2005, 18:05
|
|
|
Witam , dziękuje wam bardzo za pomoc , po weekendzie jade do elektryka , sprawdze kabel od altern. i wymienie te szczotki , mam nadzieje ze to bedzie to , odezwe sie po operacji POZDRO |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|